Omgeving l'Eau d'Heure/Charleroi

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
OBOM
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 494
Lid geworden op: zo 7 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Commençal Skin Ti 29"

Beste Broekmannen (=Belgen), kunnen jullie mij wat informatie verschaffen over bovengenoemde omgeving in jullie provincie Namen.
Ik ben vanzins daar met mijn gade en dochter half september een huisje te huren. Was eerst de Ardennen zèlf van plan, maar daar was niets vrij wat betaalbaar is, en tevens een open haard (must!) heeft.
Ik ken de omgeving totaal niet, en op www.mtbroutes.be stond ook niet veel informatie waar ik wat aan heb.
Dus: hoe is de omgeving (natuurschoon, bezienswaardigheden etc.)
zijn er een beetje leuke MTB-mogelijkheden, hoe is de plaatselijke bevolking, kortom: alle info is welkom!

Bij voorbaat dank!
Honi soit qui mal y pense!
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

Misschien kunnen we iets afspreken voor een zaterdag of zondag ?
Evt kunnen we ons een stukje verplaatsen met de auto richting het voor mij wat bekendere Trois Ponts.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Walter op ma 16 september 2002, 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Stef
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: za 25 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: GT Zaskar, custom

22 september te Anderlues (bij charleroi)
heel mooie toertocht : de transsambrienne
Psyche
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 6 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized M5 S-Works hardtail frame, Manitou Black, Thomson, SRAM 9.0/9.0SL, XTR/XT, ...
Contacteer:

Een aantal weken terug was ik aan dat meer maar in Cervontaine bleek de mtb route ook geschikt voor wielertoeristen dus hebben we die maar overgeslagen. We hebben dan Nismes eens geprobeerd en dat bleek heel goed maar allemaal modder en rotsen dus nogal zwaar maar zeer zeker de moeite. Ik raad je wel aan om de stafkaart en routeinfo mee te nemen anders verdwaal je hopeloos, zelf hebben we een dik uur in het bos zitten prutsen om een weg terug te vinden.
Verder heb je in dezelfde gemeente nog een mooie marmergroeve waar je een gezellige wandeling kunt maken, ligt in Serveille maar is niet makkelijk te vinden.
Mocht je in die periode een fietspartner nodig hebben laat maar iets weten, t'is voor mij anderhalf uur rijden plus ik was toch van plan om die route in Nismes (47km) te proberen. Deze namiddag heb ik pedalen en remmen gekocht, eind deze week zit hij eindelijk samen en is het gedaan met al dat lopen :)
OBOM
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 494
Lid geworden op: zo 7 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Commençal Skin Ti 29"

Beankt voor de info. :-q
Het wordt echter toch een huisje in Wy, tussen Hotton, Durbuy en La Roche. Is toch wat meer middenin de Ardennen, ken de omgeving daar, en is ook wat minder ver rijden vanuit Den Bosch.
Honi soit qui mal y pense!
Japs
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 381
Lid geworden op: za 4 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Bullit en Lapierre pro race 400

Ik heb ooit eens heel het meer daar rondgereden. Is wel leuk, maar niet veel langer dan 1.5 uur fietsen. Soms is het wat improviseren, maar meestal is het een duidelijke weg die helemaal rond gaat. Het stuk op de dam is wel heel lastig als de wind in het nadeel staat.
Keep the rubber side down!
Plaats reactie