Theux

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
kawa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 581
Lid geworden op: za 21 augustus 2004, 16:22

Blauwe route valt heel goed mee, zeker niet te zwaar en ook technisch valt het allemaal zeer goed mee.
Single tracks vind je er wel niet zoveel, de zwaarste klim krijg je na 6km en de laatste 7km stellen niks meer voor.

Wel de moeite is om de voetgangersweg terug naar het kasteel te volgen op het einde...ipv terug omhoog te rijden langswaar je gestart bent.

Maar zoals mats ook al schreef, zonder kaart zou ik er niet aan beginnen want de bepijling is niet super.
Gebruikersavatar
kamikaze-Ian
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 13 januari 2008, 16:05
Mijn mountainbike: Turner 5spot, giant, spezialized Allez, 29er chineeske, Felt F65X
Contacteer:

Mensen mag ik jullie aanraden als jullie naar theux gaan eens de langste afdaling van belgie te doen, deze begint op Signal De Botrange en eindigt in theux, echt de moeite vooral in de zomer. met een roadboek en een beetje verbeelding doe je een mooie tocht langs een rivier tot beneden. De rivier is zowat de leidraad van het parcours.
op het net kunnen jullie zeker en vast de roadboek makkelijk vinden (heb ik toch ook).
-Aanrader is eerst op het "gemak" tot boven fietsen, lunchen en daarna een mooie afdaling van ongeveer 1.5h (toch af en toe eens op de pedalen is nodig )
Hongary here we come...
Korbi
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 10 september 2008, 16:31
Mijn mountainbike: Trek Full

Ik ben benieuwd, hoe het gaat worden wij gaan over twee weken met 13 man naar theux om daar een weekend te fietsen. heb via dit forum de kaart voor Theux betstelt.

Gaaf forum hier, kun je veel vinden! Echt leuk
Evil R
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 515
Lid geworden op: do 11 maart 2004, 22:28
Mijn mountainbike: Turner 5 Spot

Succes dan!. De kaart ga je echt nodig hebben. Vorige week wist ik zelfs met kaart nog te verwalen...
This can’t go on, I must inform the law!
Swannie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 298
Lid geworden op: do 18 januari 2007, 14:21
Contacteer:

is er niemand bij met een Gps? als je gps tracks wilt van Theux > mail me ;) sven1@waldan.be
Korbi
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 10 september 2008, 16:31
Mijn mountainbike: Trek Full

Ik zou het niet weten of er iemand die bij heeft! Zijn de routes echt zo slecht bewegwijzert????? Dat zou jammer zijn - ik ken de Belgische fietsroutes (niet alleen die in de Ardennen) toch met meestal voorbeeldige bordjes!
Swannie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 298
Lid geworden op: do 18 januari 2007, 14:21
Contacteer:

Korbi schreef:Ik zou het niet weten of er iemand die bij heeft! Zijn de routes echt zo slecht bewegwijzert????? Dat zou jammer zijn - ik ken de Belgische fietsroutes (niet alleen die in de Ardennen) toch met meestal voorbeeldige bordjes!
zo slecht? als je er met de kaart gaat rijden, moet je op sommige plaatsen bij elke kruising je kaart boven halen...
Beste is er met de gps gaan rijden...
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

In Theux verdwijnen de bordjes als sneeuw voor de zon.
Iemand is niet gelukkig met "al" die bikers in de omgeving.
GPS track vd rode route is bijna een must om niet te verdwalen.
Wie 'm compleet heeft moet mij maar even pb'en, ik heb graag een kopietje van dat bestand.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Soorce
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 12 december 2008, 01:02

Eergisteren in Theux de 'rode' gereden. We hadden er daags ervoor bij de Office du Tourisme in Spa (want in Theux in de winter pas open na vanaf 14:00) een route kaart bij gekocht 'Pays des Sources - Mountainbike
Spa, Theux, Polleur, La Reid', en dankzij dit forum een GPS track uit 2006 bemachtigd.

Bij een vergelijk tussen track en kaart bleek er nogal veel verschil, hoewel afstanden gelijk waren..(?) Op de aangeschafte kaart stond de 'rode' route als een 'blauwe' '9', en was er tal van overlap met kortere routes 7, 8 en 12...vaag.

Eerst naar het oude bekende startpunt van de route gereden (de ruine):
Afbeelding
hier meerdere pijlen rood alle kanten op, dus naar de Halle Omnisport gereden (althans, helaas niet het adres vanuit dit forum meegenomen, dus ergens anders gestart...)

Vond de bewegwijzering op zich wel meevallen, duidelijke bordjes die er nog niet al te oud uit zien, maar helaas niet overal en altijd aanwezig. Daardoor tot 25 km 2 keer even twijfel of we verkeerd waren gereden.
Bij 25 daadwerkelijk verkeerd gereden. Daarna wegens invallen duisternis (te laat vertrokken) en regen besloten om een vrij directe shortcut te nemen.

Wel een mooie route, maar tot aan het stuk waar wij gekomen waren, vrij weinig single tracks.
lordbachus
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 734
Lid geworden op: wo 9 juli 2008, 21:09
Mijn mountainbike: Cube Stereo R1 Carb & Bulls Copperhead III Disk
Contacteer:

Ik snap die belgen niet...

Het is toch niet zo moeilijk die routes goed uit te pijlen. Willen ze dan geen touristen trekken?


Awel, ik ga Zaterdag de rode in Theux rijden, hoop dat de VVV op tijd open is voor een kaart.
-
Fietsen daar waar je niet of nooit geweest bent.
Daar gaat het toch eigenlijk om.....www.DanDBikers.nl
-
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Het probleem is niet het plaatsen vd bordjes maar het weghalen.
Iemand daar in de buurt haalt op strategische punten de bordjes weg.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
lordbachus
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 734
Lid geworden op: wo 9 juli 2008, 21:09
Mijn mountainbike: Cube Stereo R1 Carb & Bulls Copperhead III Disk
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef:Het probleem is niet het plaatsen vd bordjes maar het weghalen.
Iemand daar in de buurt haalt op strategische punten de bordjes weg.
Als ik deze persoon tegenkom zal ik hem in zijn petje piesen, dan leert hij het misschien af.
-
Fietsen daar waar je niet of nooit geweest bent.
Daar gaat het toch eigenlijk om.....www.DanDBikers.nl
-
Sjase
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 6 februari 2003, 19:24
Contacteer:

Klein topic schopje, maar dit lijkt me de beste plek voor mijn vraag:

Hoe is het momenteel gesteld met de bewegwijzering van de routes in Theux?

Volgend weekend ga ik namelijk met m'n fietsmaat twee dagen biken in de Ardennen en aangezien we allebei nog niet eerder in Theux zijn geweest leek ons dat een goede bestemming. Heb alleen geen zin om iedere keer te moeten zoeken naar bordjes... (We hebben overigens wel een gps).
HuubC
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1331
Lid geworden op: vr 23 november 2007, 23:34

Sjase schreef:(We hebben overigens wel een gps).
Haal je dan hier effe de track op :D
Sjase
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 6 februari 2003, 19:24
Contacteer:

HuubC schreef:
Sjase schreef:(We hebben overigens wel een gps).
Haal je dan hier effe de track op :D
Bedankt :-q . Die had ik zelf nog niet gevonden. Gaat met de gps dan sowieso wel goed komen.
Plaats reactie