Theux

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
_ferry_
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: do 17 juli 2014, 10:24

Ik heb op route 8 een keer een bordje gemist, en toen kwam ik in een dorpje uit waar ze ook een terrasje hadden. Even verderop kwam ook route 9 er langs.
Even voor je op de kaart gekeken, dat was inderdaad bij la Reid.

Veel plezier, heb het er prima naar mijn zin gehad! Erg genoten van het fietsen, de rust, en de omgeving... Ik kwam bijna niets anders tegen dan koeien, een enkele wandelaar in het bos, en een blonde chick in bikinitopje ergens midden op een trail in het weiland :D
Gebruikersavatar
Black Scotty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: za 7 april 2007, 22:33
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si 4 Carbon 2017
Contacteer:

Maaarek schreef:Weet er iemand of er op de rode route theux ergens een restaurantje/terrasje is waar je ff lekker kan zitten en bijtanken?
Enige terras wat ik ken is die van vliegveld Spa, op route Spa 5/6 kom je er langs en afgelopen zondag zijn we er ook weer geweest, verwacht geen vriendelijk behandeling van de eigenaresse :D maar je kunt er even lekker zitten en de activiteiten bekijken.
Misschien loopt de rode lus er ergens langs zonder al teveel extra kilometers.
http://petpowerdh.wix.com/petpower4mischa#" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Je komt volgens mij 2x door de "buitenwijken" van La Reid.
Daar is een eenvoudig restaurant (waar ze een hekel hebben aan mtb'ers) en een bakker waar je wel welkom bent.
De bakker verkoopt ook flesjes fris.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Maaarek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 18:26

Oke thnx voor de tips, hou ik la reid in de gaten
Feb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: do 8 oktober 2015, 15:22

Heeft iemand nog recentelijk de rode route in Theux gereden? Hoe staat het met de bepijling?

Ik lees verschillende verhalen dat de pijlen vaak ontbreken. Ik ben van plan volgende week zaterdag die kant op te gaan maar heb niet zo'n zin om met kaart te gaan rijden of om een GPS aan te schaffen.

Alvast bedankt.
h67racing
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 11 februari 2013, 19:21
Mijn mountainbike: Trek superfly al 100 pro 2013

op camping Polleur in Theux kun je gps huren
as ut ni giët zoë as ut mot da mot ut ma zoë as ut giët
Gebruikersavatar
svaiy
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 11:26

M.b.t. de rode route weet ik het niet, maar ik heb vorige maand de blauwe route gereden en die was in orde kwa bepijling.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

svaiy schreef:M.b.t. de rode route weet ik het niet, maar ik heb vorige maand de blauwe route gereden en die was in orde kwa bepijling.
Het gaat altijd mis op de rode, daar verdwijnen de paaltjes op mysterieuze wijze...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
bonkie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1515
Lid geworden op: wo 3 september 2008, 20:06
Mijn mountainbike: 29er

iemand hier kort geleden nog geweest?
Mnoo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: wo 13 april 2011, 20:40
Mijn mountainbike: heeft noppen

Wie weet er een goede accommodatie in Theux? Liefst all in (ontbijt avondeten)?
Camping Polleur is een mogelijkheid, hoe is het eten daar?
Is hier nog meer horeca in de buurt? Biertje doen?

Alvast bedankt voor jullie reactie?
Check: http://www.duchenneheroes.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Black Scotty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: za 7 april 2007, 22:33
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si 4 Carbon 2017
Contacteer:

Ik ben gisteravond terug gekomen van Theux, ik slaap al 10 jaar bij CCR, ietsje buiten Theux. :-D
http://petpowerdh.wix.com/petpower4mischa#" onclick="window.open(this.href);return false;
Tom045
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: wo 9 december 2009, 13:03
Mijn mountainbike: Superfly

Mnoo schreef:Wie weet er een goede accommodatie in Theux? Liefst all in (ontbijt avondeten)?
Camping Polleur is een mogelijkheid, hoe is het eten daar?
Is hier nog meer horeca in de buurt? Biertje doen?

Alvast bedankt voor jullie reactie?
Ik was vorige week 5 dagen op camping Polleur, tijdens de Ardennes Trophy.
Het eten is gewoon goed voor een camping. Redelijke keuze in het restaurant en de keuken zag er schoon uit vanaf mijn barkruk. LaChouffe op de tap dus je hoeft niet ver te gaan voor een biertje :bier:. Verse broodjes zijn iedere dag te bestellen tegen redelijke prijzen en er is een mini market, dus voor ontbijt en lunch kun je ook terecht.

Er is verder echt vrijwel niets direct in de buurt voor zover ik heb gezien, beetje uitgestorven zoals je mag verwachten in zo'n streek. Spa is een dikke 10 minuten rijden, daar is echt wel genoeg horeca te vinden en daar zijn ook meer accomodaties.
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

We hebben gisteren voor de 2e keer de rode route in Theux gereden. In de zomer van 2014 hebben we hem in twee delen gereden terwijl we daar een weekendje weg waren. Gisteren de hele rit in één klap gereden en het is uiteindelijk toch best een pittig rondje met al die hoogtemeters en ondanks dat het zomer is was het ook nog relatief modderig te noemen.

Persoonlijk vind ik het een erg mooi rondje. Een paar lange beklimmingen erin, een switchback afdaling die echt gaaf is een paar afdalingen met enorme stenen en/of geulen en op het einde nog een lange zware steile beklimming dus als je denkt dat je er bijna bent wordt je nog even flink afgemat!

De bewegwijzering vonden wij niet verkeerd maar 100% was het niet af en toe hingen de pijltjes heel ongunstig en een enkele keer zagen we er geen. We hadden beide de route op gps dus dit was geen probleem maar als je zonder gps rijd zal het soms even zoeken zijn denk ik.
Gebruikersavatar
azjen
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 08:37
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL 29-er

Koenuhhh schreef:We hebben gisteren voor de 2e keer de rode route in Theux gereden. In de zomer van 2014 hebben we hem in twee delen gereden terwijl we daar een weekendje weg waren. Gisteren de hele rit in één klap gereden en het is uiteindelijk toch best een pittig rondje met al die hoogtemeters en ondanks dat het zomer is was het ook nog relatief modderig te noemen.

Persoonlijk vind ik het een erg mooi rondje. Een paar lange beklimmingen erin, een switchback afdaling die echt gaaf is een paar afdalingen met enorme stenen en/of geulen en op het einde nog een lange zware steile beklimming dus als je denkt dat je er bijna bent wordt je nog even flink afgemat!

De bewegwijzering vonden wij niet verkeerd maar 100% was het niet af en toe hingen de pijltjes heel ongunstig en een enkele keer zagen we er geen. We hadden beide de route op gps dus dit was geen probleem maar als je zonder gps rijd zal het soms even zoeken zijn denk ik.
Hi Koenuhhh,
ik zie dat je pasgeleden nog in Theux bent geweest. Ik wilde deze ook rijden met een groep. Maar ik zag in het ANWB boekje dat slecht van de 57km 45% ONverhard waren. Klopt dat naar jou mening? Ik ben laatst in La Gileppe geweest en dat viel ook danig tegen, veel shottel/steenslag en verharde wegen.
What says you?
groet Aschwin
Gebruikersavatar
azjen
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 08:37
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL 29-er

marco-turn-me-on schreef:
corsten schreef:Vandaag de rode route van Theux gereden, we zijn de route opgegaan bij camping Polleur (sta caravan gehuurd voor het weekend). De route heeft heel veel mooie passages, van super technisch met wortel partijen en kleine drop offs tot lekkere snelle paden door het bos. Ik heb wel 2 min punten, als eerste hoeveelheid asfalt en tractor paden. Er zijn veel stukken waarbij je over hele mooie paden best een eind aan het klimmen bent om vervolgens over asfalt of tractor paden sterk te dalen. Iets waar ik echt een hekel aan heb, andersom is veel minder frustrerend vanwege de beloning vd mooie afdaling. 2e punt zijn de bordjes. Deze zijn soms niet te vinden, we hebben met de Garmin etrex 30 gereden dus de route niet vinden is geen probleem. Wat wel erg irritant is is dat je soms met vaart langs een afslag vliegt, een bordje zorgt er dan voor dat je gelijk door kan, nu moesten we heel vaak stoppen om even te checken of dat we zelfs na een aardig stuk afdalen terug omhoog moesten om de route weer op te pakken (overigens geven sommige bordjes de verkeerde richting aan).

VWB de jacht! Vandaag werd er niet gejaagd maar de rode route bevat een aardig stuk waar aangegeven werd dat het gesloten is vanaf 8 oktober tm 12 november vanwege de jacht. Er is dan ook geen omleiding dus kaart of GPS zijn dan echt een vereiste.


De laatste keer dat ik de rode route gereden heb was twee jaar geleden.
Ik kan mij één plek herinneren waar geen pijltje hing maar verder was ie toen gewoon dik in orde.
Nou help ik uitpijlen bij een toertocht en daar krijg je dan ook diverse malen een belletje van gasten die dan ergens echt geen pijltjes meer kunnen vinden.
Dan ga je hals over kop naar dat punt en dan hangen er gewoon toch pijltjes.
Nou wil ik niet meteen met een beschuldigend vingertje wijzen maar misschien heb je er gewoon wat voorbij gereden?
Wat het asfalt betreft, het is een vaste route en vaak zijn die niet altijd de beste reflectie van de werkelijke mogelijkheden van het gebied.
Misschien eens een toertocht in die omgeving rijden en opnemen met je gps of even rondsnuffelen op het www.
Vaak zitten daar net wat mooiere tracks tussen.
En met een gps rijden vergt nou eenmaal wat meer anticiperen.
Het is tenslotte geen tom tom , maar wel een apparaat dat je een heel nieuwe wereld van nieuwe paadjes oplevert.
Maar och, als je je maar lekker hebt kunnen uitleven en genoten hebt van de rit dan is het toch super.
Anders gewoon eens terug gaan met wat tracks in je gps geladen :winkie: :-q
Hi marco-turn-me-on
Ik ben geinteresseerd in je opmerking over het asfalt en het rijden van toertochten. Heb je ergens een combi van beiden in een GPS voor handen :-) .
Dat asfalt kan me nl. ook wel echt gestolen worden. Ik ben dus eigenlijk opzoek naar een ge-pimpte versie van de rode route in Theux.
Ideeen?

groet Aschwin
Plaats reactie