MTB routes Beffe(gem. Rendeux)

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
Alf
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 435
Lid geworden op: wo 25 april 2007, 21:34
Mijn mountainbike: Komt eraan (Scott Aspect 910 2021
Contacteer:

Ik ben een weekendje in de Ardennen geweest en heb 1 dag gemountainbiked vanuit het plaatsje Beffe. Wat een waardeloze bewegwijzering. Ik heb werkelijk geen één routebordje gezien. Gelukkig had ik een mtb-routekaart gekocht in Marcourt. Deze heb ik dan ook continue nodig gehad om nog een beetje op de route te blijven. Heb in La Roche, tijdens het ritje met het toeristische treintje, ook nog even op de routebordjes gelet maar daar heb ik ze verschillende keren gezien. Ik had dus de verkeerde keus gemaakt. Nooit meer biken vanuit Beffe!!!

Wie heeft er ook ervaring met het mtb-en vanuit Beffe en wat is jouw oordeel?
Helemaal opnieuw beginnen! :-q
jervanheg
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 19 augustus 2007, 19:54

Beffe is geen "mountainbike-dorp". Je moet begrijpen dat het gemeentebestuur de inspanning/kost (van de aanleg en onderhoud van een vast parcours) moet afwegen tegen de mogelijke "opbrengst" (lees : bikers). In Beffe is dat niet het geval, ook al omdat de routes van La Roche op 6 km al voorbij komen (in Cielle).
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Niets mis met Beffe.
ik ben er ook eens een week geweest, en heb me geen dag verveeld.
Stafkaart kopen en zelf wat paden zoeken is de truc.
Wanneer je van voorgekauwde routes houdt is Houffa of La Roche idd beter.
Maar Beffe ligt maar een klein stukje van La Roche, met wat goede wil kan je onverhard naar de routes van La Roche rijden.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
msxx
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5179
Lid geworden op: zo 16 mei 2004, 15:13
Mijn mountainbike: Een Yank
Contacteer:

Ik ben ook een week in Beffe geweest, wij hebben toen gekozen om dagelijks naar Houffa en/of La Roche te rijden en Beffe enkel te gebruiken als uitvalsbasis.
Zoals Tha SingleTrackMastah al aangeeft: er zijn wel degelijk genoeg mogelijkheden in Beffe, de natuur is prachtig. Maar de routes zul je zelf moeten zoeken
Een gewezen verslaafde
Alf
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 435
Lid geworden op: wo 25 april 2007, 21:34
Mijn mountainbike: Komt eraan (Scott Aspect 910 2021
Contacteer:

msxx schreef:Maar de routes zul je zelf moeten zoeken
Waarom geven ze dan een kaart uit met daarop de routes. Ik heb zo vaak stil gestaan om op de kaart te kijken. Lijkt me niet echt de bedoeling.
Helemaal opnieuw beginnen! :-q
Smokediver
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 23 december 2012, 16:12
Mijn mountainbike: Merida Matts

Even een update van dit berichtje. Ik ben dit weekend in Beffe geweest en heb daar twee routes gereden beide waren prima zonder kaart te rijden. Had deze wel bij me maar slechts een keer (voor alle zekerheid) gebruikt.
Plaats reactie