Malmedy

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Luhmann schreef: ma 22 juni 2020, 12:16 De makers van de video hebben dus onder voeten gehad ...

https://www.facebook.com/bruno.keusterm ... 6423977086

the three bikers and I received an official warning of the ‘Departement de Nature et Forêts’ from the government of Wallonia. Reason : it is prohibited to bike (and hike/film) on singletracks in the whole region of Wallonia.
:o
Kennelijk hebben ze mtb’ers ontdekt om op te jagen..Onze sport wordt stil aan te groot. In Duitsland zie je nu precies hetzelfde. Lopen wij alhier toch een aantal jaren voor.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 22 juni 2020, 16:33Daar mag het toch wel, of is alleen de lift toegestaan, maar niet het naar beneden rijden? :lol:
Ik herken het ook niet als Ferme Libert. Maar het klinkt wel meer dan aannemelijk voor Belgie dat die lift wordt goedgekeurd (wat in Oostenrijk, Zwitserland, never-nie-nooit-jamais zou gebeuren) maar fietsen verboden...


Apollinaire hangt inmiddels ook vol met verbodsborden en takken/boomstammen over paden om de 20m. Toen ooit O2 nog hun evenement in Malmedy hadden, werd daar gewoon omhoog geshutteld...

En er zijn meer plekken in Vlaanderen waar ze nu ook ineens trails gaan dichtgooien. Het lijkt dat je in Belgie alleen nog met wegkapitein op de racefiets mag rijden (dan mag alles)...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Luhmann
All rounder
All rounder
Berichten: 114
Lid geworden op: ma 31 december 2018, 14:11

Het Belgische forum is dan misschien stil maar mtb.be brengt wel duidelijkheid

https://www.mountainbike.be/nieuws/deta ... ttig-biken

Fietsers in Wallonië moeten zich houden aan de zogenaamde ‘chemins’, openbare paden van minstens een meter breed. Wie zich op de ‘sentiers’ wil begeven, de bestaande openbare wandelpaden die smaller zijn dan een meter, mag dat eigenlijk enkel op diegene die zijn opgenomen in het bewegwijzerde routenetwerk voor fietsers. Samengevat in MTB-woorden: rijden over singletracks mag enkel als ze onderdeel zijn van een officiële bepijlde route, anders zijn ze voorbehouden voor wandelaars.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

MVMVML schreef: ma 22 juni 2020, 16:55
KevinBel schreef: ma 22 juni 2020, 16:40 Volgens mij is de foto genomen bij Ovifat bij het oude "bikepark". De trails die daar liggen zijn nu ook verboden.
Gisteren nieuws gekregen dat er bikers daar beboet zijn ook, 250euro.
Klopt het is Ovifat. Gisteren was er wel controle en de namen werden opgenomen van de mensen die aangesproken werden, maar ze kregen nog geen boete zeiden ze. De volgende keer dus wel.

Wij zaten rond dat oude bikepark-achtig iets idd en dat scheen dan weer wel te mogen. Heel duidelijk is het allemaal niet.
Hmz vorig jaar nog gereden daar. Helemaal alleen de klim onder de stoeltjeslift gedaan en toen lekker naar beneden via achterkant wortelafdaling. Zit ook in de Cime des Waimes. Dan is het daar stikdruk met supporters en verzorgingspost. Zou wel heel balen zijn als je daar ook al niet meer mag komen. Stilaan is België niet meer de moeite om te gaan biken ... tis dat op de racefiets daar veel leuker is dan ons vlakke kikkerlandje anders zou er geen bal meer aan zijn om daar te fietsen.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

hanjovdberg schreef: di 23 juni 2020, 09:44
MVMVML schreef: ma 22 juni 2020, 16:55

Klopt het is Ovifat. Gisteren was er wel controle en de namen werden opgenomen van de mensen die aangesproken werden, maar ze kregen nog geen boete zeiden ze. De volgende keer dus wel.

Wij zaten rond dat oude bikepark-achtig iets idd en dat scheen dan weer wel te mogen. Heel duidelijk is het allemaal niet.
Hmz vorig jaar nog gereden daar. Helemaal alleen de klim onder de stoeltjeslift gedaan en toen lekker naar beneden via achterkant wortelafdaling. Zit ook in de Cime des Waimes. Dan is het daar stikdruk met supporters en verzorgingspost. Zou wel heel balen zijn als je daar ook al niet meer mag komen. Stilaan is België niet meer de moeite om te gaan biken ... tis dat op de racefiets daar veel leuker is dan ons vlakke kikkerlandje anders zou er geen bal meer aan zijn om daar te fietsen.
Inderdaad zou dat erg balen zijn want wij zaten na dit weekend zo van: Top, nu weten we waar het is en hoe het hier werkt, hier gaan we vaker heen. :-{
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Vanaf 3 juli gaat de Stoneman Arduenna open. Deze komt langs Malmedy en Ofivat, is bebord en wat in deze route zit mag je dus in ieder geval rijden. Of dat de interessante paden zijn, weet ik niet. Het zou eigenlijk wel moeten als je de marketing leest. Van de hele 176 km schijnt ongeveer een kwart single track te zijn (dat zou beter moeten kunnen). Toch lijkt het geheel lijkt in ieder geval interessanter dan met de racefiets rond te karren en een pakket lijkt mij goedkoper dan de € 250 boete :winkie:
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Tja, marketing.... De Ardennen maken ook reclame met "Ga deze zomer op ontdekkingstocht, dichtbij huis" compleet met een foto van wat overduidelijk enduro is maar buiten een enkel evenement (race *) totaal niet in het assortiment zit (ironisch of misleidend?). En daar zal een Stoneman parcours ook niets aan veranderen...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Tja, dat zie je vaak. Want ze weten heel goed wat tot de verbeelding spreekt.
Ik was ooit lid van de Ned. Ski Vereniging.
In hun maandblad werd flink van leer getrokken tegen het off piste skien.
Gevaarlijk, slecht voor de natuur, enz enz.
En van de 14 paginagrote foto's in diezelfde uitgave waren er 11 off piste... :o
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Niek-XRAIL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 2 februari 2015, 12:31
Mijn mountainbike: Votec VC comp

Zijn er vandaag toevallig nog mensen bekeurd?
Zijn eigenlijk van plan om volgende week nog 1x die kant op te gaan nu het nog kan, maar hoe erg zijn de controles op dit moment?
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

Ik heb er op verschillende plaatsen al voor gewaarschuwd : de toekomst van mountainbiken in België (en dus in Wallonië) staat op het spel.
Het is erg belangrijk om de petitie te ondertekenen zodat we een sterke basis hebben om met de overheidsinstanties te overleggen over het gebruik van paden om te biken.
Om sterk te staan moet er ook wel wat inzet van onze kant komen.
Dus : lees het manifest eens door en
PLEASE : SIGN !!!
https://mbf-belgium.typeform.com/to/NKE ... weotezXzL8

(en bedankt CC Rider om het al te melden)
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

Hoe triest is mijn land. Alles wat niet lycra op de weg is verketteren.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Wat is de achterliggende gedachte eigenlijk? Dat MTBers natuur vernielen?
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Getekend :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

MVMVML schreef: ma 29 juni 2020, 09:29 Wat is de achterliggende gedachte eigenlijk? Dat MTBers natuur vernielen?
Er zullen wel een paar wandelaars geklaagd hebben.
Plaats reactie