Malmedy

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

zonoskar schreef: ma 29 juni 2020, 10:12
MVMVML schreef: ma 29 juni 2020, 09:29 Wat is de achterliggende gedachte eigenlijk? Dat MTBers natuur vernielen?
Er zullen wel een paar wandelaars geklaagd hebben.
Het is veel complexer dan dat. In eigen boezem kijken kan ook geen kwaad.
Maar ik ge er niet teveel meer over uitwijden, heb ik al mondjesmaat in andere topics gedaan.
Belangrijkste is dat we met zoveel mogelijk een sterke groep vormen om met de overheid te overleggen, en dat staat op stapel.
Dus please : teken !
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

lowie schreef: ma 29 juni 2020, 10:53
zonoskar schreef: ma 29 juni 2020, 10:12

Er zullen wel een paar wandelaars geklaagd hebben.
Het is veel complexer dan dat. In eigen boezem kijken kan ook geen kwaad.
Maar ik ge er niet teveel meer over uitwijden, heb ik al mondjesmaat in andere topics gedaan.
Belangrijkste is dat we met zoveel mogelijk een sterke groep vormen om met de overheid te overleggen, en dat staat op stapel.
Dus please : teken !
Getekend en gedeeld 8)
hurck
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 419
Lid geworden op: ma 7 maart 2011, 11:17

hitchhikerzguide schreef: ma 29 juni 2020, 00:18 Hoe triest is mijn land. Alles wat niet lycra op de weg is verketteren.
Bwoa, als je de gemiddelde Belg hoort praten over de gemiddelde wielertoerist zou ik dat statement niet maken. (De tweede zin toch, de eerste zin valt zeker een zaak voor te maken :bier: )Eerder iets met teveel personen op hetzelfde moment op dezelfde plaats. Altijd gedacht dat onze Waalse landgenoten een meer laissez faire attitude hadden, maar dat blijkt niet zo te zijn. Ze zouden zich op het gebied van mountainbiken beter wat meer spiegelen aan hun grote voorbeeldland Frankrijk :D
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Het is trouwens dat het internet het zegt, maar ik merk nooit wat van de hetze tegen mountainbikers.

Daarentegen rijdt ik nooit in grote groepen, denk me netjes te gedragen, en kies het tijdstip ook wat gunstiger uit.

Vaak vinden wandelaars de capriolen ook leuk om te zien.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

tiewrap schreef: ma 29 juni 2020, 14:20 Het is trouwens dat het internet het zegt, maar ik merk nooit wat van de hetze tegen mountainbikers.
Daarentegen rijdt ik nooit in grote groepen, denk me netjes te gedragen, en kies het tijdstip ook wat gunstiger uit.
Vaak vinden wandelaars de capriolen ook leuk om te zien.
Sommige boswachters en mtb-haters vinden onze capriolen heel wat minder leuk.
En deze keer zou ik het niet minimaliseren. Het is niet zomaar wat internet-gebrabbel, maar er gebeurt wel degelijk e.e.a. in Wallonië.
Ik heb voldoende Waalse contacten waaruit blijkt dat we het best ernstig nemen. Ik zit nl achter de schermen mee in de MBF Belgium die de meeste voorvallen verzamelt en ook actie onderneemt.
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Zit hier de sleutel niet voor een belangrijk deel in:
Daarentegen rijdt ik nooit in grote groepen, denk me netjes te gedragen, en kies het tijdstip ook wat gunstiger uit.
Ik ben er namelijk in algemene zin vrij zeker van dat de problemen toenemen aan de hand van de omvang van een groep.

Natuurlijk liggen de problemen niet alleen bij de mtb'ers maar het is altijd goed om bij dit soort zaken eens kritisch naar onszelf te kijken. Een nuttige methode om beeld te krijgen bij wat anderen ervaren is om de fiets eens aan de kant te zetten en jezelf als wandelaar in zo'n gebied te begeven op een wat drukker tijdstip. Dat kan soms heel verhelderend werken. Helaas niet altijd in positieve zin.

Goed dat er sprake is van organisatie om ons standpunt te behartigen. Ik geef er graag m'n stem aan af. :-q
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Ik geloof je meteen Lowie, ik bedoel het ook niet op die manier.
Heb het uiteraard ook ondersteund.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op ma 31 juli 2023, 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Maar dat betekent concreet ook nu even niet op ‘illegale’ paden rijden hoe saai je de normale routes ook vind!?

Ben nu in Waimes op vakantie en ga zo stukje fietsen. Maar dan maar even netjes de routes volgen tot er echt concreet wat verandert ...
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
azjen
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 08:37
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL 29-er

Dus niet van de ge-eikte paden in de buurt van Malmedy?
Ik onderschrijf trouwens dat je niet overal zomaar naar beneden moet rauschen en denken dat dit normaal is.

Wat zijn mooie tips voor een MTB - fully tourke 40-60km sjotter paden ok, als maar mix is en afwisselend?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Overal naar beneden rausen is een ruim begrip.
Je kunt gewoon op de paden blijven én toch in overtreding zijn ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

ondenval vaste route 3 kun je eens proberen.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

azjen schreef: wo 19 augustus 2020, 17:39 Dus niet van de ge-eikte paden in de buurt van Malmedy?
Ik onderschrijf trouwens dat je niet overal zomaar naar beneden moet rauschen en denken dat dit normaal is.

Wat zijn mooie tips voor een MTB - fully tourke 40-60km sjotter paden ok, als maar mix is en afwisselend?
Als ik de Waalse regels goed begrijp, mag je brede schotterpaden wel rijden, maar is het verboden op single tracks, tenzij er een routebordje staat; want dan mag het wel.

Het lastige met die routebordjes in Wallonië is dat er altijd wel eens ergens een mist.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

mountainbike.be schreef:We klopten aan bij Koenraad Vanschoren, als jurist én organisator van de BeMC in La Roche uitstekend op de hoogte. Wat blijkt? Fietsers in Wallonië moeten zich houden aan de zogenaamde ‘chemins’, openbare paden van minstens een meter breed. Wie zich op de ‘sentiers’ wil begeven, de bestaande openbare wandelpaden die smaller zijn dan een meter, mag dat eigenlijk enkel op diegene die zijn opgenomen in het bewegwijzerde routenetwerk voor fietsers. Samengevat in MTB-woorden: rijden over singletracks mag enkel als ze onderdeel zijn van een officiële bepijlde route, anders zijn ze voorbehouden voor wandelaars. Zelf een trail gaan aanleggen dwars doorheen het bos, of bordjes negeren die privédomein aangeven, dat is uiteraard helemaal verboden en bevindt zich niet in de grijze schemerzone, maar in de diepzwarte.
Brent je stafkaart maar nee...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Plaats reactie