Malmedy

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Gebruikersavatar
JW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: durft meer dan ik / Geometron

Over snelheid gesproken. De vink lijn voor normale stervelingen in Malmedy (kombochten en vanaf halverwege flinke jumps) vraagt er echt om om zo hard mogelijk vanaf te rossen.
Zeker die middelste langere tafel, dat is heerlijk jumpen!
Heeft een aantal pogingen gekost om die over te komen, toch een redelijke afstand. Heb m'n fiets niet vaak voor+achter tot einde veerweg (170mm coil/coil) gebracht maar daar lukt daar prima als je net wat te kort komt :lol:


Hopelijk gaat 't snel weer open.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

JW schreef: di 20 april 2021, 21:20 Over snelheid gesproken. De vink lijn voor normale stervelingen in Malmedy (kombochten en vanaf halverwege flinke jumps) vraagt er echt om om zo hard mogelijk vanaf te rossen.
Zeker die middelste langere tafel, dat is heerlijk jumpen!
Heeft een aantal pogingen gekost om die over te komen, toch een redelijke afstand. Heb m'n fiets niet vaak voor+achter tot einde veerweg (170mm coil/coil) gebracht maar daar lukt daar prima als je net wat te kort komt :lol:


Hopelijk gaat 't snel weer open.
Welke bedoel je? Die links of rechts (gezien vanaf de lift).
Die links als je de 3 meter drop of schuin ernaast pakt kom je op die hele grote tafels. Da's wel een meter of 6 a 7 schat ik om eroverheen te springen :bier:

De echte grote goden springen die trouwens dwars. Da's zeker een meter of 10 a 12 :o
StijnVDS
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: di 5 mei 2020, 11:03
Mijn mountainbike: Orbea Occam

Wat betreft de 'lift' in bikepark Ferme Libert: hoeveel zorgen moet ik me daarin maken?
Als ik het filmpje van MVMVML bekijk, lijkt het mij een onmogelijke opgave i.c.m. mijn (on)handigheid :lol: .
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

StijnVDS schreef: di 25 mei 2021, 10:36 Wat betreft de 'lift' in bikepark Ferme Libert: hoeveel zorgen moet ik me daarin maken?
Als ik het filmpje van MVMVML bekijk, lijkt het mij een onmogelijke opgave i.c.m. mijn (on)handigheid :lol: .
Het is ff pielen in het begin, maar op zich gaat het wel.

Tip: pak hem zo hoog mogelijk beet, dan meefietsen en dan tussen je benen proppen. :-q
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Haha klopt maar is wel te doen. Park ligt er verder goed bij alleen in het bos nog een paar stukken die flink glad waren door de regen.
Enige nadeel was dat het behoorlijk druk was bij de lift zo beetje een half uur wacht tijd per keer.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Dan kun je beter stukje via de Ferme de Libert omhoog fietsen ... 8) :tong
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
StijnVDS
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: di 5 mei 2020, 11:03
Mijn mountainbike: Orbea Occam

Na de eerste (gefaalde) poging, viel die lift best mee!
Ik zag dat de meesten het 'stoeltje' van de lift achter hun zitvlak, tussen hun benen propten en dan bleven rechtstaan.
Dit lukte mij niet meteen, dus heb ik het tussen mijn bovenbenen en punt van de zadel geklemd en kon ik blijven zitten.
Geen idee hoe het er uitzag, maar vrijwel geen missers meer gehad zo :-D
hanjovdberg schreef: ma 31 mei 2021, 14:01 Dan kun je beter stukje via de Ferme de Libert omhoog fietsen ... 8) :tong
ALLES is beter dan daar naar boven te fietsen, puf puf puf pfffff
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

hanjovdberg schreef: ma 31 mei 2021, 14:01 Dan kun je beter stukje via de Ferme de Libert omhoog fietsen ... 8) :tong
Veels te stijl :lol:
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

StijnVDS schreef: ma 31 mei 2021, 14:04 Na de eerste (gefaalde) poging, viel die lift best mee!
Ik zag dat de meesten het 'stoeltje' van de lift achter hun zitvlak, tussen hun benen propten en dan bleven rechtstaan.
Dit lukte mij niet meteen, dus heb ik het tussen mijn bovenbenen en punt van de zadel geklemd en kon ik blijven zitten.
Geen idee hoe het er uitzag, maar vrijwel geen missers meer gehad zo :-D
hanjovdberg schreef: ma 31 mei 2021, 14:01 Dan kun je beter stukje via de Ferme de Libert omhoog fietsen ... 8) :tong
ALLES is beter dan daar naar boven te fietsen, puf puf puf pfffff
Sommigen proppen hem ook achter hun zadel.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Deed onze zoon ook, tot hij van z'n fiets sprong en die aan die stok bleef hangen.
Gelukkig viel ie er nog net voor die keertrommel af .

Die klim zit in een racefietsritje die we wel eens doen. 1 van de betere klimmen :bier:
En je moet het bikepark ook nog aan zien. (Ben op de racefiets altijd jaloers als ik mountainbikers zie)
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Die klim is een van mijn favoriete klimmetjes als ik daar weer eens in de buurt ben. Heerlijk helemaal naar de knoppen gaan :tong

Hoewel met een normaal verzet (vroeger reed je daar 39/25) nu met 34/34 dus dat is al heel anders.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

https://mtbroutedatabase.be/nieuws/2021 ... routes.htm

Dit is toch wel heeeeeeel goed nieuws zeg.
Als deze routes tippen aan de RDHF dan komen er meteen 4 pareltjes bij!
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

KILROY schreef: do 29 juli 2021, 12:08 https://mtbroutedatabase.be/nieuws/2021 ... routes.htm

Dit is toch wel heeeeeeel goed nieuws zeg.
Als deze routes tippen aan de RDHF dan komen er meteen 4 pareltjes bij!
Ik ben het op dit topic vergeten te melden. Excuses.
Vanavond zend ik enkele links waar je meer info, foto’s en een filmpje van de route vind.
(ik zit momenteel in immense Ardense wouden te cruisen 😀)
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Ik herken in ieder geval het paadje langs Les Tros Marets, tof paadje. Je kan alleen niet zien of het omhoog of omlaag gaat. Ik zie ook dat ze om het stuwmeer heen rijden, ook altijd leuk. Wellicht dat Lowie hier meer inzicht in heeft.
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

zonoskar schreef: do 29 juli 2021, 13:30 Ik herken in ieder geval het paadje langs Les Tros Marets, tof paadje. Je kan alleen niet zien of het omhoog of omlaag gaat. Ik zie ook dat ze om het stuwmeer heen rijden, ook altijd leuk. Wellicht dat Lowie hier meer inzicht in heeft.
Op het kaartje bij die downloads zijn de rode, groen en blauwe de permanente bewegwijzerde routes en niet de Malmedy Open Marathon (zwart met afkortingen)
Plaats reactie