Malmedy

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Maar daar hangen ze dan vast massaal in het prikkeldraad :lol:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29973
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik bedoelde het stukje Tro Maret ten noorden vd kloof. Dat is goed stroomopwaarts te fietsen.
In de kloof ga je het best stroomafwaarts.

Maar als dat stukje van de GR56 in de RDHF zit, dan snap ik al helemaal niet waarom ze met die Malmedy trial over het asfalt gaan :~
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29973
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Dit weekend met de club in de omgeving van Malmedy.
De brede paden zijn goed te doen, maar de singletracks zijn zwaar met deze nattigheid.
Desalniettemin al zo'n 3000hm gemaakt.
Morgen nog eens 1300, komt goed.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
marco-turn-me-on
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 4 januari 2011, 19:46
Mijn mountainbike: turner flux 2009 / cotic BFe 2011 / salsa el mariachi 2013
Contacteer:

Begin nu wel nieuwsgierig te worden naar de paadjes daar. :wink:
Ik heb van de diverse gps tracks die hier op het forum en de rest van het www rondzwerven een leuk (ga ik dan maar van uit) rondje van ruim 40km in elkaar geknutseld voor ons jaarlijkse mannen/ drink/ Ardennen weekend.
Daar zit ook bovengenoemd stuk in.
Op de kaart en in google earth ziet het er in ieder geval goed uit.
Zal binnenkort eens een testdagje inplannen om te kijken of het ook klopt wat ik op de topo in elkaar geflanst heb. :winkie:
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Jij ging toch met de LTHT meet mee? Kan je ook een aardige indruk krijgen van de paden daar :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
marco-turn-me-on
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 4 januari 2011, 19:46
Mijn mountainbike: turner flux 2009 / cotic BFe 2011 / salsa el mariachi 2013
Contacteer:

De LTHT meet gaat niet lukken omdat ik dan ,heeeeel vervelend, aan het como-meer lig!
En natuurlijk gaat daar de voorkeur naar uit.
Maar ik kom vaker in de buurt van Spa ,La Reid, Theux dus klagen doe ik niet.
Alleen Malmedy is op de happy bike days na door mij nog nooit met een mtb bezoekje vereert.
Dus daar ga ik verandering in brengen :winkie: :winkie:
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Oh.. wel rot voor je, dat aan het Como liggen, sterkte daarmee!
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4077
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

suravida schreef:
ThaSingleTrackMastah schreef:Zondag ook in Malmedy geweest, de Malmedy trail tour+ gereden, erg mooi.
Zeker wanneer je bij Bernister niet het asfalt pakt, maar 100m lager via de GR58 naar Ferme Libert rijdt.
Dat is toch die singletrack langs de afgrond, die over dat wortelveld heengaat en dat ineens steil via een keienpad naar de weg toe draait? En dan na een stukje asfalt linksaf over een blubberweg onder de roadgaps van Ferme Libert heen gaat? 1 van de toppers daar in de buurt inderdaad! Maar er zijn rondom de Malmedy Trail tour nog wel een paar hele erge mooie paden te vinden, die je nu zo te zien bijna allemaal net gemist hebt. Vooral de afdaling langs de Tro Maret vanaf de Ancienne route de douane tot aan de Camping du Moulin is in mijn ogen 1 van de toppers van de Ardennen.
Is die camping du moulin een handige verblijfplaats voor de LTHT meeting? Zit er aan te denken een weekendje de caravan (plus partner) mee te nemen......vanuit je bed opstappen lijkt me toch wel lekker ipv na 2-3 uur rijden :wink:
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Perfecte startplek, we komen er halverwege zelfs nog bijna doorheen. En later bovenlangs :-). En vanaf de camping fiets je ook snel naar de parkeerplaats bij de bibliotheek.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4077
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Bedankt! Ik ga eens kijken of ik kan reserveren.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29973
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

En anders kan je ook overnachten in Ferme Libert.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4077
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef:En anders kan je ook overnachten in Ferme Libert.
Ik heb de reservering al binnen. Ik probeer vrijdag vrij te regelen voor een lang weekend....kan ik gelijk warm draaien :wink: (misschien dat ik het dan kan bijhouden :-? )
marco-turn-me-on
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 4 januari 2011, 19:46
Mijn mountainbike: turner flux 2009 / cotic BFe 2011 / salsa el mariachi 2013
Contacteer:

Holy crap!!
Gisteren samen met een bikemaatje om 6.30u in de auto gestapt om eens te gaan proberen wat ik voor een route in elkaar geknutseld had in basecamp voor de omgeving Malmedy.
Meteen een lekkere startklim vanuit centrum richting het bikepark ferme libert.
Dat was al een lekker avontuur met zwaar technisch speelgoed om op te warmen.
Maar daarna nog een eindeloos zwaar parcours waar we zo'n beetje alle wandelpaden op en af zijn gegaan incl. de bijbehorende worteltapijten, rockgardens en klauterpartijen.
Mooi langs de trôs marets naar beneden tot aan de camping en toen een beetje verkeken op de klim vanuit de steengroeve weer terug naar boven.
Uiteindelijk na een lange zware loopsectie weer boven aangekomen direct volle bak afdalen over een super technische en steile single track.
Jammergenoeg doemde er een zo goed als onberijdbaar pad op dat een riviertje volgde waardoor we weer met de fiets op de nek richting Xhoffraix moesten ploeteren. toen vanuit het dorp weer de wildernis in ,en richting de hoogste delen van Belgie waar het zowaar vlak is maar dat weer opgeleukt wordt door een eindeloze worteltapijt / rockgarden hindernisbaan. Dan weer singletrack langs de Bayehon wat een aardige opgave was omdat we natuurlijk niet het makkelijke pad maar de singletrack over/ door/ tussen het riviertje uitkozen als voortzetting van de rit.
Uiteindelijk aan het kasteel Reinhartstein uitgekomen om wat te rusten.
Toen kwam de tweede martelgang!!
Wat een singletrack aan de zuidkant van de vallei!
Een zeer mooi ,zeer technisch en zeer zwaar stuk van een kilometer of 10 tot aan Malmedy.
Met wederom enkele loopstukken waarvan één echt nauwelijks te doen was.
Helemaal kapot aangekomen bij de pijpleiding van Bevercé hadden we geen fut meer om nog richting de laatste heuvel achter de kerk van Malmedy te rijden en zijn we op volle snelheid langs het kerkhof weer naar het centrum van Malmedy gereden.
Ik kan wel zeggen dat dit één van de zwaarste tochten was die ik de laatste jaren gereden heb en dat we helemaal naar de kloten waren, maar het was een super weertje en we hebben ondanks de zware bikkeltocht toch ook gruwelijk genoten. :winkie: :winkie:
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4077
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Shit......mag ik nog afzeggen :(
Klinkt wel erg "uitdagend" :-D
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Nee dat mag niet.....je gaat namelijk veel te leuk vinden ;-)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Plaats reactie