Malmedy

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

Bottecchia schreef:Ik begrijp dat er in dit gedeelte van België op het moment een mooi laagje sneeuw ligt. Heeft er iemand misschien tips voor een leuke route (vaste route of gps) waar je legaal met de mtb van de sneeuw kunt genieten?

Nadruk mag wat mij betreft liggen op mooie uitzichten. Een wat breder pad is geen bezwaar.
Houd er rekening mee dat onder 500 meter (zo goed als) geen sneeuw ligt. Enkel boven 600 (!) meter ligt een 10-tal cm sneeuw, dus enkel in de Hoge Venen, en daar kan je met een bike niet veel uitspoken
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Ah, ok. Ik zag wat plaatjes voorbij komen waar ik enthousiast van raakte. Maar het is dus nog te weinig om de mtb voor in de auto te gooien. Bedankt voor de tip!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik denk dat morgen alles wit in in en rond Malmedy.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef:Ik denk dat morgen alles wit in in en rond Malmedy.
Foute inschatting hoor : de lichte sneeuwval van vandaag gaat ook in de Hoge Venen over in aanvriezende regen, en morgen blijft het nog net 0° op de hoogste toppen.
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Ik verwacht het ergste maar ik vraag het toch. Hoe staan de trails erbij in Malmedy?
endorfin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 721
Lid geworden op: ma 11 december 2006, 14:53

Gister nog doorgekomen mette kar.
ligt nog tot 20cm sneeuw ijs en rommel.
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

zoals endorfin al antwoordde, en gezien een mogelijk nieuwe koudeinval volgende week >> blijf daar voorlopig weg, althans met een fiets
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Duidelijk daar was ik al bang voor.
philippevk
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: za 26 augustus 2006, 18:56
Mijn mountainbike: Spectral 125/Scalpel HT

Het lijkt deze week droog te zijn en redelijk boven 0. Heeft iemand ervaring hoe de trails er op zaterdag bij zullen liggen als je de huidige weersvoorspelling meeneemt?
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Voor elke dag die je hier op de UH aan 'droogtijd' telt, mag je er daar wel een week tellen.
Moet wel heel warm en droog met droge wind worden, anders gok ik op nog veel prut daar.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

Jan Willem schreef:Voor elke dag die je hier op de UH aan 'droogtijd' telt, mag je er daar wel een week tellen.
Moet wel heel warm en droog met droge wind worden, anders gok ik op nog veel prut daar.
Ik ben er even niet meer geweest, maar ik vermoed dat er in de koude valleien nog sneeuwrestanten liggen, die zeker nog niet voor droge paden zullen zorgen.
Morgen of volgende week moet ik naar Malmedy en zal dan een update geven.
Gebruikersavatar
kingjoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 4 november 2012, 19:14
Mijn mountainbike: GT Fury Worldcup 2016, GT Sanction Team 2017, GT Speed Serie 2015, Trek Fuel-EX 8 2013
Contacteer:

prachtig dat Malmedy rond deze tijd.. beetje sneeuw.. beetje bagger.. :-q

Afbeelding
M'n speeltjes
===============
GT Fury Worldcup 2016
Trek Fuel EX8 2013
GT Speed series 2015 (BMX)
GT Force 2018
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Hé, bikers in camouflagepakken en gecamoufleerde bikes :lol:
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
jorryt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 151
Lid geworden op: di 1 november 2016, 17:48

Je kan wel mooi zien we het meeste van zijn vering gebruikt.
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Zo gisteren was het zo ver! Ik had hier al een aantal keer gevraagd hoe het er in de Ardenne erbij lag en vaak werd het mij afgeraden. Eigenwijs dat ik ben, ben ik toch gisteren naar Malmedy afgereisd om de rit van Lowië te rijden. Nu moet ik al gelijk verklappen dat ik niet de gehele route van hem heb gereden, want ik heb de route 1 niet gedaan en ik skipte nog wat van zijn off tracks. Maar wat was het een gave dag! Stukken Enduro tracks, voetpadden met een North shore tintje en paden vol wortels. Wat ik wel toe moet geven was dat op bepaalde stukken het wel op de polder hier in Zuid-Holland leek, zo nat, maar dat verpeste niet mijn dag. Het viel zelfs eigenlijk mee hoe smerig mijn fiets eruit zag. Dit rondje ga ik zeker nog een keer doen!
Plaats reactie