Malmedy

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Luhmann schreef: do 11 juni 2020, 13:33 Misschien eens vragen of deze gasten een GPX-ken hebben ...

https://www.pinkbike.com/news/video-esc ... rails.html
Nice. 21 juni hebben we een clinic van Mikey's Bike Adventures Endoru level 3 in Malmedy. Zal dus best op die paadjes kunnen zijn :winkie:
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2209
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

tiewrap schreef: do 11 juni 2020, 15:04
zonoskar schreef: do 11 juni 2020, 13:45 Vet gefilmd. Ik denk dat ik 80% van die paadjes wel kan vinden :)
Riep u daar let's ride ?
Dan alleen op een dag dat het smerig weer is zodat de boswachter lekker thuis blijft.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7386
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

hitchhikerzguide schreef: do 11 juni 2020, 14:40Tip: Bart De Vocht's Strava
Niet goed om naar te kijken, althans niet de tijden te vergelijken want dan lijk je compleet stil te staan (omhoog zeker).
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3250
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

cheeta schreef: do 11 juni 2020, 15:18
hitchhikerzguide schreef: do 11 juni 2020, 14:40Tip: Bart De Vocht's Strava
Niet goed om naar te kijken, althans niet de tijden te vergelijken want dan lijk je compleet stil te staan (omhoog zeker).
Nou, in mijn geval naar beneden ook zeker.

Het is zeker de moeite om eens te gaan kijken als je ergens de top kunt zien fietsen.
Dat is echt een totaal andere dimensie.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4698
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Toch idd wel opvallend dat zelfs Nederlandse Trail addicts hier gewoon trips naar organiseren. Zo kwam mijn buurman ineens met de vraag of ik wel eens rond Reinhardstein gefietst had .... 8)

In kleine groepjes als vrienden kan ik nog begrijpen maar 'betaalde' trips organiseren naar plekken waar je niet mag fietsen vind ik toch wel discutabel .. :~
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

bob. schreef: do 11 juni 2020, 13:44 Na het zien van bovenstaande video, vraag ik mij toch één ding af; Is het nou legaal om daar (buiten de bestaande mtb routes) te rijden? Het antwoord is eigenlijk al gegeven, maar toch vind ik het vreemd dat er wel zo'n video wordt gepubliceerd.
De bestaande routes in Malmedy zijn, zoals we allemaal wel weten, tamelijk saai. Waar wordt gereden in het filmpje is duidelijk beter. En zo is er nog veel meer te vinden in die omgeving. Maar er gaan verhalen in de rondte van hoge boetes en zelf inbeslagname van de fietsen. Kan iemand hier helderheid in verschaffen?
Dit heb ik al eens geantwoord ergens in het topic over Aywaille :
Ik ken inderdaad de hele regio rond de Ninglinspo, Stoumont, Stavelot, Spa, Malmedy, Hoge Venen als mijn broekzak, of toch bijna alle paadjes.
Zolang er geen duidelijkheid komt over het gebruik van paadjes door fietsers deel ik geen tracks meer, zeker ook niet mijn "officiële" Lowie's Rides van Malmedy en Spa bvb. Beide drukke wandelgebieden, en jammer genoeg is er niet altijd wederzijds respect. Er gebeuren meer en meer controles : op een singletrack mag je dus wettelijk niet fietsen, tenzij ze zijn opgenomen in een officiële vaste route of eenmalig in een vergunde toertocht.
En nogmaals, denk er aan : alle paadjes rond de Ninglinspo, dus ook die van Trailforks, zijn wettelijk verboden voor fietsers. Bikers storen zich daar niet aan, maar houd dan een rekening van 150 euro in het achterhoofd. Kans is wel niet zo groot, maar bestaat.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3250
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Nog steeds zonde Lowie, ik vond ze fantastisch.
Als je je gedraagt is er in de praktijk niks aan de hand, veel wandelaars vinden het nog leuk om te zien ook.
Maar tegenwoordig kun je het eigenlijk gewoon niet meer online zetten.
Ellias ride is trouwens ook zo'n juweeltje, en gelukkig wel legaal te rijden.
Alleen dan wil niemand mee :lol:
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29961
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Filmpje gekeken, heel veel herkend.

Erg veel plezier gehad daar.
Als er betaalde uitstapjes worden gemaakt naar die regio, dan zeker eens gaan kijken daar met een gratis Lets Ride.
Voordat het te laat is en het echt sperrgebied wordt...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Luhmann
All rounder
All rounder
Berichten: 114
Lid geworden op: ma 31 december 2018, 14:11

De makers van de video hebben dus onder voeten gehad ...

https://www.facebook.com/bruno.keusterm ... 6423977086

the three bikers and I received an official warning of the ‘Departement de Nature et Forêts’ from the government of Wallonia. Reason : it is prohibited to bike (and hike/film) on singletracks in the whole region of Wallonia.
:o
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Luhmann schreef: ma 22 juni 2020, 12:16 De makers van de video hebben dus onder voeten gehad ...

https://www.facebook.com/bruno.keusterm ... 6423977086

the three bikers and I received an official warning of the ‘Departement de Nature et Forêts’ from the government of Wallonia. Reason : it is prohibited to bike (and hike/film) on singletracks in the whole region of Wallonia.
:o
Wij waren daar gisteren dus met Mickey's Bike Adventures en toen had hij het daar nog over ja.

Afbeelding

De vriend van 1 vd deelneemsters zou los van ons gaan fietsen daar en is aangehouden door de politie en weggestuurd.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29961
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Die foto is toch genomen bij Ferme Libert ?
Daar mag het toch wel, of is alleen de lift toegestaan, maar niet het naar beneden rijden? :lol:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1800
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Volgens mij is de foto genomen bij Ovifat bij het oude "bikepark". De trails die daar liggen zijn nu ook verboden.
Gisteren nieuws gekregen dat er bikers daar beboet zijn ook, 250euro.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29961
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Gewoon een tijdje wegblijven, dit strenge handhaven houden ze toch niet lang vol ;)
Ze proberen nu hard op te treden om af te schrikken.
Morgen of volgende maand moeten ze weer achter de bende van Nijvel aan, of kinderverkrachters opsporen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 22 juni 2020, 16:33 Die foto is toch genomen bij Ferme Libert ?
Daar mag het toch wel, of is alleen de lift toegestaan, maar niet het naar beneden rijden? :lol:
Nee dit is Ovifat.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

KevinBel schreef: ma 22 juni 2020, 16:40 Volgens mij is de foto genomen bij Ovifat bij het oude "bikepark". De trails die daar liggen zijn nu ook verboden.
Gisteren nieuws gekregen dat er bikers daar beboet zijn ook, 250euro.
Klopt het is Ovifat. Gisteren was er wel controle en de namen werden opgenomen van de mensen die aangesproken werden, maar ze kregen nog geen boete zeiden ze. De volgende keer dus wel.

Wij zaten rond dat oude bikepark-achtig iets idd en dat scheen dan weer wel te mogen. Heel duidelijk is het allemaal niet.
Plaats reactie