Malmedy

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

MALMEDY OPEN MARATHON
Dit is een gpx-tocht van 87, 71, 61 of 54 km.
Samen met mijn collega-parcoursbouwer van de Raid des Hautes Fagnes heb ik deze samengesteld met goedkeuring van het DNF (zeg maar het Waalse Staatsbosbeheer) en met medewerking van de stad Malmedy.
Basis is het parcours van de RDHF, maar de scherpste kantjes zijn er af gehaald, dat zie je o.a. aan de mindere hoogtemeters. Ook moeilijke en vooral drukke wandelpaadjes zitten er niet in. Wie die graag doet : RDHF 2022 op 19 juni :wink: .

Meer info, kaartjes, enkele foto's en mijn filmpje op de facebookpagina van de Raid des Hautes Fagnes:
https://www.facebook.com/raidhautesfagnes/

Te downloaden op de site van Malmedy Tourisme:
https://www.malmedy-tourisme.be/nl/type/mtb/
Classic Biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 237
Lid geworden op: di 28 november 2017, 19:04

Mooi initiatief! Staat op mijn lijstje.
Wietze.V
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 7 november 2018, 15:48
Mijn mountainbike: Staat meestal rechtop

Super nice! Ga ik zeker x rijden en hopelijk komen er nog meer zulke officiële routes bij :-q
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Gaan wij ook rijden! de 87 :winkie:

Nu alleen nog tijd zien te vinden... zal eind september op z'n vroegst kunnen :o
Ik ben mij er eentje...
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Ga zeer ws zondag de 87 rijden, als het weer een beetje wil meewerken
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

Har77 schreef: ma 30 augustus 2021, 15:26 Ga zeer ws zondag de 87 rijden, als het weer een beetje wil meewerken
Hou er rekening mee dat een deel van de Venen er verzopen bijliggen na de overvloedige tegen van de voorbije dagen.
Maar 5 dagen droog kan dat al gedeeltelijk oplossen.
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

lowie schreef: ma 30 augustus 2021, 16:07
Har77 schreef: ma 30 augustus 2021, 15:26 Ga zeer ws zondag de 87 rijden, als het weer een beetje wil meewerken
Hou er rekening mee dat een deel van de Venen er verzopen bijliggen na de overvloedige tegen van de voorbije dagen.
Maar 5 dagen droog kan dat al gedeeltelijk oplossen.
Dank voor de tip. We houden de omstandigheden sowieso in de gaten.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Gaaf deze GPX marathon. Jammer genoeg niet al in de week dat wij er waren op de site. Maar gelukkig komen we vaker in die buurt :-q

Wel een vraagje Lowie. Is het bewust dat je niet rond Ondeval gaat? Daar liggen nl heel veel mogelijkheden maar misschien wordt het rondje dan te groot?
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

hanjovdberg schreef: zo 5 september 2021, 11:19 Gaaf deze GPX marathon. Jammer genoeg niet al in de week dat wij er waren op de site. Maar gelukkig komen we vaker in die buurt :-q

Wel een vraagje Lowie. Is het bewust dat je niet rond Ondeval gaat? Daar liggen nl heel veel mogelijkheden maar misschien wordt het rondje dan te groot?
We konden ook nog eens richting Stavelot gaan, en richting Jalhay, en zo een mooi tochtje maken van 150 km :D .
Nu serieus: ik heb nu al de indruk dat de 87 km al weinig gereden wordt. Dus een langere afstand is weggelegd voor de RDHF-wedstrijd. En we wilden vooral dicht bij Malmedy blijven en de Hoge Venen erin betrekken.
Ondenval is trouwens veel te ver weg van de trails rond Malmedy.
qrealm
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 13 mei 2020, 10:26
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base '20 & NS Metropolis 1 '16

Vandaag de korste versie gedaan, heel gaaf! Paar coole traios en wat een prachtgebied. Nog wat meer trainen voor de langere edities denk ik, had er nog best een kluif aan. Hier en daar wat geduwd maar heb t gehaald :bier:
fonzie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1611
Lid geworden op: zo 2 februari 2003, 18:29
Mijn mountainbike: een stalen

Mooi ik zal die gps routes eens gaan bekijken.
Here’s to alcohol: the cause of, and solution to, all of life’s problems.” –Homer Simpson
Bill Splates
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 25 november 2019, 10:51

lowie schreef: do 29 juli 2021, 19:31 MALMEDY OPEN MARATHON
Dit is een gpx-tocht van 87, 71, 61 of 54 km.
Samen met mijn collega-parcoursbouwer van de Raid des Hautes Fagnes heb ik deze samengesteld met goedkeuring van het DNF (zeg maar het Waalse Staatsbosbeheer) en met medewerking van de stad Malmedy.
Basis is het parcours van de RDHF, maar de scherpste kantjes zijn er af gehaald, dat zie je o.a. aan de mindere hoogtemeters. Ook moeilijke en vooral drukke wandelpaadjes zitten er niet in. Wie die graag doet : RDHF 2022 op 19 juni :wink: .

Meer info, kaartjes, enkele foto's en mijn filmpje op de facebookpagina van de Raid des Hautes Fagnes:
https://www.facebook.com/raidhautesfagnes/

Te downloaden op de site van Malmedy Tourisme:
https://www.malmedy-tourisme.be/nl/type/mtb/
Ik ben in de kerstvakantie in de buurt. Iemand die weet of deze routes in de winter ook te rijden zijn?
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

Bill Splates schreef: di 7 december 2021, 12:27 Ik ben in de kerstvakantie in de buurt. Iemand die weet of deze routes in de winter ook te rijden zijn?
Ik kan maar één raad geven: blijf daar weg in de winter, met de fiets bedoel ik.
Tenzij ge kickt op modderpoelen, spekgladde wortels en rotsen zoals sommige enduro-rijders. Voor mij onbegrijpelijk.
Mij zien ze daar alleszins niet tussen november en maart.
Des te mooier om te wandelen, zeker als er sneeuw ligt in de Hoge Venen: https://www.facebook.com/lowie.marien/p ... 9523668749
Bovendien dus wel degelijk rekening houden met sneeuw: als er in Malmedy niks ligt kan er vanaf 5 à 600 m soms een dik tapijt liggen, maar dat moet je op het moment zelf bekijken.
Ook rekening houden met de jacht (in het WE en op feestdagen is er nooit jacht in de gebieden waar de MOM langs komt).
Als je het toch niet kunt laten en op een weekdag wilt gaan fietsen, stuur me dan een bericht, dan zoek ik wel voor je op of er die dag ergens een jachtgebied is afgesloten.
Bill Splates
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 25 november 2019, 10:51

Thanks voor de tips. Enige trails in de buurt die wel te rijden zijn of is alles prut? Een beetje avontuurlijk ben ik niet vies van, maar spekgladde rotspartijen is niet relaxed.

Vwb de jacht stond er op de website van Malmedy een kalender. op 28 December werd er gejaagd, verder in de week niet, dus daar zag ik wel mogelijkheden.
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

Bill Splates schreef: di 7 december 2021, 18:21 Thanks voor de tips. Enige trails in de buurt die wel te rijden zijn of is alles prut? Een beetje avontuurlijk ben ik niet vies van, maar spekgladde rotspartijen is niet relaxed.

Vwb de jacht stond er op de website van Malmedy een kalender. op 28 December werd er gejaagd, verder in de week niet, dus daar zag ik wel mogelijkheden.
De permanente routes zijn technisch veel minder uitdagend.
Wat betreft de jacht: inderdaad enkel op 28 december en dat is in Pont, een plaats ten zuiden van Malmedy waar de MOM helemaal niet in de buurt komt, wel sommige bewegwijzerde routes.
Plaats reactie