Houffalize.

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Gebruikersavatar
Guxer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 577
Lid geworden op: za 27 oktober 2007, 20:36
Mijn mountainbike: 2021 Epic expert

sorry, kurkdroog!
vanaf maandag ben ik weer daar.
2021 specialized epic expert carbon 29
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Net terug van een tripje Houffalize. Vanaf woensdag de buurt onveilig gemaakt.... :wink: :wink:
Ondanks de vele regen en dus modderige omstandigheden totaal zo'n 3500hms weggetrapt.
Woensdag een opwarmertje, route 2. Nogal wat asfalt, maar prima om de beentjes te laten wennen. Donderdag route 3, gecombineerd met route 4. Vrijdag voor de middag route 5 en daarna route 6. Gisteren aanloop vanaf Houffalize naar Engreux over route 2 en daar de rode route 5, terug over route 2. Vandaag nog ff route 6 als afsluiter overgedaan. Op zich allemaal leuke routes. 2,3,4 en 5 niet zo technisch. Route 6 en rode route 5 zijn meer de échte mountainbikeroutes met meer lange, steile en ook technische klimmen en meer singletracks. De routes van Houffalize goed uitgepijld en ook wel zonder GPS te doen. Rode route 5 begon goed, maar moesten toch regelmatig de GPS/kaart raadplegen. Bij de plaatselijke VVV vantevoren een kaart van Houffalize en een kaart van Grande Ourthe gekocht, dus geen probleem.... :-q :-q :-q
Mamba
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: di 4 februari 2014, 22:52
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy Lt

pk-patty schreef:Net terug van een tripje Houffalize. Vanaf woensdag de buurt onveilig gemaakt.... :wink: :wink:
Ondanks de vele regen en dus modderige omstandigheden totaal zo'n 3500hms weggetrapt.
Woensdag een opwarmertje, route 2. Nogal wat asfalt, maar prima om de beentjes te laten wennen. Donderdag route 3, gecombineerd met route 4. Vrijdag voor de middag route 5 en daarna route 6. Gisteren aanloop vanaf Houffalize naar Engreux over route 2 en daar de rode route 5, terug over route 2. Vandaag nog ff route 6 als afsluiter overgedaan. Op zich allemaal leuke routes. 2,3,4 en 5 niet zo technisch. Route 6 en rode route 5 zijn meer de échte mountainbikeroutes met meer lange, steile en ook technische klimmen en meer singletracks. De routes van Houffalize goed uitgepijld en ook wel zonder GPS te doen. Rode route 5 begon goed, maar moesten toch regelmatig de GPS/kaart raadplegen. Bij de plaatselijke VVV vantevoren een kaart van Houffalize en een kaart van Grande Ourthe gekocht, dus geen probleem.... :-q :-q :-q
Ik ga er morgen een paar dagen heen. Ik wist al dat route 6 de meest uitdagende is. Heb je route 1 ook gereden? Ik ben benieuwd hoe het met de modder gesteld is.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

De modder valt alles mee (ben er zondag geweest)
Sommige lage plekken hebben wat modder. In route 6 wel twee grotere stukken gezien, maar het meeste was goed te fietsen.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Route 1 is de enige die we niet gedaan hebben. Schijnt ook behoorlijk wat asfalt te bevatten... Qua modder zal het nu wel behoorlijk opgedroogd zijn. Inderdaad was route 6 op behoorlijk wat plaatsen bagger en op één plek was het pad ondergelopen vanwege een dam in de naastgelegen beek. Voor de rest goed te doen. Op de overige routes waren vooral de hoger gelegen stukken behoorlijk nat en glibberig. Als je een paar dagen hebt zou ik zéker de rode route 5 doen. Deze is zéér de moeite waard!!! Wél een kaart meenemen, want deze kan soms wat onduidelijk zijn. Veel plezier!!! :-q :-q
Gebruikersavatar
Guxer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 577
Lid geworden op: za 27 oktober 2007, 20:36
Mijn mountainbike: 2021 Epic expert

pk-patty schreef:Route 1 is de enige die we niet gedaan hebben. Schijnt ook behoorlijk wat asfalt te bevatten... Qua modder zal het nu wel behoorlijk opgedroogd zijn. Inderdaad was route 6 op behoorlijk wat plaatsen bagger en op één plek was het pad ondergelopen vanwege een dam in de naastgelegen beek. Voor de rest goed te doen. Op de overige routes waren vooral de hoger gelegen stukken behoorlijk nat en glibberig. Als je een paar dagen hebt zou ik zéker de rode route 5 doen. Deze is zéér de moeite waard!!! Wél een kaart meenemen, want deze kan soms wat onduidelijk zijn. Veel plezier!!! :-q :-q
5 in houffalize is blauw he :-q
2021 specialized epic expert carbon 29
Gebruikersavatar
Guxer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 577
Lid geworden op: za 27 oktober 2007, 20:36
Mijn mountainbike: 2021 Epic expert

https://connect.garmin.com/modern/activity/1913335097" onclick="window.open(this.href);return false;
https://connect.garmin.com/modern/activity/1891716617" onclick="window.open(this.href);return false;

ook een mooi ritje daar.
2021 specialized epic expert carbon 29
Mamba
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: di 4 februari 2014, 22:52
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy Lt

Terug van een 3 daagse trip. Routes 1 tm 6 gereden. Route 1 is idd niet zo uitdagend. De rest was super, met als hoogtepunt route 6.... Op 1 plek was het pad idd ondergelopen.
Uiteraard supermooi weer afgelopen dagen. De modder viel mee, en was ook juist wel weer leuk om doorheen te baggeren. De afdalingen staan nog wel een paar weken op mn netvlies als ik weer op kantoor zit te dagdromen...
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Guxer schreef:
pk-patty schreef:Route 1 is de enige die we niet gedaan hebben. Schijnt ook behoorlijk wat asfalt te bevatten... Qua modder zal het nu wel behoorlijk opgedroogd zijn. Inderdaad was route 6 op behoorlijk wat plaatsen bagger en op één plek was het pad ondergelopen vanwege een dam in de naastgelegen beek. Voor de rest goed te doen. Op de overige routes waren vooral de hoger gelegen stukken behoorlijk nat en glibberig. Als je een paar dagen hebt zou ik zéker de rode route 5 doen. Deze is zéér de moeite waard!!! Wél een kaart meenemen, want deze kan soms wat onduidelijk zijn. Veel plezier!!! :-q :-q
5 in houffalize is blauw he :-q
Daarom zeg ik ook de RODE route 5, op te pikken vanaf route 2 of 3, in Engreux..... :wink: :wink:
Mamba
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: di 4 februari 2014, 22:52
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy Lt

pk-patty schreef:Daarom zeg ik ook de RODE route 5, op te pikken vanaf route 2 of 3, in Engreux..... :wink: :wink:
Dat hebben wij inderdaad ook gedaan. Route 3 en 5 gecombineerd!
FerryW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: ma 6 oktober 2008, 19:27
Mijn mountainbike: Kan sneller dan ik zelf

Sorry.....maar ik ben een beetje in de war geraakt.
bestaat er een RODE route met nummer 5?
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1798
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Lezen is moeilijk... Paar posts eerder staat het allemaal beschreven.
Vanuit Houffalize beginnen er 6 routes, maar deze hebben soms overlap met andere rode routes.
Deze rode routes starten NIET in Houffalize maar zijn georiënteerd op het gebied ten westen van Houffalize, het Ourthe gebied. Vanuit diverse plaatsen daar kan je ze beginnen.

Afbeelding

Afbeelding
FerryW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: ma 6 oktober 2008, 19:27
Mijn mountainbike: Kan sneller dan ik zelf

[quote="KevinBel"]Lezen is moeilijk... Paar posts eerder staat het allemaal beschreven.
Vanuit Houffalize beginnen er 6 routes, maar deze hebben soms overlap met andere rode routes.
Deze rode routes starten NIET in Houffalize maar zijn georiënteerd op het gebied ten westen van Houffalize, het Ourthe gebied. Vanuit diverse plaatsen daar kan je ze beginnen.

Lezen is idd moeilijk.......daarvoor heb ik een brilletje :wink:
Maar toch bedankt voor de verduidelijking.

Gr.
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Mamba schreef:
pk-patty schreef:Daarom zeg ik ook de RODE route 5, op te pikken vanaf route 2 of 3, in Engreux..... :wink: :wink:
Dat hebben wij inderdaad ook gedaan. Route 3 en 5 gecombineerd!
Vond vooral de klim van Maboge naar Bérismenil een echte kraker!!! :oops: :tong :-q
Gebruikersavatar
de lachende derde
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 763
Lid geworden op: ma 30 april 2012, 13:40
Mijn mountainbike: SC Nomad V4

Guxer schreef:sorry, kurkdroog!
vanaf maandag ben ik weer daar.
Weet je/iemand het adres van dat parcours? Behoorlijk lopen googlen maar zonder resultaat.
Plaats reactie