MTBen en routes omgeving Durbuy

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
MeridaLeo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: di 22 januari 2008, 15:05
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert 2008

In september hebben we een mtb weekend in Durbuy.
Heeft iemand ervaring in deze omgeving , en evt tips en mooie routes uit eigen ervaring.
Alvast bedankt voor de info.
Gegroet Gerrit ......... Ride like the winds .....
Jorem
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 666
Lid geworden op: ma 18 juni 2007, 15:59
Mijn mountainbike: Giant Reign / Sensa Catena
Contacteer:

Ik kom er best regelmatig en er zijn een aantal routes van eenvoudig (meer door de dorpen) tot pittiger (mooi door het landschap en de bossen). Bij de VVV op het dorpsplein kan je een kaart halen waar alle routes op staan. Op de routes zelf staan keurig bordjes die je de goede kant op wijzen. Al is dit soms wel even zoeken hoor.

Neem wel je regenpak mee. Je zal vast en zeker wel wat blubber en plassen tegenkomen op de moeilijkere routes. In route 3 is dat meen ik zitten zelfs 2 lange stukken en daar is het gewoon echt ploeteren door de blubber plassen.
Pas als het een langere tijd droog is geweest zijn deze plassen een beetje weg (door kleigrond blijft het lang liggen).

Zelf vind ik al die blubber wel prachtig en vermaak me dan ook altijd prima op de routes.
There is no way to happiness, happiness is the way.
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

Jaren geleden eens geweest, toen waren er nog geen gepijlde routes, maar de omgeving is geweldig daar bij Durbuy en Barveaux!
Veel plezier!

Maar inderdaad net wat Jorem zegt, op het plein is de VVV en dara kun je een hele duidelijke kaart van de omgeving kopen.


Maar volgens mij ligt Durbuy in België :wink:
matt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1288
Lid geworden op: za 29 september 2007, 20:42

Nog iemand meer ervaringen met Durbuy en mountainbike mogelijkheden?

Ik kan eventueel met een groep mee die naar Durbuy gaan om de wielrennen, maar is het de moeite waard?? Kan ik er mezelfeen beetje vermaken?>
pascallos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 743
Lid geworden op: vr 26 september 2008, 23:03
Mijn mountainbike: Wisselen regelmatig
Contacteer:

Zeker doen, wij hebben daar een huisje en je kunt er zowel lekker mtben als racen
http://www.bidonhoudershop.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Durbuy, dat ligt toch in Belgie ?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Fanman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4554
Lid geworden op: ma 26 september 2005, 00:20
Mijn mountainbike: SC Blur LTc & Salsa El Mariachi
Contacteer:

Precies, daar hebben we een speciaal hoekje voor, "België". (what's in the name?)
Work... the eight hours between bicycle rides.
pascallos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 743
Lid geworden op: vr 26 september 2008, 23:03
Mijn mountainbike: Wisselen regelmatig
Contacteer:

In Durbuy en omgeving kun je lekker mountainbiken hoor, maar ook op de racefiets meer dan genoeg uitdagingen.
Alle officiële routes in de directe omgeving van Durbuy heb ik in kaart gebracht en voorzien van kaartmateriaal en beschrijvingen
http://www.bidonhoudershop.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
SanderR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 376
Lid geworden op: do 14 januari 2010, 01:23
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element RSL

Absolute aanrader, heb er deze maand gebiked! Koop een kaart bij een VVV kantoor daar voor 7euro. Er staan 8 routes op van 14 tot 35 kilometer. De routes bevatten allemaal wel wat asfalt, maar voor deze zware routes wil je dat wel! Wil je alvast een impressie krijgen, hier staat wat info: http://www.mtbroutes.be/route.aspx?id=51" onclick="window.open(this.href);return false;
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Ik ben net terug van een midweek, ik heb eigenlijk weinig problemen ondervonden op de routes 3 en 2. Op mtbroutes.be staat dat het slecht is uitgepeild, maar dat valt reuze mee. Afgezien van een stukje waar men de pijlen heeft zwartgespoten op route 2... Ik hoop dat de ts er wat aan heeft ;-)
SanderR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 376
Lid geworden op: do 14 januari 2010, 01:23
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element RSL

Ik had gewoon de kaarten aangeschaft voor 7 euro, altijd fijn om te hebben.
jmeurs
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: di 4 januari 2011, 00:50

pascallos schreef:In Durbuy en omgeving kun je lekker mountainbiken hoor, maar ook op de racefiets meer dan genoeg uitdagingen.
Alle officiële routes in de directe omgeving van Durbuy heb ik in kaart gebracht en voorzien van kaartmateriaal en beschrijvingen
En als je geen zin hebt om de vaste routes te rijden maar van iets meer uitdaging/FUN houdt dan moet je me maar mailen/bellen of kom me maar op pikken en gids ik je wel op weg... 8)
ermo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 4 mei 2003, 09:18
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper Carbon '11

jmeurs schreef:
pascallos schreef:In Durbuy en omgeving kun je lekker mountainbiken hoor, maar ook op de racefiets meer dan genoeg uitdagingen.
Alle officiële routes in de directe omgeving van Durbuy heb ik in kaart gebracht en voorzien van kaartmateriaal en beschrijvingen
En als je geen zin hebt om de vaste routes te rijden maar van iets meer uitdaging/FUN houdt dan moet je me maar mailen/bellen of kom me maar op pikken en gids ik je wel op weg... 8)
Uiteraard leuk als je een keer meegaat!!
Maar heb je wellicht ook gps tracks?

tnx!
shit happens when you are NOT biking
bullracer
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: zo 13 november 2011, 21:54
Mijn mountainbike: Specialized epic 29" en EMD Niner

Is er iemand van de weekend in de buurt van Durbuy??????
Duchenne Heroes 2011, 2012.Bart brentjes2012.Hoek v Holland Den Helder 2012,2013.
Gebruikersavatar
melkman
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 194
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 14:11
Mijn mountainbike: Pilot

Vorig jaar nog een rondje in barvaux gedaan met de mtb. Track begon in het centrum langs de rivier de Ourthe dacht ik. Pb me je mailadres maar dan stuur ik je de GPS file toe. Is een tocht van 42 km met +/- 1200 positieve hoogtemeters. Vond het ondanks het zeer natte weer toen een prachtig rondje.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Plaats reactie