MTBen en routes omgeving Durbuy

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Durbuy zelf is vrij saai qua routes, bepijling is ook een probleem. Zelf ben ik eerst een stuk naar het noorden gereden. Omgeving Hamoir, Sy, Vieuxville is zeer de moeite! Heb zelf routes verzonnen op basis van deze twee:

https://www.strava.com/activities/934636849#22868659734" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.strava.com/activities/11411 ... 8111428649" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier staat niets.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

ijskonijn schreef:Even dit onderwerp naar boven halen, want ik heb in augustus huisje met gezin in Durbuy gehuurd. Allemaal mtb mee. Dus wie kan tips geven m.b.t. route voor kids erbij en welke route alleen (gevorderd) te rijden?
Ik heb geen GPS, is er nog niet van gekomen :-?
Dus NU een gps kopen, want als je 'm voor het eerst in Durbuy gebruikt heb je er niets aan.
Beetje handigheid moet je er wel mee krijgen, het is geen tomtom.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Viperteam
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 24 januari 2018, 15:56
Mijn mountainbike: Orbea Alma M25 - 2020

Hier zijn mtb routes van België ,ook in Gpx bestand voor gps .

https://mtbroutedatabase.be/luxemburg/durbuy.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Orbea Alma M25- 2020
cwoldendorp
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: do 19 mei 2016, 21:26

Ik moet zeggen, ik snap geen bal van die site. Iemand een strava link of GPX van een leuke route in Durbuy? Morgen ga ik die kant op.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Wat snap je niet?
Je gaat naar de site, scrollt naar beneden naar "gps download" en je klikt op gpx. :o
Moet er ook iemand met je mee fietsen, handje vasthouden? :tong
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
cwoldendorp
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: do 19 mei 2016, 21:26

Grapjas. De route in de gpx is anders dan de plaatjes. Beetje minder.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Bij mij ziet het er uit zoals op het plaatje.
Er zitten 9 tracks in de gpx
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
cwoldendorp
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: do 19 mei 2016, 21:26

Hm, daar gaat het dus fout: Garmin pakt alleen de blauwe route over...
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik heb gekeken op mn phone met gpx viewer.
Maar Garmin software op de pc (Basecamp Mapsource) kan dit ook wel goed aan.
Connect misschien niet(?)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
cwoldendorp
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: do 19 mei 2016, 21:26

Inderdaad, Connect pakt alleen de blauwe. Inmiddels Basecamp gedownload, hiermee lukt het, dank!
cwoldendorp
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: do 19 mei 2016, 21:26

Vandaag route 4 gedaan. Leuke route met wel het nodige asfalt ertussen. Door de vele regenbuien was het erg modderig, maar gelukkig kon ik het fietsje bij het appartement weer schoon spuiten. Route aanwijzing was redelijk hoewel er wel de nodige bordjes ontbraken. Zie Strava voor mijn tocht: https://strava.app.link/G13uKbzXM2
Reinoud87
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 12 juli 2017, 13:04

Komende maand twee weekjes op vakantie in deze omgeving. Iemand nog tips voor leuke routes en/of MTB verhuur?
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Voor het betere werk ga je iets noordelijker rond Sy en Armor liggen pareltjes van paadjes verstopt. De routes rond durbuy zijn verder eenvoudig en niet uitdagend. Voor beginner prima overigens.
Hier staat niets.
Reinoud87
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 12 juli 2017, 13:04

Uiteindelijk twee dagen op een bike gezeten. Volgende keer toch mijn eigen bike meenemen, scheelt een hoop gedoe en ergenis. Ook een GPS zal meer mogelijkheden bieden

Eerste dag in Durbuy gestart. Saaie route 3 gedaan, waarbij alleen het laatste stukje leuk was. In de route afgebogen naar een route die langs ons appartement liep. Route van Somme-Leuze (26 km). Zaten leuke stukken tussen. Vanaf deze route de mooiste route gedaan: 'Balade Autour de Ramazée' (tussen Failon en Heure) Uiteindelijk leuke dag gehad al had er meer ingezeten.

Tweede dag drie uitgepeilde routes bij Sy gedaan. Ook hier zaten paar leuke stukjes tussen, maar was minder spectaculair. Ook bewust, want was met mijn vriendin die voor het eerst op een (e-) MTB zat. Wel de nodige hm gepakt.
Kramsky
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 6 maart 2016, 17:36

Eindelijk een leuk rondje gereden rond durbuy in de Ardennen, alleen denk ik dat het vooral trailrun paden waren.
Vanuit het huisje in Barvaux was ik net warm toen ik op de route kwam die ik volgens mij op een belgisch forum gevonden had, tuurlijk zaten er ook stukken asfalt tussen en bosbouw paden, maar nu ook uitdagende technische klimmen en dito afdalingen waar het nut van een dropperpost tot zijn recht kwam, ik moest echt een paar keer van de fiets ook bij afdalingen en zeker bij de mont des pins klim (steilste gedeelte 27%) maar daarna weer een paar super mooie paadjes.
al met al de mooiste route die ik ooit gereden heb in de ardennen want vaak zijn de uitgepijlde routes niet je van het.
Plaats reactie