Voerstreek bewijzering

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

De BBC 75 km is heel erg saai als je Heyenrath gepasseerd bent: dan wordt het km's vullen op het plateau om de 75 km rond te krijgen (bij Heyenrath zit je op de helft zit je dan ongeveer)! Om die reden wordt hij dit jaar geheel vernieuwd (net zoals de 102 km overigens: als de vergunningen rond komen wordt die en langer, en veel zwaarder, omdat oude asfalt stukken oa worden vervangen door technische off-road stukken).

Wat heel erg mooi is is de oude Shimano Challenge route van 60km, een variatie op de oude Voerstreekroute. Maar of daar iemand een GPS track van heeft? Dat was dus nog voor de Challenge werd verreden vanuit Vaals.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Beepee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 12:14
Mijn mountainbike: Specialized Expert Carbon 29er
Contacteer:

Ik heb deze gevonden is dit hem:

http://www.gpsies.com/map.do;jsessionid ... svhhenanoq" onclick="window.open(this.href);return false;

Dan ga ik deze zeker rijden.
'Ik hou van de bergen, maar op momenten van zware inspanning vervullen ze me met een diepe haat. Daarom probeer ik het lijden zo kort mogelijk te maken.................'
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Als ik op de link klik zie ik een koe, een regenboog, en verder alleen blauw. Kan aan mij(n PC) liggen, maar ik kan je vraag dus niet beantwoorden. Anderen misschien wel?
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Tinman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2660
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 15:49
Mijn mountainbike: Van Nicholas Redwood Ti + Scott Scale 700 SL
Contacteer:

Beepee schreef:Heeft iemand een goede gps track van die oude route... wij willen as zondag gaan.
http://mtbzl.nl/joomla/index.php?option ... &Itemid=10" onclick="window.open(this.href);return false;
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Beepee schreef:Ik heb deze gevonden is dit hem:

http://www.gpsies.com/map.do;jsessionid ... svhhenanoq" onclick="window.open(this.href);return false;

Dan ga ik deze zeker rijden.
Gelukt: dit is de nieuwe Shimano Challenge route: die gaat niet door de Voerstreek maar is wel mooi, als je de omgeving niet kent zeker de moeite waard. De oude Shimano Challenge route die vertrekt vanuit 's Gravenvoeren is nog mooier, mocht je die kunnen vinden.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Beepee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 12:14
Mijn mountainbike: Specialized Expert Carbon 29er
Contacteer:

En de route van tinmen is dat de oude door de voerstreek.
'Ik hou van de bergen, maar op momenten van zware inspanning vervullen ze me met een diepe haat. Daarom probeer ik het lijden zo kort mogelijk te maken.................'
Tinman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2660
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 15:49
Mijn mountainbike: Van Nicholas Redwood Ti + Scott Scale 700 SL
Contacteer:

Ja, vorig jaar via deze track de route nog eens gereden.
Beepee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 12:14
Mijn mountainbike: Specialized Expert Carbon 29er
Contacteer:

Tinmen waar kan ik dan het beste de auto parkeren ? Nog goede tips ? Na de finish doe ik ook graag nog ergens een bakkie.
'Ik hou van de bergen, maar op momenten van zware inspanning vervullen ze me met een diepe haat. Daarom probeer ik het lijden zo kort mogelijk te maken.................'
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

Beepee schreef:Tinmen waar kan ik dan het beste de auto parkeren ? Nog goede tips ? Na de finish doe ik ook graag nog ergens een bakkie.
't Is niet mijn bedoeling om onder Tinman zijn duiven te schieten, maar een ideale vertrekplaats (met rustige aanloop) is waar zijn track start : kerkplein van 's Gravenvoeren dus.
Aardige bijkomstigheid : na afloop kan je een bakkie nemen (wij Belgen drinken dan meestal ne goeie pot :wink: ) in één van de leukste herbergen uit de Voerstreek : http://www.afspanningdeswaen.be/index.p ... bum&fid=10" onclick="window.open(this.href);return false; (3 à 400 meter vanaf het kerkplein)
Tinman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2660
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 15:49
Mijn mountainbike: Van Nicholas Redwood Ti + Scott Scale 700 SL
Contacteer:

Dat dus....

Alhoewel ik meestal start bij de school iets verderop waar ook voldoende parkeerplaats is. Maar bij het kerkplein heb je inderdaad ook wat horeca liggen en bij de school niet.
Nicky87
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 609
Lid geworden op: zo 18 mei 2008, 17:25
Mijn mountainbike: Scott Spark 20 2011

Neem genoeg binnenbanden mee.
Afgelopen zondag op de oude route met 3 man 7 lekke banden. :((
T'is een kwestie van geduld, dat heel holland limburgs lult
Beepee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 12:14
Mijn mountainbike: Specialized Expert Carbon 29er
Contacteer:

Dank je, Goede tip. Maar het moet geen probleem zijn Noflats in mijn Rocket Ron's en voor de zekerheid binnenbanden mee en goan maar........heb er zin in.
'Ik hou van de bergen, maar op momenten van zware inspanning vervullen ze me met een diepe haat. Daarom probeer ik het lijden zo kort mogelijk te maken.................'
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Gravenvoeren is ook mijn favoriete startpunt.
En zoals nicky al zei, zorg dat je bent voorbereid op de doorns!
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Kootje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1213
Lid geworden op: zo 6 september 2009, 11:24

Krijg langzaam het idee dat MTB-ers steeds minder welkom zijn in de mooie Voerstreek... :-?
Zojuist terug van mijn "vaste" rondje (na vakantie :bier: ), blijkt dat er boven Teuven om de 500 meter van die draaihekjes zijn geplaatst. Dus steeds weer ff van de fiets af, fietsje erover tillen en weer door... tot de volgende. Tot overmaat van ramp lagen er tussen de draaihekjes ook nog eens op verschillende plaatsen dikke boomstammen over het pad heen gelegd.
Ook tussen Teuven en Hombourg was dit het geval trouwens: hekjes en boomstammen.
En het lijkt alsof men nog niet klaar is met het plaatsen er van...

Typisch gevalletje MTB-ertje pesten... :x
Lekker vies is niet bah...
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Ja, de nieuwste kaart met vaste routes in de Voerstreek (en rond Aubel etc) toont alleen nog een zeer uitgeklede Voerstreek route met erg veel asfalt, dwars door Teuven heen. De mooiste klimmen en afdalingen bij Teuven zijn er uitgehaald. Doodzonde voor hen die afhankelijk zijn van routepaaltjes. Voor kenners van de streek maakt het natuurlijk niet zoveel uit. Er wordt dus gekozen voor het wandeltoerisme, dat is wel duidelijk.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Plaats reactie