Voerstreek bewijzering

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
B82S
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: di 1 september 2009, 17:07

Is er nog iemand die mij de GPS-track van de oude voerstreekroute kan sturen? De eerder genoemde link werkt niet (meer).
Is de oude route nog wel te fietsen? Moet er circa 300km enkele reis voor rijden (in de auto :wink: ), dus het moet wel de moeite zijn...

Thnx.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Nou, er was zoveel vraag naar... Ik rij niet met GPS, maar ik heb de originele Oude Voerstreekroute even uitgetekend op Bikemap.
Ik laat hem echter vertrekken vlakbij Eijsden, dichter bij de A2. Klein ideaal gelegen parkeerplaatsje (vlakbij Camping de Bosrand met cafeetje erbij overigens, dat ligt 300m verder aan dezelfde grote doorgaande weg). Dan dus naar de originele Oude Voerstreekroute, zoals die was voor de 'vernieuwing' (lees: versimpeling, versobering!).
Alleen op Nl's grondgebied is ' ie hier en daar minimaal aangepast, wat mooier gemaakt. Op Blg's grondgebied is hij geheel origineel. 50km.
Pas op: hier en daar staan er slagbomen ah eind van een afdaling, pas dus goed op, als je 'm voor het eerst rijdt!
Have fun ermee, maar dit is hem dus:

http://www.bikemap.net/route/1718579#la ... ts_terrain" onclick="window.open(this.href);return false;

Edit: zie dat ik een dom foutje heb gemaakt: beginpunt ligt +/- 200m eerder, waar de St.Geertruiderweg en het fietspad elkaar kruisen.
Parkeerplaatsje ligt, vanuit Eijsden komend, rechts op dit kruisinkje. Wijst zich vanzelf verder.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

B82S schreef:Is er nog iemand die mij de GPS-track van de oude voerstreekroute kan sturen? De eerder genoemde link werkt niet (meer).
Is de oude route nog wel te fietsen? Moet er circa 300km enkele reis voor rijden (in de auto :wink: ), dus het moet wel de moeite zijn...

Thnx.
Even gezocht,ik heb iets gevonden wat ik op de singlespeed heb gereden.
Ik heb m op gpsies.com gezet.
Is op een asfaltafdaling en bijbehorend klimmetje na de originele route. meen ik.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

aurelius schreef:.
Ik laat hem echter vertrekken vlakbij Eijsden, dichter bij de A2. Klein ideaal gelegen parkeerplaatsje (vlakbij Camping de Bosrand met cafeetje erbij overigens, dat ligt 300m verder aan dezelfde grote doorgaande weg). Dan dus naar de originele Oude Voerstreekroute, zoals die was voor de 'vernieuwing' (lees: versimpeling, versobering!).
Alleen op Nl's grondgebied is ' ie hier en daar minimaal aangepast, wat mooier gemaakt
http://www.bikemap.net/route/1718579#la ... ts_terrain" onclick="window.open(this.href);return false;

Edit: zie dat ik een dom foutje heb gemaakt: beginpunt ligt +/- 200m eerder, waar de St.Geertruiderweg en het fietspad elkaar kruisen.
Parkeerplaatsje ligt, vanuit Eijsden komend, rechts op dit kruisinkje. Wijst zich vanzelf verder.
@ Thasingle, toch is deze hierboven nog mooier! Dit is de Oude Voerstreekroute met een paar variantjes die werden gereden met de oude Shimano Challenge. Aanrader dus :-q !
Twee wat saaie asfaltklimmen zijn hier vervangen door pittigere offroadklimmen, en een lang vlak rechtdoor stuk langs het spoor is vervangen door 2 hele mooie offroadklimmen. Bovendien zit in het aanrijstuk vanaf Eijsden een gemene technische klim, en in het stukje terug naar Eijsden nog een mooie slingerende afdaling, richting Camping de Bosrand.
En voor nog mooiere paadjes... Join een Let's Ride Voerstreek tzt :winkie: .
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Bedankt, ik heb m opgeslagen !
Je hebt m getekend ? Ga 't ff bekijken in Mapsource en met mijn track vergelijken, wellicht een beetje knippen en plakken.
Let's Ride ! (wanneer?)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
B82S
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: di 1 september 2009, 17:07

@ Aurelius en ThaSingleTrackMastah, bedankt voor de info! Zal hem binnenkort eens proberen.
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Je kunt ook laten weten wanneer je gaat via het forum mischien is er dan nog wel een biker die met je meegaat
Ik ben daar ook regelmatig te vinden en doe dan oude voerstreekroute in combi met epen/vijlen route.
Gebruikersavatar
sinucello
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 24 november 2010, 21:33
Mijn mountainbike: Nicolai Helius AM Pinion - Merida TransMission
Contacteer:

aurelius schreef: http://www.bikemap.net/route/1718579#la ... ts_terrain" onclick="window.open(this.href);return false;
deze link werkt helaas niet meer. (This route was set to be private by it's owner. Only the owner of this route can display it.)
Kan iemand mij aub de oude lus via PM toestuuren?
Ik heb laatste zondag een hele mooie route vanuit Kerkrade tot Teuven gereden:
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=edvliemfkgxijbva" onclick="window.open(this.href);return false;
en wil daar graag de volgende keer nog de Voerstreek anhangen.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Ik kan 'm via de link hier wel gewoon openen in Bikemap?
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... treekroute" onclick="window.open(this.href);return false;.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Heb m ook net van bikemap gehaald.
Nu ook nog even plannen wanneer ik daar 500km voor in de auto wil zitten.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Tinman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2660
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 15:49
Mijn mountainbike: Van Nicholas Redwood Ti + Scott Scale 700 SL
Contacteer:

500km in de auto voor de (oude) voerstreekroute. Zo bijzonder is het ook weer niet.

Ik heb een tijdje geleden nog gereden in combi met de Vijlenroute. Leuke route maar ik zou er persoonlijk niet zo'n eind voor rijden.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Als er dichterbij iets leukers is ?
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
sinucello
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 24 november 2010, 21:33
Mijn mountainbike: Nicolai Helius AM Pinion - Merida TransMission
Contacteer:

aurelius schreef:Ik kan 'm via de link hier wel gewoon openen in Bikemap?
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... treekroute" onclick="window.open(this.href);return false;.
:-q Geweldig, daar staat alles, wat ik nodig heb. Gekombineert met de heenreis via die oude spoorlijn (ravel) van Gemmenich, Plombières, Hombourg of via Vaals, Vijlener bos zal dat een leuke tocht worden.
endorfin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 721
Lid geworden op: ma 11 december 2006, 14:53

tiewrap schreef:Als er dichterbij iets leukers is ?

http://adventurebybike.be/routes/eendaagse/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

'Dichterbij iets leukers', vroeg de TS toch?....
Da's niet dichterbij, Eupen eo is 45-60 min verder rijden dan de Voerstreek net beneden Maastricht. Voor wie met name alleen Nl gewend is is de Voertstreek genieten, qua fietsen zelf en qua schoonheid natuur.
Verder weg kan ik ook nog wel wat moois bedenken. Maar dichterbij?
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Plaats reactie