Camping Ardenne nabij La Roche en Ardenne

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

Ik sta zelf altijd op camping Trodoway in Bertogne.
15 km van Houffalize, 15 km van La Roche, 15 km van Bastogne 20 km van St.Hubert, vele routes tussen al die plaatsen in en een mooie route van 42 km die je vanaf de camping kan beginnen en verlengen kan met routes vanuit Bastogne. Supermarkt op 2 km, heerlijk rustig, nl eigenaren, restaurantje erbij.
Netromsa
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: vr 21 augustus 2009, 14:20
Mijn mountainbike: cube en een trek

ThaSingleTrackMastah schreef:Waarschijnlijk bedoelt hij deze
http://www.coeurdelardenne.info/rensiwez/?NAT=nl_202P01" target="_blank
of deze
http://www.cpbuitensport.com/" target="_blank

Toch wel een eindje van La Roche vandaan, eerder Houffalize dan La Roche...

Jep rensiwez bedoelde ik, was de naam vergeten
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Kleine topic-kick.

Aangezien mijn interesse ook naar deze regio gaat voor komend jaar....
Ben ik op zoek naar een leuke gezinscamping in de buurt dan van La Roche.
Aangezien ik een paar puberende koters heb moet er in de buurt genoeg
te doen zijn. Een overdekt zwembad is een must, leuk dorpje waar je kunt shoppen ook :(

Verder ben ik wel nieuwsgierig naar de bevindingen van de campings hier in de regio.

Iemand tips ?
lorenz666
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 175
Lid geworden op: zo 23 augustus 2009, 23:02
Mijn mountainbike: lapierre spicy 516

idem alleen met ver van puberende koters haha, maar na 2 tal zeer slechte ervaringen in belgie dit was overigens bij panne in de buurt, toch wat voorzichtiger geworden. Camping benelux zier er wel aardig uit.
Kan je vanaf de camping snel de routes op?? En hoe is het met de pijlen is dat duidelijk, nog nooit echt in belgie gebiked, hoofdzakelijk zijn wij zomers in oostenrijk te vinden
alvast bedankt
mvg lorenz
Live your dream ride lapierre
Fanman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4554
Lid geworden op: ma 26 september 2005, 00:20
Mijn mountainbike: SC Blur LTc & Salsa El Mariachi
Contacteer:

De grotere campings in La Roche zijn:
- Camping Benelux, ligt vlakbij startpunt van de routes.
- Camping Lohan, ligt iets verder weg bij startpunt vandaan. Ligt wel op de uitvalsweg naar Houffalize.

Zover ik weet zit er in de buurt geen zwembad en shoppen in La Roche ben je ook snel klaar mee. Vraag me dan ook af of het voor Robster een goede bestemming zal zijn. Beide campings heb ik overigens zelf nooit gestaan. Geen kids, wij zoeken juist campings zonder al die crap. Du Vieux Moulin, erg leuk campinkje (behalve campingbaas), maar niet echt geschikt voor kinderen.

@Robster, heb je al naar Verviers gekeken? Nog best een grote stad, winkels genoeg en een zwembad zullen ze er ook wel hebben. Fietsen kan je er in ieder geval.

@lorenz666
Routes zijn goed uitgepijld en bij het startpunt zit de vvv waar je prima kaartjes kunt kopen. Vergeleken met de Alpen is het hier wat minder hoog/spectaculair natuurlijk, maar toch wisselt afdalen en klimmen zich vlot af, waardoor het best pittige routes kunnen zijn.
Work... the eight hours between bicycle rides.
JeroenK
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: wo 14 april 2004, 12:58

Fanman schreef:@Robster, heb je al naar Verviers gekeken? Nog best een grote stad, winkels genoeg en een zwembad zullen ze er ook wel hebben. Fietsen kan je er in ieder geval.
Jaiks! Ben je wel eens in Verviers geweest? Ik wel, bij de Benelux cup dit jaar. Verviers is een voorstadje van Luik en zo ziet het er ook uit. La Roche en omgeving zijn 10x meer toerisme vriendelijk, als je het mij vraagt.
http://www.velozine.nl - offroad nieuws, reportages en testen
Fanman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4554
Lid geworden op: ma 26 september 2005, 00:20
Mijn mountainbike: SC Blur LTc & Salsa El Mariachi
Contacteer:

JeroenK schreef:
Fanman schreef:@Robster, heb je al naar Verviers gekeken? Nog best een grote stad, winkels genoeg en een zwembad zullen ze er ook wel hebben. Fietsen kan je er in ieder geval.
Jaiks! Ben je wel eens in Verviers geweest?
Ja, weet niet exact meer waar, is alweer een jaar of 4,5 geleden maar het heeft best leuke delen. Voorstad van Luik??? Het scheelt "maar" 30 km. Stad"je" is overigens ook een beetje denigrerend, 55.000 inwoners vind ik toch wel een stad.

Ik zou zelf ook voor La Roche gaan, maar de vraag was of daar een zwembad en winkels aanwezig zijn en die zijn daar dus niet. Winkels iig niet noemenswaardig.
Work... the eight hours between bicycle rides.
lorenz666
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 175
Lid geworden op: zo 23 augustus 2009, 23:02
Mijn mountainbike: lapierre spicy 516

oke dank je, wrs van het voorjaar naartoe misschien met de pasen.
mvg lorenz
Live your dream ride lapierre
Gebruikersavatar
ori53
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 494
Lid geworden op: zo 28 oktober 2007, 14:52
Mijn mountainbike: is klaar

'k ken alleen camping Petit Suisse in Dochamps.
Dat is ongeveer 8 km van het centrum van La Roche verwijderd en circa 2-3 km verwijderd vanwaar route 1 langskomt (Samree)
Camping heeft wel een zwembad, maar is niet overdekt.

linkje ... http://www.petitesuisse.be/nl/" target="_blank
jervanheg
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 19 augustus 2007, 19:54

Fanman schreef: Zover ik weet zit er in de buurt geen zwembad
Er is een camping net buiten La Roche, waar je wel gebruik kan maken van een zwembad :
http://www.florealclub.be/BEDU/vakantie" target="_blank ... datie.aspx
jervanheg
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 19 augustus 2007, 19:54

Fanman schreef: Ik zou zelf ook voor La Roche gaan, maar de vraag was of daar een zwembad en winkels aanwezig zijn en die zijn daar dus niet. Winkels iig niet noemenswaardig.
La Roche is dan ook maar een dorpje met 2-3000 zielen he.... als je echt wil gaan "shoppen" moet je al gauw naar Bastogne, Malmédy.... maar geef toe, daarvoor kom je niet naar de Ardennen...
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

er zijn zat winkel. Er zijn zelfs twee supermarkten, er zijn planty italiaanse restaurantjes en meer heb je niet nodig
oja er is nog een fietsenboer.
Koga Miata
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 22 maart 2013, 00:38

maaike schreef:Hoi Bikers!

Heeft iemand ervaring met de volgende camping: Ardenne Camping ter hoogte van Maboge?
http://www.ardennecamping.be
Heb net de website zitten bekijken en het ziet er leuk uit. Op Zoover is echter deze camping niet te vinden.
We gaan ongeveer 2 weken kamperen met de tent in het hoogseizoen en zoeken dus een camping met gras, zon 8) en water
(bij voorkeur niet ingebouwd tussen stacaravans :-{ ) van waaruit je goed kan mountainbiken.

Alle tips zijn welkom! en al vast bedankt!

Bonjour,

Ik ga meestal naar Theux, lekker dicht bij Maastricht en toch in de Ardennen, er lopen 3 uitezette routes vanuit Chateau Franchimont maar je kan in de bossen van Spa richting de Hoge Venen fietsen, oneindig veel mogelijkheden. Ik slaap altijd op Camping Polleur ( http://www.camping-ardennen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;) A;s het slecht weer is in een stacaravan of Cabane. Bij goed wer gewoon in een tentje. Schoon sanitair en Nederlandse Leiding. Ik kom er al jaren en ken de omgeving nu vrij goed, dus hoef niet steeds met kaart te fiesen en kan dus lekker verkennen zonder te verdwalen. Deze omgeving is echt een aanrader. Daniel.
Plaats reactie