Waar het mooiste biken in de Ardennen?

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Gnoekie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 15:28
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 2009

Paul Dun schreef:Houd er allemaal wel ff rekening mee dat er op dit moment weer vele stukken Ardeens woud afgesloten zullen worden ten gunste van de jacht, aangezien ze daar jagen met een groot kaliber kun je er meer van over houden dan slechts een lekke band 8)
Ik wil a.s. zondag 21-11-2010 met een paar maten gaan biken in de omgeving van Malmedy. Is er nog steeds veel afgesloten?

Ik heb ook geen GPS apparaat. Is er een mooie, technische route te vinden? Startplaats / adres bekend?
I knew all the rules but the rules did not know me
guaranteed...
Michiel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1357
Lid geworden op: do 17 april 2003, 09:25
Mijn mountainbike: is gejat

Jachtschema van Kanton Malmedy: http://www.malmedy.be/nl/tijdschema-voo ... 45&vID=336" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar ik zou voor de zekerheid toch even bellen.
Es gibt keine Stelle in der Bibel, in der es heißt, du sollst das Gaspedal nicht bis zum Anschlag durchtreten!
inge
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 12 december 2010, 15:05

vandaag in longneuville geweest een stukje afgesloten door de jacht
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

en was het te doen. Of was het door de modder ploegen. Waren er bordjes aanwezig of was het puzelen?
white knight
All rounder
All rounder
Berichten: 149
Lid geworden op: do 24 maart 2011, 20:12
Mijn mountainbike: geen mud op mijn bike

Kan iemand vertellen wat de verschillen zijn tussen La Roche en malmedy trails?
the trail blazer
white knight
All rounder
All rounder
Berichten: 149
Lid geworden op: do 24 maart 2011, 20:12
Mijn mountainbike: geen mud op mijn bike

white knight schreef:Kan iemand vertellen wat de verschillen zijn tussen La Roche en malmedy trails?
Zelf vandaag maar op onderzoek uitgeweest. Ben geweest in Overijse (vlak onder Brussel) en alle lussen gereden. Om eerlijk te zijn had ik mij er iets meer van voorgesteld. Het was veelal verharde weg (veel meer dan 50%), en het leek een beetje op Limburg (in NL) maar limburg vind ik persoonlijk mooier (mooiere omgeving en meer steilere onverharde klimmetjes). Maar misschien was mijn verwachtingspatroon wel te hoog, want het is wel een mooi gebied uiteraard met al die kaseien.

Weet iemand nog routes in Belgie met veel onverharde hoogtemeters en niet al te ver van de nederlandse grens?
the trail blazer
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5009
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

Rond aarschot zijn de routes best mooi, maar de pijltjes missen veelvuldig. Wel aardig wat hoogtemeters
white knight
All rounder
All rounder
Berichten: 149
Lid geworden op: do 24 maart 2011, 20:12
Mijn mountainbike: geen mud op mijn bike

woeker schreef:Rond aarschot zijn de routes best mooi, maar de pijltjes missen veelvuldig. Wel aardig wat hoogtemeters
bedankt. Ga ik daar een keertje na toe. Is er een specifieke route misschien met de meeste hoogtemeters?
the trail blazer
michel3vb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 6 februari 2010, 16:05
Mijn mountainbike: One-On Lurcher
Contacteer:

Ik zit vanaf aanstaande maandag enkele dagen in Valkenburg (limburg) met een vriend om te mtb-en.
Uiteraard pakken we wat limburgse routes maar we dachten ook er aan om 1 dagje een Ardennen route te pakken.

Het moet een gepijlde route zijn aangezien we beide geen GPS hebben.
Het liefst op max een uurtje rijden vanaf Valkenburg

Iemand nog tips?
Malmedy, Houffalize (vorig jaar ook geweest en route 3 gereden, route 5 (ook een rode) toen niet vanwege materiaal pech) of nog andere mooie routes?
Gnoekie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 15:28
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 2009

Theux zou ik dan zeggen. En kijk hier voor een goed overzicht:

http://members.chello.nl/r.verhoeven14/ ... fielen.htm
I knew all the rules but the rules did not know me
guaranteed...
michel3vb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 6 februari 2010, 16:05
Mijn mountainbike: One-On Lurcher
Contacteer:

De rode route van Theux ziet er inderdaad goed uit!
Las ook dat de bepijling goed is...dus dit is zeker een kanshebber!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29972
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

En, verdwaald op de rode route van Theux?
Misschien is er een klein wonder gebeurd, maar de bewegwijzering van Theux rood was de laatste jaren een triest dieptepunt.
Mijn ervaring: Zonder gps niet te rijden, iets of iemand vond(vindt) het nodig op cruciale plekken de bordjes te saboteren.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
J2.0
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1990
Lid geworden op: wo 14 mei 2008, 13:13
Mijn mountainbike: haat asfalt!
Contacteer:

Vandaag de soloride op de planning. Ik ben benieuwd! Ik heb er goede dingen over gehoord.
Ik ben net een konijn... Dol op wortels!

http://www.lakebike24.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bestmtbroute.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ATBBikersracingteam.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Ben inderdaad benieuwd: is de rode van Theux goed uitgepijld, geen ontbrekende bordjes? Heb geen GPS en wil 'm binnenkort ook graag rijden zonder te verdwalen...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
EmTeeBee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 8 april 2011, 13:58

Tussen Hemelvaartdag en Pinksteren zitten wij in La Roche. :-D
Heeft iemand hier recente ervaring hoe goed de routes rondom La Roche gepijld zijn? Zijn ze te volgen zonder gps?
Heb eerder gefietst in o.a. omgeving Aywaille en daar waren de routes prima te volgen, maar ik heb de indruk dat dat per regio nogal verschilt.
Plaats reactie