Waar het mooiste biken in de Ardennen?

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
koendio
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 672
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 16:48
Mijn mountainbike: Canyon Grizl CF SL 7/ specialized Diverge
Contacteer:

1: 90 km van boullion, zwaar, maar erg mooi
2: route 3 van Ondenvalle (vlakbij malmedy, 30km)
3: 70km van theux
Het leuke aan klimmen is dat er een afdaling volgt!!! (als je in het dal begint tenminste)
Gebruikersavatar
reetegoed
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1330
Lid geworden op: ma 5 juli 2004, 19:06


Deze route is vanaf nu mijn nieuwe favoriete route daar! Als je deze route wilt rijden, zorg er dan voor dat je warm bent als je uit de auto stapt. Je hebt namelijk 100-150m om warm te rijden voordat je begint aan een klim van 180 verticale hoogtemeters. Eenmaal boven aangekomen begint het feest! Je gaat dan direct linksaf en begit aan een stuk dat mij heel erg deed denken aan de routes in Wales! Je komt dan bij een splitsing waar je de linkerkant moet nemen. Dit is echt een fantastische afdaling. Heel veel losse stene en behoorlijk steil.

Je komt ook langs een downhillparcours met een skilift. Ik weet niet of dit het WC parcours is, maar het was bizar om die drop offs te zien. Zo idioot hoog! Je komt ook bij een klim over gras. Dit is een lange brede grasweg waar je echt op kapot kunt gaan (heb ik dus ook gedaan).

Onderaan een hele smalle technische afdaling zijn we naar rechts gegaan terwijl we hier eigenlijk naar links hadden gemoeten. Hierdoor zijn we niet langs waypoint natte voeten gekomen. Iets waar we achteraf heel erg blij mee waren omdat natte voeten een stroming van ongeveer 8m breed was.

Bij de camping hebben we wat gedronken en zijn we begonnen aan de laatste technische klim. Dit was ook een hele fantastische klim waarna we toch wel erg moe waren. Gelukkig smaakte de pasta in La Roche prima.

Overigens is Les Merlettes een prima plaats om te slapen in La Roche. Incl ontbijt kostte het €44,00 p.p. De douche was goed en je kon er slapen. Simpel hotel maar prima dus.

Absoluut een aanrader maar het is wel één van de meest technische routes die ik ook heb gereden!
Vraagje : Alleen op GPS of is dit een uitgezette route? (welke is het dan?)
Geef mij maar een bos en een mountainbike en je heb geen last meer van mij.
koendio
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 672
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 16:48
Mijn mountainbike: Canyon Grizl CF SL 7/ specialized Diverge
Contacteer:

Wat een fantastische route is dit!

Gelukkig smaakte de pasta in La Roche prima.

Overigens is Les Merlettes een prima plaats om te slapen in La Roche. Incl ontbijt kostte het €44,00 p.p. De douche was goed en je kon er slapen. Simpel hotel maar prima dus.


de route ligt toch in malmedy? omdat de pasta in la roche goed smaakte?
Het leuke aan klimmen is dat er een afdaling volgt!!! (als je in het dal begint tenminste)
casper937
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 711
Lid geworden op: ma 2 juni 2008, 20:38
Mijn mountainbike: Dekerf Implant Ti, GT Zaskar, Voodoo Bokor, GT LTS Thermoplast, Principia MacB & een Bonty

reetegoed schreef:Vraagje : Alleen op GPS of is dit een uitgezette route? (welke is het dan?)
Alleen GPS.


Wij sliepen in La Roche maar de route is in idd in Malmedy (ongeveer 45 minuten rijden van elkaar)
I may not be good, but at least I'm slow.
koendio
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 672
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 16:48
Mijn mountainbike: Canyon Grizl CF SL 7/ specialized Diverge
Contacteer:

casper937 schreef:
Alleen GPS.


Wij sliepen in La Roche maar de route is in idd in Malmedy (ongeveer 45 minuten rijden van elkaar)

bijzonder. In la roche slapen en in malmedy gaan fietsen. In la roche en omgeving is ook genoeg te doen.
M.i. 2 verschillende gebieden, waarbij la roche nog net wat heftiger is dan malmedy.
Het leuke aan klimmen is dat er een afdaling volgt!!! (als je in het dal begint tenminste)
venneke
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: za 16 augustus 2008, 20:24
Mijn mountainbike: Khs montana pro, Merida Hfs 5000
Contacteer:

koendio schreef:
casper937 schreef:
Alleen GPS.


Wij sliepen in La Roche maar de route is in idd in Malmedy (ongeveer 45 minuten rijden van elkaar)

bijzonder. In la roche slapen en in malmedy gaan fietsen. In la roche en omgeving is ook genoeg te doen.
M.i. 2 verschillende gebieden, waarbij la roche nog net wat heftiger is dan malmedy.
Nou La roche heftiger dan Malmedy , dan wil ik je toch eens een keer meenemen naar Malmedy :-D ! Ik ken beide gebieden zeer goed maar er gaat niets boven malmedy je moet uiteraard wel de paadjes weten te vinden en deels van de vaste routes afblijven.
liever dood dan lopen !!!


http://www.cyclexperience.nl" target="_blank
Gebruikersavatar
reetegoed
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1330
Lid geworden op: ma 5 juli 2004, 19:06

casper937 schreef:
reetegoed schreef:Vraagje : Alleen op GPS of is dit een uitgezette route? (welke is het dan?)
Alleen GPS.


Wij sliepen in La Roche maar de route is in idd in Malmedy (ongeveer 45 minuten rijden van elkaar)
Heb ik niet , kan je hem niet op een of andere manier exporteren naar google maps of earth?
Geef mij maar een bos en een mountainbike en je heb geen last meer van mij.
SanderR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 376
Lid geworden op: do 14 januari 2010, 01:23
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element RSL

Mijn favorieten zijn La Roche en Durbuy
Brum
Genius
Genius
Berichten: 3747
Lid geworden op: wo 5 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: FS + SS en nog een paar
Contacteer:

J2.0 schreef:
casper937 schreef:jammer om te horen! Ik ga komend weekend deze routes doen.
http://www.gps-tour.info/de/touren/detail.20631.html" onclick="window.open(this.href);return false;
casper937 schreef: Wat een fantastische route is dit!

Deze route is vanaf nu mijn nieuwe favoriete route daar! Als je deze route wilt rijden, zorg er dan voor dat je warm bent als je uit de auto stapt. Je hebt namelijk 100-150m om warm te rijden voordat je begint aan een klim van 180 verticale hoogtemeters. Eenmaal boven aangekomen begint het feest! Je gaat dan direct linksaf en begit aan een stuk dat mij heel erg deed denken aan de routes in Wales! Je komt dan bij een splitsing waar je de linkerkant moet nemen. Dit is echt een fantastische afdaling. Heel veel losse stene en behoorlijk steil.

Je komt ook langs een downhillparcours met een skilift. Ik weet niet of dit het WC parcours is, maar het was bizar om die drop offs te zien. Zo idioot hoog! Je komt ook bij een klim over gras. Dit is een lange brede grasweg waar je echt op kapot kunt gaan (heb ik dus ook gedaan).

Onderaan een hele smalle technische afdaling zijn we naar rechts gegaan terwijl we hier eigenlijk naar links hadden gemoeten. Hierdoor zijn we niet langs waypoint natte voeten gekomen. Iets waar we achteraf heel erg blij mee waren omdat natte voeten een stroming van ongeveer 8m breed was.

Bij de camping hebben we wat gedronken en zijn we begonnen aan de laatste technische klim. Dit was ook een hele fantastische klim waarna we toch wel erg moe waren. Gelukkig smaakte de pasta in La Roche prima.

Overigens is Les Merlettes een prima plaats om te slapen in La Roche. Incl ontbijt kostte het €44,00 p.p. De douche was goed en je kon er slapen. Simpel hotel maar prima dus.

Absoluut een aanrader maar het is wel één van de meest technische routes die ik ook heb gereden!
Die staat op mijn lijstje! Ik ben benieuwd.
Ik ga die van soloride.be (55km) iig ook nog doen.
Ik vond het maar een boswielrenroute. Technisch? Voor NL begrippen misschien.

Er liggen daar veeeeeeeel mooiere (moeilijkere) paden.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

jaja, ik geloof het pas als ik de Gps file zie ;-) Maar ik zou toch denken dat Casper wel redelijk weet wat een technische route is.. Heb je wel dezelfde route gereden brum? Of heb jij het over Solosride? Dan ben ik het namelijk roerend met je eens;-)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Brum
Genius
Genius
Berichten: 3747
Lid geworden op: wo 5 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: FS + SS en nog een paar
Contacteer:

suravida schreef:jaja, ik geloof het pas als ik de Gps file zie ;-) Maar ik zou toch denken dat Casper wel redelijk weet wat een technische route is.. Heb je wel dezelfde route gereden brum? Of heb jij het over Solosride? Dan ben ik het namelijk roerend met je eens;-)
Ik zal niet zeggen dat er geen mooie stukken inzaten, integendeel. Maar de beschrijving die gegeven word doet mij 50km rots en wortelbezaaid singletrack verwachten, om het maar even de andere kant op te overdrijven.

Logfile heb ik.... Maar je kunt ook mtbdriver ea naar hun mening vragen.
Paul Dun
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2152
Lid geworden op: vr 27 maart 2009, 10:25
Mijn mountainbike: Salsa El Mariachi

Houd er allemaal wel ff rekening mee dat er op dit moment weer vele stukken Ardeens woud afgesloten zullen worden ten gunste van de jacht, aangezien ze daar jagen met een groot kaliber kun je er meer van over houden dan slechts een lekke band 8)
You can bomb the world into pieces but you can't bomb it into peace! (Michael Franti)



http://www.featherbikes.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mellowbikers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stayokay.com/bergenopzoom" onclick="window.open(this.href);return false;
casper937
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 711
Lid geworden op: ma 2 juni 2008, 20:38
Mijn mountainbike: Dekerf Implant Ti, GT Zaskar, Voodoo Bokor, GT LTS Thermoplast, Principia MacB & een Bonty

Ik kan jullie na komend weekend vertellen of er iets is afgesloten en hoe de route erbij ligt.
I may not be good, but at least I'm slow.
Deltaflex
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1054
Lid geworden op: wo 6 februari 2008, 21:14
Mijn mountainbike: Niner Air RDO Kermit Green
Contacteer:

suravida schreef:jaja, ik geloof het pas als ik de Gps file zie ;-) Maar ik zou toch denken dat Casper wel redelijk weet wat een technische route is.. Heb je wel dezelfde route gereden brum? Of heb jij het over Solosride? Dan ben ik het namelijk roerend met je eens;-)
GPS route valt inderdaad erg tegen zoals brum aangeeft. Vrij aardig route, maar technisch heel zelden helaas. Jammer als er zo'n tekst bijstaat. Beetje nuansance mag wel.
Paulus (LH)
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: di 27 oktober 2009, 00:22

Begin september een aantal highlights uit die trailroute gepakt. Die waren erg de moeite waard. Ik ben wel benieuwd waar dan die nog veeeeel mooiere paden liggen.

Misschien moet ik toch nog eens terug om mijn mening over Malmedy op wat meer feiten te kunnen baseren. Wel heel veel vriendelijkheid en zelfs enthousiasme tegengekomen daar. Dat is ook wat waard.
Plaats reactie