vielsalm

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Je_Zo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: do 28 maart 2013, 11:04

Ik ben net terug van Vielsalm. De standaard routes waren niet veel bijzonder. Wij hadden zoiets van hier komen we niet voor. Laatste 2 dagen een route gereden rondom stravot (vetrokken vanaf sunparks) en daar zaten hele leuke stukjes bij.

Ik ga de volgende keer niet meer die standaard routes rijden.
Gebruikersavatar
melkman
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 194
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 14:11
Mijn mountainbike: Pilot

Ok, maar in de beschrijving van het sunparks mtb weekend staat dit:
"Tijdens dit weekend kunnen mountainbikers zich volledig uitleven op de vele uitgestippelde routes in de buurt. De routes zijn bovendien allemaal enkel single tracks, garantie voor pure fun!".
Dit zullen dan niet de standaard routes zijn neem ik aan.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
marco-turn-me-on
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 4 januari 2011, 19:46
Mijn mountainbike: turner flux 2009 / cotic BFe 2011 / salsa el mariachi 2013
Contacteer:

Als je even een beetje teruggelezen had in dit topic in de eerder geplaatste berichten dan had je het kunnen weten.
Sunparks gaat natuurlijk niet schrijven dat je vooral geen mtb moet meenemen naar hun park omdat je er saaie routes hebt. :lol:
Omgeving is mooi en er liggen echt wel een paar technische paadjes maar meestal brede paden en mooie vergezichten.
Vaste routes zijn leuk voor de doorsnee mtb-er maar wanneer je echt leuk spul zoekt moet je meestal niet op deze vaste routes zijn maar meer zoekwerk verrichten.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

marco-turn-me-on schreef:...
Sunparks gaat natuurlijk niet schrijven dat je vooral geen mtb moet meenemen naar hun park omdat je er saaie routes hebt. :lol:
...
Sunparks liegt wel vaker. :o
We waren met een flinke groep van mountainbike.nl in Vielsalm tijdens hun bikeweekend.
Het zwembad was gesloten wegens te veel chloor.
Wat heet teveel, je kon buiten niet eens in de buurt vh zwembad komen zonder dat je ogen begonnen te tranen. :((
Maar later lazen we op de Sunparks site:
"Heerlijk gefietst en na afloop nog lekker even gezwommen in het prachtige zwembad".

Om over die keer dat het leidingwater op was nog maar te zwijgen.
Er kwam geen druppel water meer uit de kraan.
Gebeld naar de receptie.
"Ja, we hadden ook niet voorzien dat al die bikers tegelijk onder de douch zouden gaan, en nu is de watertoren leeg. Maar de brandweer is al bezig de watertoren te vullen, dus straks is er weer water."
Ja, de brandweer hadden we inderdaad gezien, die waren bezig water uit de Salm te pompen...
Toen eerst maar even flessenwater gehaald in de supermarkt...
Nee, vreemde jongens die Walen.

Vroeger, toen zette Sunparks (eigenlijk O2bikers) nog zelf routes uit, die waren meestal wel OK.
Echter, de vaste routes bij Vielsalm zijn voor de gevorderde biker gewoon saai te noemen.
De omgeving heeft wel veel moois te bieden, dus gewoon de bordjes links en rechts laten liggen en je eigen plan trekken.
Een gps (en wat speurwerk op internet) kan ook geen kwaad.
De driehoek Vielsalm - Lierneux-Troisponts is erg mooi, veel leuke paadjes (maar je moet ze wel zelf opzoeken).
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
melkman
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 194
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 14:11
Mijn mountainbike: Pilot

Ok, bedankt voor de reacties. Zal eens wat gaan speuren naar leuke tracks en dan zal het een zelf georganiseerd weekendje worden.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Als je zelf gaat organiseren is de keuze ineens veel ruimer...
Dan zou ik een huis zoeken in de buurt van bekende/beroemde routes.
(en niet routes zoeken rondom je vakantiehuis)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gio74
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: za 27 juli 2013, 20:11
Mijn mountainbike: Tomac Flint 29

Ik ben zelf net terug uit Vielsalm. Route 4 is wel de moeite waard vanwege de vergezichten en dergelijke, maar geen van alle erg technisch.

Heb zelf drie routes gemaakt, gebaseerd op de standaardroutes van Vielsalm, Lierneux en de recente O2-Bikers-tocht. Er zitten wat kleine foutjes in, maar volgens mij niets onoverkomelijks en leuker dan de 1e drie standaardroutes van Vielsalm. Indien iemand geinteresseerd is, dan kun je me een PM sturen.
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Net terug van een weekendje Vielsalm. Drie ritjes gemaakt en heb me prima vermaakt. Weinig technische uitdaging maar dat was al bekend. Wel erg mooie uitzichten hier en daar. En ook genoeg relatief lange klimmen. Single-tracks waren er amper.

Dag één en twee een gps route gereden en dag drie nog een deel van vaste route nummer twee. Had alle drie de dagen de helmcamera mee en dit is het resultaat:

http://www.youtube.com/watch?v=xHxFDQjV ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Het was mijn eerste keer in de Ardennen, maar zeker niet de laatste keer. De volgende keer maar eens een locatie opzoeken met wat meer technische uitdaging. Hoogte verschil zal het niet probleem niet zijn in die omgeving. :-q
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Dag 1 en 2 zien er toch niet verkeerd uit. Dag 3 is veel brede paden.
Ik neem aan dat je de mooiste stukjes in hje filmpje hebt gebruikt.
Volgende keer wel wat vaker de lens poetsen ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

ThaSingleTrackMastah schreef:Dag 1 en 2 zien er toch niet verkeerd uit. Dag 3 is veel brede paden.
Ik neem aan dat je de mooiste stukjes in hje filmpje hebt gebruikt.
Volgende keer wel wat vaker de lens poetsen ;)
Heb inderdaad de leukste stukjes eruit proberen te halen. Het beeld op dag één is slechter omdat het toen al behoorlijk donker begon te worden. Had me enigszins verkeken met de tijd die ik nodig had voor dat rondje haha. Maar vaker de lens poetsen kan zeker geen kwaad natuurlijk.

Heb me prima vermaakt daar. :-q
marco-turn-me-on
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 4 januari 2011, 19:46
Mijn mountainbike: turner flux 2009 / cotic BFe 2011 / salsa el mariachi 2013
Contacteer:

@ Koenuhhh; zo te zien heb je wat tracks die ik je had gestuurd gebruikt?
Ik zag in ieder geval wat bekende stukken.
Ziet er wel stukken mooier uit als alles mooi groen is :winkie:
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

marco-turn-me-on schreef:@ Koenuhhh; zo te zien heb je wat tracks die ik je had gestuurd gebruikt?
Ik zag in ieder geval wat bekende stukken.
Ziet er wel stukken mooier uit als alles mooi groen is :winkie:
Dag één was de Grand-Halleux track. Die had ik inderdaad van jou. Zaten zeker mooi stukjes in. :-q
Riggard
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: do 29 december 2011, 22:07

Gister met m'n vriendin ook een weekendje bij sunparks geboekt. Lees dat de routes bij Vielsalm niet echt spannend zijn/weinig singletrack, jammer. Als iemand leuke gps routes heeft hou ik me dan ook aanbevolen.

Verder is Theux ook nog te doen, dus misschien daar eens heenrijden voor wat actie.
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

Riggard schreef:Gister met m'n vriendin ook een weekendje bij sunparks geboekt. Lees dat de routes bij Vielsalm niet echt spannend zijn/weinig singletrack, jammer. Als iemand leuke gps routes heeft hou ik me dan ook aanbevolen.

Verder is Theux ook nog te doen, dus misschien daar eens heenrijden voor wat actie.
Al het lekkers ligt nu net TUSSEN Vielsalm en Theux :-D ; Je hoeft dus helemaal niet naar Theux te rijden.
Op 26/08/2012 postte ik reeds volgende bijdrage in deze rubriek (als antwoord op dezelfde vraag) :

Op de site http://www.solosride.be" onclick="window.open(this.href);return false; is er sinds begin dit jaar een nieuwe rubriek "Lowie's Rides".
Daar vind je heftige tracks in Spa, Malmédy en Stavelot + info daarover
De tochten van Stavelot (resp. 74 km - 2150 hms en 95 km - 2900 hms = lange versie) komen in de buurt van Grand Halleux, en dus op enkele km van Vielsalm
In Coo (16 km van Vielsalm) heb ik ook een zware en mooie route uitgezet van 55 km met ik dacht 1600 hms (+ 11 km en 300 hms uitbreiding).
Ook Solo's Ride 85 en 108 km passeren in Coo / Trois-Ponts
Voor meer info : pb met je emailadres
Riggard
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: do 29 december 2011, 22:07

lowie schreef:
Riggard schreef:Gister met m'n vriendin ook een weekendje bij sunparks geboekt. Lees dat de routes bij Vielsalm niet echt spannend zijn/weinig singletrack, jammer. Als iemand leuke gps routes heeft hou ik me dan ook aanbevolen.

Verder is Theux ook nog te doen, dus misschien daar eens heenrijden voor wat actie.
Al het lekkers ligt nu net TUSSEN Vielsalm en Theux :-D ; Je hoeft dus helemaal niet naar Theux te rijden.
Op 26/08/2012 postte ik reeds volgende bijdrage in deze rubriek (als antwoord op dezelfde vraag) :

Op de site http://www.solosride.be" onclick="window.open(this.href);return false; is er sinds begin dit jaar een nieuwe rubriek "Lowie's Rides".
Daar vind je heftige tracks in Spa, Malmédy en Stavelot + info daarover
De tochten van Stavelot (resp. 74 km - 2150 hms en 95 km - 2900 hms = lange versie) komen in de buurt van Grand Halleux, en dus op enkele km van Vielsalm
In Coo (16 km van Vielsalm) heb ik ook een zware en mooie route uitgezet van 55 km met ik dacht 1600 hms (+ 11 km en 300 hms uitbreiding).
Ook Solo's Ride 85 en 108 km passeren in Coo / Trois-Ponts
Voor meer info : pb met je emailadres
Oh, net niet ver genoeg terug gelezen ;) Pb'tje wordt verstuurd! thanks voor de info!
Plaats reactie