Ervaring Malmédy en omgeving

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
tuono
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 348
Lid geworden op: ma 3 augustus 2009, 17:17

wat zeg ie ja koud ja op het eind.

wel gezellig dat zekers en een heel mooi gebied !
One life, live it
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

casper937 schreef:Veel plezier mannen
Je mag jezelf gelukkig prijzen dat je niet meewas, dit was denk ik iets teveel geweest voor je gezondheid nu ;-) Wel erg mooi, maar dat weet je natuurlijk al!
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
casper937
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 711
Lid geworden op: ma 2 juni 2008, 20:38
Mijn mountainbike: Dekerf Implant Ti, GT Zaskar, Voodoo Bokor, GT LTS Thermoplast, Principia MacB & een Bonty

Daar staat tegenover dat ik mee ben geweest om een nieuwe tas uit te zoeken samen met mn vriendin.... :-/ hoe is de route bevallen?
Ben overigens wel blij dat ik niet mee ben geweest.
I may not be good, but at least I'm slow.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Is het een mooie tas geworden? ;-) De route was prachtig en werd zeer gewaardeerd, al was een nieuw stuk route langs de Bayehonne iets teveel van het goede, dus dat was het eerste deel lekker wandelen...
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
xplorer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1167
Lid geworden op: vr 16 november 2007, 22:29
Mijn mountainbike: (s) zijn kwalitatief beter dan mijn prestaties ;)

Ik voel me vandaag aardig verhit en op de rand van zwaar verkouden maar het was het wel waard. snel nog een keer naartoe, wellicht wanneer het iets kouder / bevroren is maar zonder sneeuw iig...

Groet Guus
Oosie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 205
Lid geworden op: do 9 juli 2009, 11:23
Mijn mountainbike: Niner air 9 / Wikkit beachracer

Zo gisterenavond besloten het weekend van de 27e april naar Malmedy te gaan om een fijn weekend een paar (hopelijk) mooie routes te doen met z'n vijven. Erg benieuwd en tips van dees of gene die daar regelmatig zitten of mooie gps routes hebben ..................................................graag(ik weet van gpsies enzo, maar doel eigenlijk op de eigen garmin routes)
Thanks en groet,
Robin
Pijn is tijdelijk, opgeven voor altijd!
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

route 3 van oldenval is heel leuk en wel technische.
Bij malmedy een wandelkaart kopen en veel wandelroutes rijden.
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

Oosie schreef: Erg benieuwd en tips van dees of gene die daar regelmatig zitten of mooie gps routes hebben ..................................................graag(ik weet van gpsies enzo, maar doel eigenlijk op de eigen garmin routes)
Thanks en groet,
Robin
Op gpsies staan wel degelijk enkele mooie routes, ook uitdagende.
Zoek je straffe kost ? Neem dan eens een kijkje op http://www.solosride.be/" onclick="window.open(this.href);return false; - sinds eind vorig jaar staan daar enkele nieuwe tochten op (onder Lowie's Rides) : Malmédy - Spa - Stavelot. De tochten van Spa en Stavelot komen ook vlakbij Malmédy. Wel niet geschikt voor bikers zonder Ardennenervaring, en ook niet te vergelijken met de vaste routes.
Wens je meer info? vraag het maar.
Lowie
Oosie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 205
Lid geworden op: do 9 juli 2009, 11:23
Mijn mountainbike: Niner air 9 / Wikkit beachracer

ha die Lowie,

Dank voor de info en eerlijk gezegd had ik ook wel reactie van je verwacht :-q Ardennen ervaring is er uiteraard wel, maar wellicht kunnen we voor buiten de vaste route's voor die zaterdag de 28e een goeie gids gebruiken :wink:
dank zover, maar kom zeker via de pb of mail nog bij je terug!
gr.,
robin
Pijn is tijdelijk, opgeven voor altijd!
t-8one
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 753
Lid geworden op: za 17 september 2005, 19:25
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei & Salsa Moto Rapido
Contacteer:

Oosie schreef:Zo gisterenavond besloten het weekend van de 27e april naar Malmedy te gaan om een fijn weekend een paar (hopelijk) mooie routes te doen met z'n vijven. Erg benieuwd en tips van dees of gene die daar regelmatig zitten of mooie gps routes hebben ..................................................graag(ik weet van gpsies enzo, maar doel eigenlijk op de eigen garmin routes)
Thanks en groet,
Robin

Er is dat weekend de Happy bike days, een hele dikke aanrader om gewoon eens wat toffe fietsen te testen: http://www.happybikedays.org/?lang=nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Oosie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 205
Lid geworden op: do 9 juli 2009, 11:23
Mijn mountainbike: Niner air 9 / Wikkit beachracer

thanks mooie bijkomstigheid, kan nooit kwaad tijdens ons weekend :-q
Pijn is tijdelijk, opgeven voor altijd!
ronB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: di 14 juni 2011, 18:10
Mijn mountainbike: Stevens Scope Team 2010

Het pinkster weekend in Malmedy geweest, camping Du Moulin waar oa route 2 en 3 langs/overheen lopen. Eerste dag ging niet helemaal goed omdat ik routebordjes in verschillende kleuren verwachtte. Door blauwe bordjes te gaan volgen kom je op punten dat er bordjes staan die verschillende kanten op wijzen. Op de bordjes staat dus ook het nummer van de route terwijl er ook nummerloze bordjes en bordjes met een gele stip zijn (lijken mij aanrij routes of doorgaande routes).

Dag 1 dus vanuit Malmedy blauwe bordjes volgen wat route Mamedy - St.Virh bleek te zijn, eerste 25 km gereden, werd er niet warm van.
Dag 2 route 3, 40 km wat echt wel een hele mooie route is.
Dag 3 route 2 (deels) en route 3 nogmaals. Route 2 is ook erg mooi.

Hier zijn de gps tracks en info over routes in Oostkanton te vinden: http://www.cantonsdelest.be/nl/ontspann ... n/malmedy/" onclick="window.open(this.href);return false;
ganzerik
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 13 juni 2012, 08:55
Mijn mountainbike: Merida PRO 09

Wij gaan over 2 weken een lang weekend naar Ovifat en willen daar lekker gaan MTBen in de ardennen.
Op deze website zag ik de routes van Malmedy. http://www.mtbroutes.be/route.aspx?id=174" onclick="window.open(this.href);return false;
Vraagje, is de rode route nummer 3 en de blauwe 2 zoals jullie hier omschrijven?
Welke route kunnen we het beste rijden?
We hebben een Carmin bij dus als iemand nog tips heeft voor ons, ze zijn enorm dankbaar!
Is die route van Sjef wel te doen?

Ik hoorde daarnaast dat je bij de ski helling van Ovifat geweldig kunt fietsen, klopt dat?

Bedankt voor jullie reactie.

Grt

Jack
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

ganzerik schreef:We hebben een Carmin bij dus als iemand nog tips heeft voor ons, ze zijn enorm dankbaar!
Is die route van Sjef wel te doen?

Ik hoorde daarnaast dat je bij de ski helling van Ovifat geweldig kunt fietsen, klopt dat ?
Je kan daar overal geweldig fietsen, als je de juiste paadjes maar vind !
Er zijn heel wat gps-routes beschikbaar die heel wat uitdagender zijn dan de soms saaie vaste routes .

En euh ..... soms eens een paar posts hoger lezen kan ook geen kwaad :
Op gpsies staan wel degelijk enkele mooie routes, ook uitdagende.
Zoek je straffe kost ? Neem dan eens een kijkje op http://www.solosride.be/" onclick="window.open(this.href);return false; - sinds eind vorig jaar staan daar enkele nieuwe tochten op (onder Lowie's Rides) : Malmédy - Spa - Stavelot. De tochten van Spa en Stavelot komen ook vlakbij Malmédy. Wel niet geschikt voor bikers zonder Ardennenervaring, en ook niet te vergelijken met de vaste routes.
Wens je meer info? vraag het maar.
Lowie
ganzerik
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 13 juni 2012, 08:55
Mijn mountainbike: Merida PRO 09

Lowie sorry je hebt gelijk.
Bedankt voor de tips!
Plaats reactie