Ervaring Malmédy en omgeving

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
jeanke6
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 14 maart 2012, 18:03
Mijn mountainbike: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Trek Madone 4.5

zonder gps is het dikwijls lastig om echt mooie mtb routes te vinden. Bepijlde routes worden bewust technisch makkelijk gehouden voor de veiligheid. Ik heb me dan ook nog nooit de aanschaf van m'n garmin beklaagd! Zolang je rijdt waar je het kent geen probleem. Maar als je eens iets anders wil, kan je bijna niet zonder.

Een mogelijke oplossing is om GR wandelpaden (roodwit) of andere te beginnen volgen. Dat werkt meestal ook en dan krijg je zeker in de Ardennen heel technische routes. Af en toe kom je dan ook wel op plaatsen waar je niet mag fietsen. Niet erg zo lang je geen gids of iets dergelijks tegenkomt (vorige maand wel in de Hoge Venen, maar hem duidelijk gemaakt dat via de kant dat wij kwamen er geen bordjes stonden. Wat ook echt waar was). Af en toe dragen hoort er dan ook bij, maar dan ben je wel 'echt' aan het biken! Rond Spa en Malmedy heb ik ondertussen wel enkele mooie technische gps routes voor de geinteresseerden. Verder heb ik ook een hele reeks gpx tracks van allerhande ardeense marathons. Al zijn die ook weer technisch minder uitdagend voor de veiligheid.

gr
Jan
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

Ik kan me alleen maar aansluiten bij Jan's suggestie : een gps is onontbeerlijk als je in de Ardennen de mooiste tracks wilt rijden. Op voorwaarde dat je kan vertrouwen op de aangeboden tracks.
Op http://www.solosride.be" onclick="window.open(this.href);return false; is er een rubriek Lowie's Rides. Daar vind je uitdagende tracks in de wijde omgeving van Spa - Malmédy - Stavelot.
Naar het schijnt kent die Lowie de regio nogal redelijk goed :wink:
Enkel voor ervaren Ardennen-bikers. En best wachten tot de lente de boel daar weer opdroogt.
Nú zeker niet : de zopas gevallen bladeren maken vele technische paadjes nogal onoverzichtelijk waardoor een deel van de fun verloren gaat.
jeanke6
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 14 maart 2012, 18:03
Mijn mountainbike: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Trek Madone 4.5

vorig weekend rond Spa gaan rijden en de bladeren geven inderdaad een heel andere wending aan de ritten! Een bocht insturen zoals je gewend bent wordt net iets spannender. Wel leuk om te leren driften :-) Met die lowie wil ik precies ook wel een de regio rond Spa gaan verkennen :-)
Plaats reactie