camping petite suisse Dochamps

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
divito
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: za 17 oktober 2009, 21:38
Mijn mountainbike: Scalpel SI Team 2017 F29 Team 2014
Contacteer:

Heren ,
Iemand bekent met deze camping en/of omgeving ??
Liggen hier vaste mtb routes ??
Ik ga hier namelijk in de mei-vakantie 2wkn naartoe

bvd D
jmeurs
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: di 4 januari 2011, 00:50

divito schreef:Heren ,
Iemand bekent met deze camping en/of omgeving ??
Liggen hier vaste mtb routes ??
Ik ga hier namelijk in de mei-vakantie 2wkn naartoe

bvd D
Er zijn diverse vaste routes in de omgeving. o.a. de gele route, deze begint nabij de camping Le Petite Suise in Dochamps.Vanuit het parc chlorophylle vertrekken er een 4 tal. link Daarnaast liggen de routes van Erezee ook in de buurt.

Mocht je meer uitdaging zoeken (ik ken je niveau niet :D ) dan moet je tegen die tijd maar ff bellen/mailen dan neem ik je wel mee over wat uitdagende routes/singletracks/beklimming in de omgeving. 8)
divito
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: za 17 oktober 2009, 21:38
Mijn mountainbike: Scalpel SI Team 2017 F29 Team 2014
Contacteer:

Alvast bedankt voor deze info jmeurs , ik zal me tegen die tijd wel ff melden.

thx D
Jorrit#
All rounder
All rounder
Berichten: 88
Lid geworden op: wo 7 oktober 2009, 12:41

Ik heb de afgelopen twee zomers als buitensportinstructeur bij Club Actif op camping Petite Suisse en camping Le val de Laisne aan Blier/Erezeé (10km verderop). gewerkt!

Zoals al vermeldt zijn er diverse routes te rijden. Direct vanaf de camping vertrekt een "gele" route van een km of 25. Wanneer je vanuit de camping naar Samreé fietst kun je zo aanpikken op de route's rondlom La Roche en in parc Chlorophylle kan je ook lekker biken! Vanuit camping le val de laisne/ Erezée vertrekken 2 routes aangeduidt met blauwe en rode bordjes. Genoeg vast uitgepeilde routes om jezelf een aantal dagen te vermaken, echter zijn de mooiste paadjes altijd buiten de route's te vinden.

Als je mij een PM stuurt met je email adres ga ik er voor zorgen dat ik een fietskaart van deze omgeving voor je inscan en stuur ik je hem per mail even op. Mocht je verder wat willen weten schroom niet om te vragen.

Misschien tref ik je tijdens je vakantie wel op Petite Suisse, zo niet vergeet niet Servus en Dodon de groeten te doen!
goof
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 821
Lid geworden op: wo 5 mei 2010, 19:12
Mijn mountainbike: is zwart

@Jorrit#: Ik heb sowieso wel interesse in die ingescande routes. Weet nu nog niet wat ik ga doen als het weer (en de conditie) beter wordt, maar je kan nooit genoeg routes hebben om dan uit te kiezen. :-q
Alvast bedankt
Live life on the edge, the view is much better there!
cannon-F1-paul
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 175
Lid geworden op: vr 25 september 2009, 20:49

ik ben er jaar begin juni geweest,mooie camping. Je kunt bij de receptie een kaart kopen met verschillende routes, ik vond ze best pittig het had de dagen vooraf veel geregend. De omgeving is prachtig en het bier in de kantine smaakt er best. Er kan op de route best wel eens een paaltje missen. de camping heeft ook wifi dus laptopje maar mee. Hoeffa ligt er ook niet ver van af en is dan ook een overweging waard.

succes, P
Nu Tomac Type X
ichnaton
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 7 oktober 2011, 16:23
Mijn mountainbike: Specialized Epic,

Parc Chlorophylle is een van mijn favoriete stekken in België. De helling is net lang genoeg om helemaal stuk te gaan en steil genoeg om helemaal stuk te gaan (...) Je kunt er ook overstappen op diverse routes in de omgeving. Je hebt hier iets meer het gevoel in een bos te rijden, dan op een toeristisch MTB-parcours.

De routes in dit gebied zijn over het algemeen weinig technisch maar wel pittig qua klim en conditie. Af en toe zijn er juist hele leuke stukjes... Veel andere bikers zie je hier niet, dus neem zeker een kaart en een bandje mee.

De laatste keer dat ik hier reed deden we een tocht van 40 km met daarin slechts 3 klimmen en 3 afdalingen. Dit Parc omlaag en weer omhoog, over de weg naar het zuiden een rode route oppakken. Een stukje de rode route, kwijtgereden maar wel heel hard naar beneden. Aangekomen in Marcourt en daar de brug over en de groene afdaling tegen de richting in (dus een mokerklim), bij de kapel de rode weer opgepikt, een killer-afdaling (hier ging mijn bikemaat op zijn muil) en later weer omhoog bij een voor-heuvel voor het beruchte parc. Een van de betere dagen.
divito
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: za 17 oktober 2009, 21:38
Mijn mountainbike: Scalpel SI Team 2017 F29 Team 2014
Contacteer:

ichnaton schreef:Parc Chlorophylle is een van mijn favoriete stekken in België. De helling is net lang genoeg om helemaal stuk te gaan en steil genoeg om helemaal stuk te gaan (...) Je kunt er ook overstappen op diverse routes in de omgeving. Je hebt hier iets meer het gevoel in een bos te rijden, dan op een toeristisch MTB-parcours.

De routes in dit gebied zijn over het algemeen weinig technisch maar wel pittig qua klim en conditie. Af en toe zijn er juist hele leuke stukjes... Veel andere bikers zie je hier niet, dus neem zeker een kaart en een bandje mee.

De laatste keer dat ik hier reed deden we een tocht van 40 km met daarin slechts 3 klimmen en 3 afdalingen. Dit Parc omlaag en weer omhoog, over de weg naar het zuiden een rode route oppakken. Een stukje de rode route, kwijtgereden maar wel heel hard naar beneden. Aangekomen in Marcourt en daar de brug over en de groene afdaling tegen de richting in (dus een mokerklim), bij de kapel de rode weer opgepikt, een killer-afdaling (hier ging mijn bikemaat op zijn muil) en later weer omhoog bij een voor-heuvel voor het beruchte parc. Een van de betere dagen.
Helemaal mee eens ichnaton , hier een garmin bestandje van het rondje dat ik daar diverse keren heb gereden.
(gele,blauwe en rode route)
http://connect.garmin.com/activity/122683451" onclick="window.open(this.href);return false;
grD
RobReijnders
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 335
Lid geworden op: do 9 november 2006, 13:34
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert 2016, Bianchi Intenso 2015

iemand nog actuele info over deze camping of een andere mooie camping in de omgeving van La roche/ houffa/ Baraque
Plaats reactie