Mtb Verhuur rond Spa

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
binaural
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 634
Lid geworden op: za 10 mei 2003, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized Epic Disc 2006, Trek 7000

Hoi!

Volgend weekend zit ik met een flinke familie in Spa. Natuurlijk gaan de bikes mee. Wellicht hebben mijn neven en nichten ook zin in een stevig potje fietsen.

Mijn vragen:
1. waar vind je in de buurt een beetje goede mtb verhuur?
2. welke routes zouden jullie aanraden? ik was ooit in Theux, maar Spa ken ik niet. De routes in Spa schijnen aan de saaie kant te zijn. Leuke alternatieven in de buurt?

Thanks voor je aandacht!
Jasper
julie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1278
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 12:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Canyon Torque

ik weet niet of velodream nog bestaat? Zat in ieder geval in het centrum van Spa. Hele basic fietsen dat wel, dus velgremmen en starre vork. De routes bij Spa (blauwe pijlen met nummer eronder) zijn niet zo slecht hoor en je kunt heel makkelijk overgaan op de route van Theux (rode, groene, of blauwe pijlen), er is volop te doen.
MSB
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 9 juni 2009, 18:21
Mijn mountainbike: Haibike greed rc 29

Ben er afgelopen weekend nog geweest. Mooie routes, ook bij Spa. Maar vergeleken bij het vlakke Nederland is alles natuurlijk al snel een paradijsje. Er zat een fietsenwinkel in het centrum, geen idee of er ook MTB worden verhuurd in de showroom orbea etc.
Heuveltjes zat dus in Spa, voor afdalingen over los grind en andere plaveisels waarbij je flink vaart kunt maken moet je bij Theux zijn. Ik zou voor een dagje in Theux gaan fietsen als je in de buurt bent. De routes zijn ook best te rijden voor iemand zonder ervaring, maar wel met wat doorzettingsvermogen ;)
Routes zat dus, je kunt verschillende lussen aan elkaar knopen om wat meer of minder kilometers te maken. Het is wel belgie, en dat betekent dat je regelmatig zult moeten zoeken naar de routebordjes.
Plaats reactie