Aywaille

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Dank 👊
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

Weet iemand of er al iets bekend over een Trail centrum hier of iets dergelijks? iets vergelijkbaars met Bouillon bijv.? kan er weinig over vinden. Zag op Smoelenboek toevallig wel dat de enduro wedstrijd doorgaat van dit jaar, ook weet ik uit betrouwbare bron *kuch* *kuch* (mezelf) dat er een nieuwe afdaling is. Dus er wordt zeker wel wat gedaan kwa trailbuilding.

https://inscriptions.ecorga.be/events/e ... bleve-2021

mocht iemand nog willen er zijn nog wat plekken over.
StijnVDS
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: di 5 mei 2020, 11:03
Mijn mountainbike: Orbea Occam

Van wat ik weet komt er naast het trail centre in Bouillon er ook eentje in Spa en een nieuw bikepark in Trois-Points.

Het officiële trailbuilding (met oproepen om zelf te gaan schuppen) is te volgen op https://www.facebook.com/Endurando.be.
StijnVDS
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: di 5 mei 2020, 11:03
Mijn mountainbike: Orbea Occam

Ook zouden de niet-legale trails van Trailforks gehaald worden, waardoor de overblijvende trails als legaal worden beschouwd.
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

StijnVDS schreef: wo 30 juni 2021, 14:50 Van wat ik weet komt er naast het trail centre in Bouillon er ook eentje in Spa en een nieuw bikepark in Trois-Points.

Het officiële trailbuilding (met oproepen om zelf te gaan schuppen) is te volgen op https://www.facebook.com/Endurando.be.
Ja maar dit gaat specifiek om Spa neem ik aan en niet om Aywaille? Bikeparkje had ik ook al gezien.
StijnVDS schreef: wo 30 juni 2021, 14:51 Ook zouden de niet-legale trails van Trailforks gehaald worden, waardoor de overblijvende trails als legaal worden beschouwd.
In Aywaille? heb je ergens info of een bron? heb er zelf nog niets over kunnen vinden.
StijnVDS
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: di 5 mei 2020, 11:03
Mijn mountainbike: Orbea Occam

pieterw33 schreef: wo 30 juni 2021, 14:53
StijnVDS schreef: wo 30 juni 2021, 14:51 Ook zouden de niet-legale trails van Trailforks gehaald worden, waardoor de overblijvende trails als legaal worden beschouwd.
In Aywaille? heb je ergens info of een bron? heb er zelf nog niets over kunnen vinden.
Alleszins die regio:
Het gebied dat nu in Remouchamps zelfs voor wandelaars ook afgesloten is zou illegaal blijven voor mountainbikers, de andere kant van de heuvel zou wel worden opengesteld. Is dat richting Nonceveux misschien? Ik ben niet heel goed met kaarten/navigeren.
Ik zit zelf niet rechtstreeks bij de bron, de info komt van enkele mede-bikers die afgelopen weekend in Spa zijn gaan schuppen.
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

Dat zou wel zonde zijn er liggen daar echt wel pareltjes. Snap dat sommige afdalingen dicht zouden moeten i.v.m. wandelaars. Maar als ze echt alles verbieden ben ik bang dat velen er toch blijven fietsen zoals nu ook al het geval is natuurlijk.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

De afsluiting is ook bijzonder. De laatste keer klommen we achter het restaurantje naar boven en stonden we beneden ineens tegen de achterkant van een hek. Wandelaars negeren dat hek massaal.
Waar woke is, is vuur
StijnVDS
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: di 5 mei 2020, 11:03
Mijn mountainbike: Orbea Occam

Makkelijk schreef: wo 30 juni 2021, 15:31 De afsluiting is ook bijzonder. De laatste keer klommen we achter het restaurantje naar boven en stonden we beneden ineens tegen de achterkant van een hek. Wandelaars negeren dat hek massaal.
Ik maakte exact hetzelfde mee: nergens signalisatie totdat je terug beneden bent en je voorbij een hek moet waarop aan de 'achterkant' dan staat dat het niet mag. Als je buurtbewoner bent of op een camping verblijft, mag je er wel wandelen.
way2go
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: za 7 december 2013, 00:37

Jullie bedoelen de Ninlingspo? Dat is een van de populairste wandelingen in de Ardennen. Vorig jaar was deze ook een tijdje gesloten voor wandelaars, omdat het veel te druk was en de anderhalve meter niet gehandhaafd kon worden. Dat gebied is inderdaad ook populair bij mountainbikers.
StijnVDS
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: di 5 mei 2020, 11:03
Mijn mountainbike: Orbea Occam

Dit ligt allemaal in de 'vallee du Ninlingspo', ja/oui :wink: .
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Iemand nog recente info over Ninglingspo?
Wij gaan het weekend van de 24e naar Aywaille en zou graag dat gebied mee willen pakken. Maar als het niet mag houd het op....

Ook kan ik nergens route 38 meer vinden, hangt dit met elkaar samen?
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

tiewrap schreef: zo 29 augustus 2021, 21:42 Het was gister weer een hilarische dag rond Remouchamps.
De hele dag regen naakte het van "lekker technisch" tot af en toe een hilarische onderneming.

Als het goed is worden alle trails die we reden legaal.
Dat wordt dan smullen in die regio !

Eigenlijk wel verbazingwekkend hoe weinig mensen er op zo'n dag mee doen.
Denk in totaal een krappe 200 deelnemers waarvan 130 gefinisht.
Vanuit ander topic hoorde ik dat de trails die laatste weekend gereden zijn tijdens de enduro wedstrijd legaal worden.
zie :
viewtopic.php?f=17&t=144277&start=30

Maar momenteel is dit dus nog niet aan de orde voor zover ik weet. Route 38 ken ik niet fiets daar alleen de enduro paadjes.
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

Er wordt hard gewerkt aan de uitbouw van het trailcenter, maar nog even geduld.
Vlak in de buurt gaat het trailcenter van Spa heel binnenkort open, en die trails kunnen al gerust gereden worden.
Het zijn 7 afdalingen, weliswaar korter dan die van de Ninglinspo wegens geringer hoogteverschil, maar zeker de moeite. (en dus ook sneller weer boven :wink: ).
Ze liggen op een kleine oppervlakte bij elkaar vlak tegen de stad Spa ten noorden ervan.
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Goed bezig daar in de omgeving van Spa, houd ons op de hoogte :-q
Plaats reactie