Aywaille

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
emeel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: do 4 oktober 2018, 14:15
Mijn mountainbike: Giant Trance

Ohja, geen verwijt hoor. Alleen maar Kudos! Al lang blij met de hints voor goede routes. Dacht zeg het even voor toekomstige rijders.

De kleine wandelpaden langs de rivier waren erg druk. De bredere paden waren leuk, maar niet heel moeilijk.

Officieel is het gebied langs de rivier niet toegankelijk, tenzij je in de gemeente woont of huisje huurt in de gemeente. Maar geen handhaving, alleen een bord en een a4tje. Omgeving stond vol met auto's.
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Hoewel erg jammer begrijp ik het wel enigszins. De afdaling die langs de Ninglispo loopt gaat over een wandelpad. Daar kan het op zijn tijd erg druk zijn. Afdaling is niet extreem steil maar voldoende om een behoorlijke snelheid te krijgen.

Technisch gezien zijn de routes idd niet moeilijk.
Het wortel-kuilenpad dat naar de Ninglispo loopt vraagt m.n. bij natte omstandigheden wel de nodige concentratie en rijvaardigheid.

Kun je aangeven waar de afsluiting is ? Kun je helemaal niet meer bij de Ninglispo komen ? Als dat het geval is wordt het ook lastig om de iets verderop gelegen afdaling langs de Chefna (fietsend) te bereiken.
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1798
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Enrico schreef: di 4 januari 2022, 11:11 Kun je aangeven waar de afsluiting is ? Kun je helemaal niet meer bij de Ninglispo komen ? Als dat het geval is wordt het ook lastig om de iets verderop gelegen afdaling langs de Chefna (fietsend) te bereiken.
Nee hoor dat is niet moeilijk. Vanaf de grotere weg beneden rij je naar Quarreux, en daar kan je met de fiets gewoon naar boven :-q
emeel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: do 4 oktober 2018, 14:15
Mijn mountainbike: Giant Trance

Je kan gewoon langs de Ninglispo fietsen, op het brede pad wat de officiële MTB route is.

Het wandelpad heb ik ook gelopen, maar is deels afgesloten met linten / borden. Dat wordt hersteld na de overstroming.

Wij kwamen van boven. Na 150m staat er een bord dat het is gesloten. Maar er is dus geen controle of een echte afzetting. En ook geen alternatieve route / omleiding als je boven aan staat en dat bord ziet. Van beneden kan je ook naar boven. Staat ook wel een bord, maar daar trek niemand zich van aan.

Hier de melding https://www.aywaille.be/fr/loisirs/tour ... ninglinspo

Afsluiting / hek met slot is die brug over de Ambleve, na Quarreux.
Laatst gewijzigd door emeel op di 4 januari 2022, 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
emeel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: do 4 oktober 2018, 14:15
Mijn mountainbike: Giant Trance

Je kan gewoon langs de Ninglispo fietsen, op het brede pad wat de officiële MTB route is.

Het wandelpad heb ik ook gelopen, maar is deels afgesloten met linten / borden. Dat wordt hersteld na de overstroming.

Wij kwamen van boven. Na 150m staat er een bord dat het is gesloten. Maar er is dus geen controle of een echte afzetting. En ook geen alternatieve route / omleiding als je boven aan staat en dat bord ziet. Van beneden kan je ook naar boven. Staat ook wel een bord, maar daar trek niemand zich van aan.

Afsluiting / hek met slot is die brug over de Ambleve, na Quarreux.
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

KevinBel schreef: di 4 januari 2022, 13:37
Enrico schreef: di 4 januari 2022, 11:11 Kun je aangeven waar de afsluiting is ? Kun je helemaal niet meer bij de Ninglispo komen ? Als dat het geval is wordt het ook lastig om de iets verderop gelegen afdaling langs de Chefna (fietsend) te bereiken.
Nee hoor dat is niet moeilijk. Vanaf de grotere weg beneden rij je naar Quarreux, en daar kan je met de fiets gewoon naar boven :-q
Naar boven is geen afdaling :winkie:
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1798
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Enrico schreef: di 4 januari 2022, 21:35
KevinBel schreef: di 4 januari 2022, 13:37

Nee hoor dat is niet moeilijk. Vanaf de grotere weg beneden rij je naar Quarreux, en daar kan je met de fiets gewoon naar boven :-q
Naar boven is geen afdaling :winkie:
Klopt, maar what goes up, must go down. :-q
emeel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: do 4 oktober 2018, 14:15
Mijn mountainbike: Giant Trance

Haha.

Zag dat ik deze was vergeten in het bericht over de afsluiting https://www.aywaille.be/fr/loisirs/tour ... ninglinspo
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

zondag met een groepje gereden in Trailpark d'Ambleve / Remouchamps.
Ondanks de voorspellingen de hele dag droog. Trails waren wel nat en super sketchy.
Voor mij was het de eerste keer hier. Wel veel ervaring in NRW, Chaud en verschillende bikeparks.
mooie afdalingen, de gladheid maakte het echt uitdagend. Sowieso flink omschakelen na een hele lange droge zomer.

Ik vond de klimmen persoonlijk erg steil en heb best veel moeten lopen. Overigens konden de anderen uit d egroep hem wel vaak omhoog fietsen. In ieder geval vergeleken bij andere trail centers zijn ze hier steiler en langer. Lijkt iets meer gericht te zijn op e-bikes (of beter getrainde rijders). Hoewel de afdalingen ook wel steiler en technischer waren dan op andere plekken.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1412
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Bram87 schreef: di 20 september 2022, 14:49 zondag met een groepje gereden in Trailpark d'Ambleve / Remouchamps.
Ondanks de voorspellingen de hele dag droog. Trails waren wel nat en super sketchy.
Voor mij was het de eerste keer hier. Wel veel ervaring in NRW, Chaud en verschillende bikeparks.
mooie afdalingen, de gladheid maakte het echt uitdagend. Sowieso flink omschakelen na een hele lange droge zomer.

Ik vond de klimmen persoonlijk erg steil en heb best veel moeten lopen. Overigens konden de anderen uit d egroep hem wel vaak omhoog fietsen. In ieder geval vergeleken bij andere trail centers zijn ze hier steiler en langer. Lijkt iets meer gericht te zijn op e-bikes (of beter getrainde rijders). Hoewel de afdalingen ook wel steiler en technischer waren dan op andere plekken.
Klopt, een aantal klimmen van de toegangsroutes zijn stijl steil :lol: . Wandelen is niet erg, je moet er vooral voor waken niet te hard te starten met klimmen. 'Gewoon' in laagste verzet en heel langzaam naar boven trappen. De klim na La Wasflam is echt killing :roll:
Laatst gewijzigd door MarkMeisner op di 20 september 2022, 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 294
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

MarkMeisner schreef: di 20 september 2022, 15:13
Bram87 schreef: di 20 september 2022, 14:49 zondag met een groepje gereden in Trailpark d'Ambleve / Remouchamps.
Ondanks de voorspellingen de hele dag droog. Trails waren wel nat en super sketchy.
Voor mij was het de eerste keer hier. Wel veel ervaring in NRW, Chaud en verschillende bikeparks.
mooie afdalingen, de gladheid maakte het echt uitdagend. Sowieso flink omschakelen na een hele lange droge zomer.

Ik vond de klimmen persoonlijk erg steil en heb best veel moeten lopen. Overigens konden de anderen uit d egroep hem wel vaak omhoog fietsen. In ieder geval vergeleken bij andere trail centers zijn ze hier steiler en langer. Lijkt iets meer gericht te zijn op e-bikes (of beter getrainde rijders). Hoewel de afdalingen ook wel steiler en technischer waren dan op andere plekken.
Klopt, een aantal klimmen van de toegangsroutes zijn stijl. Wandelen is niet erg, je moet er vooral voor waken niet te hard te starten met klimmen. 'Gewoon' in laagste verzet en heel langzaam naar boven trappen. De klim na La Wasflam is echt killing :roll:
Ik ben vrijwel overal in stijl naar boven gefietst, maar het was wel steil 8). Vooral die klim richting La Wasflam/La Wasse/La Blaireau was idd straf...
En zoals Bram al aanhaalt; met deze weersomstandigheden was het echt uitdagend. Ik heb die zwarte trail maar even gelaten voor wat hij was...
Wel echt een gaaf gebied!
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Mijn laagste verzet is een oude stijl 32-42 met 170mm crankarmpjes dus als het steil wordt is ook mijn klim-stijl niet voldoende.
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 294
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

Bram87 schreef: di 20 september 2022, 16:07 Mijn laagste verzet is een oude stijl 32-42 met 170mm crankarmpjes dus als het steil wordt is ook mijn klim-stijl niet voldoende.
Afbeelding

Als het maar stijlvol steil de bult op gaat.
Plaats reactie