Aywaille

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Hier staan er een paar.
https://www.bikers.be/pg.asp?pageID=150
Die van Ninlingspoo, Harze en Chevron raken/kruisen elkaar.
Die kan je dus evt aan elkaar rijden als je extra conditionele uitdaging wilt.
Het is XC, geen enduro, maar beter dan Bloso.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

Thx broeder :-q
Gebruikersavatar
janvangastel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: ma 1 mei 2017, 18:59
Mijn mountainbike: Huizen
Contacteer:

Wat is bloso?
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

"Bestuur voor Lichamelijke Opvoeding, Sport en Openluchtleven (BLOSO)"
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
janvangastel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: ma 1 mei 2017, 18:59
Mijn mountainbike: Huizen
Contacteer:

OK, bedankt. Is dat de club die de officiele uitgezette routes maakt?
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

janvangastel schreef: do 28 mei 2020, 17:28 OK, bedankt. Is dat de club die de officiele uitgezette routes maakt?
Dat is de Belgische maffia die denkt dat we graag rijden op brede modderige tractorpaden en brandwegen en ons dus weg houdt van singletracks.
Luhmann
All rounder
All rounder
Berichten: 114
Lid geworden op: ma 31 december 2018, 14:11

Oude (!) benaming van de Vlaamse (!) overheidsdienst bevoegd voor sport, tegenwoordig Sport Vlaanderen. Sport Vlaanderen geeft oa steun (regelgeving, materiaal, administratief) aan Vlaamse gemeenten om MTB routes in te richten en te onderhouden in samenspraak met lokale verenigingen die het peterschap uitvoeren (oa controles). In Vlaanderen worden alle officiële routes nog altijd 'BLOSO' routes genoemd omdat ze op exact dezelfde manier aangeduid zijn. Dat waar en hoe een route loopt meer bepaald wordt door de Gemeente en grondeigenaar (Bv. Vlaamse overheid maar afdeling Bos en Natuur of andere gemeente) is blijkbaar moeilijk te begrijpen.

Er is dus nooit en zal ook nooit een BLOSO route zijn in de Ardennen of in Wallonië. De organisatie daar is anders en steunt nog meer op de gemeentelijke overheid.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Bedankt voor de uitleg.
Maar de vaste routes zijn net zo breed en politiek correct, welke naam er ook aan hangt ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

Als jullie van La Chaudière naar beneden komen, hoe nemen jullie dan Drouet en Petit Suisse? Klim via Ninglinspo en op een of andere manier via Drouet naar Petit Suisse en Petit Suisse omlaag? Of via Heid Des Graviers 2 lusjes, 1 voor Petit Suisse en 1 via Drouet en dan Ninglinspo terug naar beneden naar parking?
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

2de keer goede keer. Met gps en tips alles gevonden. Ik ben dood, steendood. Als je denkt dat je conditie acceptabel is dan is hij niet acceptabel voor dat stukje bos. Ik ben helemaal stuk :lol:

Veel Mtb activiteit vandaag, ik zou zeggen 95% Enduro e-mtb fullies. Ik heb er een 30km opzitten en kan geen pap meer zeggen. Laatste stukjes afdalingen Vieux Chera, La Chaudiere en ik zou zeggen 50 procent van Canadien durfde ik niet af :lol:
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

hitchhikerzguide schreef: zo 31 mei 2020, 16:39Laatste stukjes afdalingen Vieux Chera, La Chaudiere en ik zou zeggen 50 procent van Canadien durfde ik niet af :lol:
Volgende keer Chefna :winkie:
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

cheeta schreef: zo 31 mei 2020, 18:34
hitchhikerzguide schreef: zo 31 mei 2020, 16:39Laatste stukjes afdalingen Vieux Chera, La Chaudiere en ik zou zeggen 50 procent van Canadien durfde ik niet af :lol:
Volgende keer Chefna :winkie:
Doe heb ik al eens op en af gewandeld, niet te doen :lol:
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

Over één van de Chefna-afdalingen waren vorige week een 25-tal boomstammetjes en dikke takken gelegd. Ik heb ze verwijderd.
Waarschijnlijk door de boswachter of de boseigenaar.
Blijf er wel rekening mee houden dat het allemaal illegale paadjes zijn en je kan beboet worden om er te rijden.
Verleden jaar nog een verwittiging gekregen van een vriendelijk boswachter, maar als je de verkeerde voor je hebt kan het 150 euro kosten.
't Is maar dat je voorbereid bent !
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

lowie schreef: zo 31 mei 2020, 19:05 Over één van de Chefna-afdalingen waren vorige week een 25-tal boomstammetjes en dikke takken gelegd. Ik heb ze verwijderd.
Waarschijnlijk door de boswachter of de boseigenaar.
Blijf er wel rekening mee houden dat het allemaal illegale paadjes zijn en je kan beboet worden om er te rijden.
Verleden jaar nog een verwittiging gekregen van een vriendelijk boswachter, maar als je de verkeerde voor je hebt kan het 150 euro kosten.
't Is maar dat je voorbereid bent !
Klopt lowie, ben ook zeer voorzichtig geweest en overdreven hoffelijk naar de wandelaars toe. Ik moet wel nog wat trainen voor ik een van jouw zotte ritten kan doen :lol:
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3239
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Oe, dat klinkt als leuke trails !
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Plaats reactie