Aywaille

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Matn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 934
Lid geworden op: do 17 april 2008, 21:30
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10, Bulls Copperhead 29, Norco Sight A1

Ik ga dit weekend voor het eerst eens in de Ardennen biken en heb in het ANWB boekje gezocht naar een leuk gebied.

Ik kwam op Aywaille. Iemand ervaring met dat gebied?

Reden dat ik aan Aywaille denk is dat het me redelijk technisch lijkt terwijl de routes ook niet echt heel lang (en dus erg uitputtend) zijn. Ik hoop op singletracks en hoge funfactor.
Krijg je dat daar een beetje?

Als alternatief denk ik aan Coo / Trois Ponts.
Kan iemand die gebieden vergelijken?
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5009
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

coo is niet echt geschikt voor eerste weekendje ardennen, al zeg ik het zelf. dan malmedy als alternatief, of vielsalm. aywaille staat nog op mijn lijstje. heb wel gemerkt dat m.i. dat anwb boekje niet helemaal klopt kwa techniek en conditie sterretjes
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik denk dat je in Aywaille prima uit de voeten kunt. Singletracks krijg je niet altijd maar er zitten goeie stukken tussen!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

Aywaille is een prachtgebied! Alternatief is bijvoorbeeld La Roche, tikkie verder, maar ook prachtig.

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
Gebruikersavatar
Matn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 934
Lid geworden op: do 17 april 2008, 21:30
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10, Bulls Copperhead 29, Norco Sight A1

Klinkt goed!
Denk dat het dus Aywaille wordt.
Dank voor antwoorden :-q
woeker schreef:coo is niet echt geschikt voor eerste weekendje ardennen, al zeg ik het zelf.
Dat maakt me natuurlijk nieuwsgierig. Vertel....
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5009
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

Klimmen en technisch dalen zonder rustmomenten. zwaar en technisch.
pareke
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 22 april 2011, 19:54
Mijn mountainbike: focus black forrest 3.0
Contacteer:

De regio rond la roche, hotton en rendeux zijn ook wel best leuk,
Je vindt er een beetje vanalles en de routes zijn goed afgepijld
Gebruikersavatar
Matn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 934
Lid geworden op: do 17 april 2008, 21:30
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10, Bulls Copperhead 29, Norco Sight A1

woeker schreef:Klimmen en technisch dalen zonder rustmomenten. zwaar en technisch.
Klinkt leuk. Doe ik na Aywaille.
Ik zal volgende week laten horen hoe het was.
Gebruikersavatar
Matn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 934
Lid geworden op: do 17 april 2008, 21:30
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10, Bulls Copperhead 29, Norco Sight A1

Ben net terug en zit uitgeput maar zeer voldaan thuis op de bank.
Was echt super rijden! We hebben alle tracks gereden en de mooiste (de 37) twee keer :D .

Het is vaak lang en zwaar klimmen, maar daar wordt je steeds ruimschoots voor beloond met eindeloze afdalingen waar je enorm kunt knallen. En vaak gaat dat over behoorlijk oneffen ondergrond zodat je een groot hart en aardig wat stuurmanskunst nodig hebt om echt hard te durven.
Op het 'europees kampioenschapsparcours' (de 35) heb ik eindelijk eens een afdaling meegemaakt die ook mij te gek werd en ben gaan lopen (wat trouwens ook niet echt makkelijk was).

Saaiere stukken zijn er natuurlijk ook wel: lang rechtuit over een breed karrespoor, maar dan kun je altijd nog om je heen kijken en genieten van de omgeving :-q
Xaver
All rounder
All rounder
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 20 december 2010, 17:47
Mijn mountainbike: Sensa Fiori 2011

Ben van plan om deze zomer een weekje belgië en daarna 2 weken duitsland te gaan.
We zijn voor de locatie in belgie nog niet helemaal over uit.
Zou je je hier een +/- een week kunnen vermaken? of ben je al gauw op de 'korte' routes uitgekeken.
Ik heb vorig jaar een kaart van deze regio aangeschaft, de routes die erop staan zijn vrij kort.
don't drink and drive. You might spill your drink!

Duchenne Heroes 2011 http://heroes4duchenne.webs.com
Gebruikersavatar
Matn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 934
Lid geworden op: do 17 april 2008, 21:30
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10, Bulls Copperhead 29, Norco Sight A1

Xaver schreef:Zou je je hier een +/- een week kunnen vermaken? of ben je al gauw op de 'korte' routes uitgekeken.
Ik heb vorig jaar een kaart van deze regio aangeschaft, de routes die erop staan zijn vrij kort.
Het is mooi voor twee dagen maar daarna ben je hier inderdaad wel uitgekeken.
Paulus (LH)
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: di 27 oktober 2009, 00:22

Je kan van de routes die ten oosten van de snelweg lopen ook nog op de rode route van Theux overstappen. Die zou ik best wel 2 keer in 1 week willen rijden.
Ik heb trouwens zo het idee dat er aan die kant, als je naar beneden afzakt (ipv omhoog richting Theux) ook wel heel wat leuke paadjes liggen die niet tot vaste routes behoren.
pareke
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 22 april 2011, 19:54
Mijn mountainbike: focus black forrest 3.0
Contacteer:

In de regio van la roche en rendeux liggen ongeveer 300 km mtb routes dus als je daar een week over doet zullen de beentjes wel stijf zijn
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

Matn schreef:Het is mooi voor twee dagen maar daarna ben je hier inderdaad wel uitgekeken.
ofwel wordt het hoog tijd dat jullie je een gps aanschaffen, of de wandelkaarten uit deze regio uitpluizen, en dan zeker oostwaarts richting Spa- Stavelot.
Hier zitten honderden kilometers aan ongelooflijk mooie mtb-paden, die je zelden op deze oppervlakte in Europa zal aantreffen.
Gebruikersavatar
Matn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 934
Lid geworden op: do 17 april 2008, 21:30
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10, Bulls Copperhead 29, Norco Sight A1

lowie schreef:
Matn schreef:Het is mooi voor twee dagen maar daarna ben je hier inderdaad wel uitgekeken.
ofwel wordt het hoog tijd dat jullie je een gps aanschaffen, of de wandelkaarten uit deze regio uitpluizen, en dan zeker oostwaarts richting Spa- Stavelot.
Hier zitten honderden kilometers aan ongelooflijk mooie mtb-paden, die je zelden op deze oppervlakte in Europa zal aantreffen.
Wij hadden het over het volgen van de uitgepijlde routes.
Als je die verlaat dan ben je inderdaad vast wel wat langer dan twee dagen bezig :o
Plaats reactie