Aywaille

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Michiel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1357
Lid geworden op: do 17 april 2003, 09:25
Mijn mountainbike: is gejat

DuReal schreef: wo 17 juni 2020, 20:59 Er is momenteel stront aan de knikker betreffende de illegaliteit van deze trails.. Specifiek gaat het om de trails die liggen op het grondgebied van de gemeente Stoumont: Fântome, Laboar & Targnon. Wegens de 'wildgroei' aan nieuwe trails (Laboar & Targnon) heeft de gemeente besloten al deze trails dicht te gooien. Er schijnt momenteel gecontroleerd en beboet te worden.
..
Geniet je, net als ik, regelmatig van deze schitterende plek? Rijd deze 3 trails dan niet
Thanks! Ik ken deze trails nog niet en was net van plan deze vrijdag te gaan rijden. Dat zal ik nu dus niet doen :roll:
Es gibt keine Stelle in der Bibel, in der es heißt, du sollst das Gaspedal nicht bis zum Anschlag durchtreten!
Gebruikersavatar
markindealpen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: vr 7 april 2017, 21:07
Mijn mountainbike: UHR

Michiel schreef: do 18 juni 2020, 13:56
DuReal schreef: wo 17 juni 2020, 20:59 Er is momenteel stront aan de knikker betreffende de illegaliteit van deze trails.. Specifiek gaat het om de trails die liggen op het grondgebied van de gemeente Stoumont: Fântome, Laboar & Targnon. Wegens de 'wildgroei' aan nieuwe trails (Laboar & Targnon) heeft de gemeente besloten al deze trails dicht te gooien. Er schijnt momenteel gecontroleerd en beboet te worden.
..
Geniet je, net als ik, regelmatig van deze schitterende plek? Rijd deze 3 trails dan niet
Thanks! Ik ken deze trails nog niet en was net van plan deze vrijdag te gaan rijden. Dat zal ik nu dus niet doen :roll:
Die trails had ik ook op mn shortlist staan voor volgende week, maar helaas, dan de trails iets noordelijker maar uitproberen. Weet iemand of ik hier doordeweeks nog kan rijden?
Propain Tyee AL
Kona Big Honzo DL
{Canyon Spectral AL }
Kona Rove st
{Cube ltd pro}
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

markindealpen schreef: wo 1 juli 2020, 12:12
Michiel schreef: do 18 juni 2020, 13:56

Thanks! Ik ken deze trails nog niet en was net van plan deze vrijdag te gaan rijden. Dat zal ik nu dus niet doen :roll:
Die trails had ik ook op mn shortlist staan voor volgende week, maar helaas, dan de trails iets noordelijker maar uitproberen. Weet iemand of ik hier doordeweeks nog kan rijden?
Als je de " wilde " trails daar wilt rijden zou ik dat zowieso doordeweeks ondernemen ivm drukte / dagjes mensen.
Ik was daar 2 weken geleden een aantal doordeweekse dagdelen, heb er weer van genoten.
Suc6.
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

Houd er rekening mee dat het verlof is ... en steek voor alle zekerheid maar goed wat geld op zak, je weet maar nooit.
Ik blijf voorlopig alleszins weg van de paadjes in de cruciale regio's (Spa, Malmedy, Stoumont), en zeker van de illegale zoals die van de Ninglinspo.
In afwachting van het resultaat van de nakende overleg-gesprekken. Hopelijk werpt de grote steun voor het MBF-manifest ook zijn vruchten af.
hurck
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 419
Lid geworden op: ma 7 maart 2011, 11:17

Bij chifgotte en la blaireau staan naar het schijnt sinds kort verboden te fietsen bordjes. Dus dat zijn nog 2 trails weg bovenop die andere 3. Ik zou het advies van Lowie ter harte nemen en die regio's (even) mijden. Zeker als er binnenkort met het manifest samen met DNF en andere autoriteiten aan tafel gaat gezeten worden. Kwestie van al wat 'goodwill' te bewerkstelligen.

Ik zag op sociale media dat er al 12000 handtekeningen op 24u werden verzameld. Laten we hopen dat ze daarmee een krachtig signaal en hopelijk verandering kunnen mee afdwingen.


edit: Chaudfontaine is er trouwens niet veraf, en daar zijn bij mijn weten geen problemen. Misschien een idee om daar even te rijden.
Gebruikersavatar
markindealpen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: vr 7 april 2017, 21:07
Mijn mountainbike: UHR

hurck schreef: wo 1 juli 2020, 14:07 Bij chifgotte en la blaireau staan naar het schijnt sinds kort verboden te fietsen bordjes. Dus dat zijn nog 2 trails weg bovenop die andere 3. Ik zou het advies van Lowie ter harte nemen en die regio's (even) mijden. Zeker als er binnenkort met het manifest samen met DNF en andere autoriteiten aan tafel gaat gezeten worden. Kwestie van al wat 'goodwill' te bewerkstelligen.

Ik zag op sociale media dat er al 12000 handtekeningen op 24u werden verzameld. Laten we hopen dat ze daarmee een krachtig signaal en hopelijk verandering kunnen mee afdwingen.


edit: Chaudfontaine is er trouwens niet veraf, en daar zijn bij mijn weten geen problemen. Misschien een idee om daar even te rijden.
Ok bedankt, Lowie ook! Is er naast chaudfontaine nog een plek waar geen/minder problemen zijn?
Propain Tyee AL
Kona Big Honzo DL
{Canyon Spectral AL }
Kona Rove st
{Cube ltd pro}
hurck
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 419
Lid geworden op: ma 7 maart 2011, 11:17

Esneux en Amay staan/stonden ook op de enduro cup, daar zullen wel wat trails te vinden zijn. Die liggen ook ongeveer in die regio. Maar daar ben ik zelf nog niet geweest, dus ik kan niet uit eerste hand bevestigen of die de moeite zijn en/of er problemen zijn met het lokaal bestuur/bosbeheer.
Gebruikersavatar
markindealpen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: vr 7 april 2017, 21:07
Mijn mountainbike: UHR

Dank, ik ga nog eens verder speuren!
Propain Tyee AL
Kona Big Honzo DL
{Canyon Spectral AL }
Kona Rove st
{Cube ltd pro}
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

hurck schreef: wo 1 juli 2020, 22:14Esneux en Amay staan/stonden ook op de enduro cup, daar zullen wel wat trails te vinden zijn.
Dan is wel de vraag welke enduro cup... BEC of Superplastic (of het nu mag heten) zijn echt de uitersten; BEC bevat doorgaans het moeilijkste wat er in de regio te vinden is, terwijl bij Superplastic de eerste associatie toch laagdrempelig is.
hurck schreef: wo 1 juli 2020, 22:14Maar daar ben ik zelf nog niet geweest, dus ik kan niet uit eerste hand bevestigen of die de moeite zijn en/of er problemen zijn met het lokaal bestuur/bosbeheer.
Het ligt er heel erg aan wat je zoekt:
1) Amay is van oorsprong een freeride spot, waar je half dozijn trails dezelfde heuvel aflopen (waarvan je delen kan combineren zodat je een dozijn mogelijkheden hebt) en er nog een paar in de directe omgeving zijn. Omdat het van oorsprong een freeride spot is, liggen er ook man-made sprongen en drops. Omdat het zo compact is, is het makkelijk om lijnen te oefenen maar verwacht absoluut geen mooite tour met vergezichten etc...
2) Esneux ben ik maar een keer geweest... Afgezien van een rockgarden was als ik het me goed herinner, de tofste afdaling een afdaling van de XC route met een paar alternatieven (shortcuts). Het is wel meer een tour die je kunt rijden, maar je rijdt meer asfalt / in bebouwd gebied dan Aywaille (edoch minder dan Sart Tilman).
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Anders misschien beter door rijden naar LHR/Bouillon.
Daar kom je zeker aan je gerief.
Of de Vogezen :bier:
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
markindealpen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: vr 7 april 2017, 21:07
Mijn mountainbike: UHR

tiewrap schreef: zo 5 juli 2020, 09:49 Anders misschien beter door rijden naar LHR/Bouillon.
Daar kom je zeker aan je gerief.
Of de Vogezen :bier:
Of de Jura, of de Alpen :)

Ik zat zelf te kijken naar Houffalaize/ La Roche, is dat nog wat? (ander topic, ik weet t) Maar Boullion klinkt ook zeker goed.
Propain Tyee AL
Kona Big Honzo DL
{Canyon Spectral AL }
Kona Rove st
{Cube ltd pro}
hurck
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 419
Lid geworden op: ma 7 maart 2011, 11:17

tiewrap schreef: zo 5 juli 2020, 09:49 Anders misschien beter door rijden naar LHR/Bouillon.
Daar kom je zeker aan je gerief.
Of de Vogezen :bier:
:D Onder dat motto ineens doorrijden naar Zwitserland of Italië. Degelijke liften en dito trails :bier:

Lhr en bouillon zijn zeker de moeite maar wel weer minstens een uur verder rijden. Das misschien niet wat markindealpen zoekt. Hoewel, met die gebruikersnaam :-D

@cheeta: stonden beide op de superplasticcup, dat is inderdaad net even andere koek dan bec. Ik denk dat ik in het kort eens naar amay trek om het daar eens te onderzoeken.

Edit: lol Mark was me net voor :-D
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Afgelopen Juni weer eens wezen biken rondom Aywaille, toffe plek en leuke trails in de omgeving
Was op pad geweest met de hardtail en de fully en daarbij ook nog wat beelden geschoten, hieronder de link naar het clipje.

https://www.youtube.com/watch?v=_ymZawDl8YQ
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Leuk filmpje van een paar mooie trails.
Rogier13
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: do 9 mei 2019, 19:45

:-q Mooi filmpje, dit jaar door Covid helaas veel minder dan andere jaren daar in de omgeving geweest.
Canyon Lux Trail - Swett Smockelaer - Kona Honzo ST
Plaats reactie