Weekend Houffalize, tips?

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
pareke
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 22 april 2011, 19:54
Mijn mountainbike: focus black forrest 3.0
Contacteer:

Ik heb bij ons huis een vaste plaats voorzien om de fietsen af te spuiten met een drukspuit (80 bar) .
De meeste huizen hebben dit wel denk ik
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

K-ci85 schreef:Nogmaals even een vraagje:
A.s. weekend (vrijdagmorgen) gaan we vertrekken richting Houffalize. Volgens mij zijn de voorbereidingen redelijk geslaagd, iedereen heeft een goede fiets, bescherming, reserve-onderdelen en veel zin :-)

De weersvooruitzichten zijn vooralsnog ook prima, gelukkig! Alleen heb ik niet de illusie dat de routes in de ardennen na 2 dagen zon er weer fantastisch bijliggen..Weten jullie of er langs de routes voldoende afspuitplaatsen zijn voor de fiets of zal dat echt bij het huisje moeten gebeuren??

Thnx!
Fiets afspuiten op de route ???
Dacht dat ze dat alleen deden bij veldrijden.

FF serieus, er is onderweg genoeg gelegenheid om je fiets schoon te maken ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
K-ci85
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 22 juni 2011, 20:29
Mijn mountainbike: Haibike SE Edition XT 2010

Haha niet perseé op de route,maar ons huisje ligt niet aan de route,maar best een eindje rijden. We hebben wel een veldrijder bij ons trouwens:-) Maar bedankt! Komt goed dan ;-)
Tazzy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: zo 15 juni 2008, 14:00
Mijn mountainbike: Giant XTC4 '04
Contacteer:

Met hogedruk afspuiten vind ik eigenlijk ook niet zo'n goed idee
Blood, sweat & gears
pareke
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 22 april 2011, 19:54
Mijn mountainbike: focus black forrest 3.0
Contacteer:

Ik persoonlijk spuit mijn fiets nooit af met hogedruk ( slecht voor lagers en pakkingen ) , maar in de ardennen wel handig om eerst die kleverige grond weg te spuiten vooraleer met de spons en zeemvel te beginnen
Paulus (LH)
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: di 27 oktober 2009, 00:22

Huisjes in een landelijke omgeving hebben meestal wel een buitenkraantje. Tuinslang en drie kraanstukken mee zou ik als tip willen meegeven.
K-ci85
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 22 juni 2011, 20:29
Mijn mountainbike: Haibike SE Edition XT 2010

Inmiddels is ons weekendje ardennen alweer achter ons en het was fantastisch! Sowieso hebben we enorm gemazzeld met het weer, op 1 buitje zondagochtend na hebben we stralend zomerweer gehad. Ons huisje lag een eind buiten Houffalize, zodat we de laatste 5 km van route 3/4 moesten rijden om in Houffalize te komen, iedere dag een lekker opwarmertje dus..
Vrijdag hebben we route 1 gedaan,om de omgeving wat te leren kennen. Zaterdag route 5 bijna helemaal met een verlengstuk van route 2 gepakt, zondag wilden we route 4 helemaal doen, maar na 30 kilometer brak mijn derailleurpad af (en die had ik niet als reserve meegenomen:-)) dus kwam er een eindje aan het weekendje fietsen.
Verder viel de schade met 4 lekke bandjes en een afgebroken zadelschroefje reuze mee!
Zeer zeker de moeite waard om vaker te doen, thnx voor jullie tips!
froggy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: di 29 juni 2010, 19:11

weet iemand hoe de 4x baan er nu bij ligt?
Paul Dun
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2152
Lid geworden op: vr 27 maart 2009, 10:25
Mijn mountainbike: Salsa El Mariachi

froggy01 schreef:weet iemand hoe de 4x baan er nu bij ligt?
Heb gehoord dat het bergafwaarts gaat met 4x baan!
You can bomb the world into pieces but you can't bomb it into peace! (Michael Franti)



http://www.featherbikes.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mellowbikers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stayokay.com/bergenopzoom" onclick="window.open(this.href);return false;
froggy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: di 29 juni 2010, 19:11

Paul Dun schreef:
froggy01 schreef:weet iemand hoe de 4x baan er nu bij ligt?
Heb gehoord dat het bergafwaarts gaat met 4x baan!
jammer wou er nog een keer heen om te gaan oefenen maar dan heeft het geen zin
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

Ik ben van plan met 2 vrienden een weekendje Houffalize aan te doen. 7 en 8 april. Heeft iemand nog tips om voor een budget overnachtingsplaats daar of in de buurt... Eigenlijk zoek ik het heel budget, tot 20,- / 25,- euro per nacht. Hostel of pension... Dus eigenlijk voor max. 75,- euro voor 1 nacht.

Andere optie is kamperen, zijn er tips voor en camping waaruit je snel op een mtb route zit.

Alvast bedankt!

EDIT: Heb inmiddels onderkomen, maar 2 weken eerder...
nielsvand
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 25 januari 2012, 21:25
Mijn mountainbike: Specialized Rockhopper Pro

Tip: Camping C&P is een goede keuze. Kamperen of goede betaalbare blokhutten.
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

nielsvand schreef:Tip: Camping C&P is een goede keuze. Kamperen of goede betaalbare blokhutten.
Ok, thanks ik zal die camping ook in mijn achterhoofd houden voor een eventuele volgende keer. Blokhut is idd best betaalbaar, mits je een heel weekend blijft.

Inmiddels hebben we al een onderkomen bij Les Moineaux voor 1 nachtje in de familiekamer. Voor 1 nacht ook nog wel betaalbaar met 3 man en toch ietsjes luxer (incl. ontbijt).
Plaats reactie