Twee dagen fietsen in Luxemburg

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Wildfire
All rounder
All rounder

Eens een vraag, vandaag de dag wil iedereen al snel een enduro of trail mtb als er een hobbel in de weg zit.

Maar zijn de routes rond Mullerthal wel rijdbaar met een xc georiënteerde mtb? Of zeggen jullie niet aan beginnen?
Cube AIM
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

Wildfire schreef: zo 21 maart 2021, 20:35 Eens een vraag, vandaag de dag wil iedereen al snel een enduro of trail mtb als er een hobbel in de weg zit.

Maar zijn de routes rond Mullerthal wel rijdbaar met een xc georiënteerde mtb? Of zeggen jullie niet aan beginnen?
Zijn prima te doen op een xc hardtail :-q
als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Mijn mountainbike: Is stoffig
Contacteer:

Wildfire schreef: zo 21 maart 2021, 20:35 Eens een vraag, vandaag de dag wil iedereen al snel een enduro of trail mtb als er een hobbel in de weg zit.

De route van bijv. de Millman is goed te doen op de XC fiets, ook op een HT, en zo zijn er nog meer.
Maar er zijn ook trails (vaak dicht bij de route vd Millman) die een uitdaging zijn voor je trailbike of enduro fiets.
En voor de rijder, want doorgaans kan de fiets meer dan de rijder ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Bram87
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: Spectral EX

dat laatste inderdaad 100%, er zijn daar vooral smalle technische passages waar je vooral skills nodig hebt en niet zoveel lange snelle lompe afdalingen waar je 150mm nodig hebt om je gebrek aan techniek te compenseren.

Een setje stevig rubber is wel aan te raden ivm steen/rots. Als je ingeklikt rijdt kunnen langzame technische passages ook spannend zijn, dus misschien flats overwegen. Is ook fijner als je even moet lopen om je fiets ergens overheen te tillen. Eventueel een setje kniebeschermers, want een puntige rots valt toch anders dan een naalden tapijtje.

Als je gewoon de routes gaat rijden geldt bovenstaande niet en kun je zonder aanpassingen gaan rijden. Stevige banden zou ik wel aanraden
Jurrew
Mtb fanaat
Mtb fanaat

Zelf ben ik afgelopen jaar in Berdorf geweest. Normaal kom ik hier alleen voor het rotsklimmen. Door Corona hebben we besloten hier langer te blijven en ook te gaan Mtb’en.

Ik moet zeggen dat ik de routes erg leuk vond. Er zaten niet super veel technische stukken in, ze waren er wel. Alles gedaan op een 100 mm hardtail.

Ik heb genoten! Beiden routes bij berdorf gefietst. Moet zeggen dat de klim naar Martbusch idd behoorlijk pittig is. Hierdoor is mijn interesse voor een trailbike ontstaan, deze dan ook aangeschaft!
Plaats reactie