Frankrijk Anduze 02-08 t/m 10-08

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
MrG
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: di 27 juli 2021, 15:37
Mijn mountainbike: Cube LTD SL

Hallo allemaal,

Pas begonnen met MTB'en en helemaal verkocht. De fiets gaat dus mee op vakantie om wat mooie tochtjes te rijden.

Van 02-08 t/m 10-08 sta ik op de camping Castel Rose in Anduze.
Mijn vriendin en kids gaan niet mee fietsen dus ik ben op mezelf aangewezen.

Heeft iemand mooie routes voor me daar in de buurt of wellicht een adres voor begeleide tours?
Nog mooier zou het zijn als er forumgenoten in dezelfde periode daar in de buurt zitten en we samen een ritje kunnen maken. Is toch gezelliger en wellicht ook wat veiliger.

Ik hoor graag van jullie :-q
Luhmann
All rounder
All rounder
Berichten: 114
Lid geworden op: ma 31 december 2018, 14:11

Moet wel lukken in die regio om iets tegen te komen.

Utagawavtt is een franse site waar gebruikers hun rondjes op kunnen plaatsen, en heeft in Anduze toch ook al verschillende rondjes staan
https://www.utagawavtt.com/search?city=Anduze&w=[3.85714,43.98167,4.15926,44.11653]&q=[1,2,3,4]&k=0&l=all&u=1&aa=25


Voor begeleide/gegidste tochten zou ik gewoon horen bij service touristique maar de kans dat je dit vlak naast de deur vind is al minder.
MrG
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: di 27 juli 2021, 15:37
Mijn mountainbike: Cube LTD SL

Die site was ik al tegengekomen, maar vind het moeilijk om te beoordelen hoe de routes zijn en of alles nog begaanbaar is.
Helaas is mijn Frans niet al te best, dus kom op die site ook niet veel verder wat dat betreft.

Wat directe ervaringen met een bepaalde route zou erg fijn vinden. Zeker als ik alleen zou gaan. Naast mijn Frans is mijn orientatievermogen ook niet echt top.

Dus alle hulp is welkom.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Als je Google Chrome gebruikt als browser wordt alles voor je vertaald.
Dus dat is geen excuus meer. :kiss:

Niet geschoten is altijd mis, maar als er hier niemand in Anduze is geweest, zul je het utagawavtt moeten doen :wink:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Ben wel vaak in die omgeving geweest. Mooie omgeving, en over het algemeen niet te moeilijk. Ik heb wel wat spannende tripjes mee gemaakt, maar dat had o.a. te maken met everzwijnen, een dove jager en zijn dubbelloops jachtgeweer :D
Ten westen van jouw camping ligt de Dolmen. Daar kan je een mooi rondje omheen doen. Vaak bredere zandpaden, soms smalle wandelpaadjes. Let op veel bramen die over de grond uitlopen. Dus plakspullen mee of latex.
Ook de Lacan (zendmast on top) beklimmen is leuk. Mooi uitzicht rondom. Omhoog via de weg, naar beneden via het wandelpad. Eerste stukje is steil, daarna wordt het fietsbaar....
Ik ben jaren geleden gewoon maar gaan fietsen. Wandelpaden volgen, soms wat bordjes volgen en terug op het asfalt uitzoeken waar je terecht bent gekomen en hoe je terug moet.

Tip: zorg dat je wederhelft weet waar je uithangt als je alleen op pad gaat... en doe geen dingen die je thuis ook niet zou doen :wink:

https://www.strava.com/activities/460872016
https://www.strava.com/activities/460860368
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Ik heb er 2 jr geleden voor gekozen de racefiets mee te nemen ivm te weinig mogelijkheden.
Je moet het echt leuk vinden om met een goede kaart zelf routes te zoeken/maken, want kant-en-klaar was er niks.
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

daniel1975 schreef: wo 28 juli 2021, 22:55 Ik heb er 2 jr geleden voor gekozen de racefiets mee te nemen ivm te weinig mogelijkheden.
Je moet het echt leuk vinden om met een goede kaart zelf routes te zoeken/maken, want kant-en-klaar was er niks.
Het is inderdaad geen mountainbike walhalla, maar er zijn bergjes, wandelpaden, zon en bakkers met lekkere croissants. Als je er dan toch bent met je mtb, dan moet je er zelf wat leuks van maken. En zelf op zoek gaan is toch ook leuk!?!
Als ik TS zo lees is het met zijn mtb-ervaring een prima plek om wat ervaring op te doen met klimmen en dalen.

Hier staat nog het eea. :-D
viewtopic.php?f=12&t=111256&hilit=Anduze&start=120
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
MrG
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: di 27 juli 2021, 15:37
Mijn mountainbike: Cube LTD SL

erwin.burgers schreef: do 29 juli 2021, 00:03

Het is inderdaad geen mountainbike walhalla, maar er zijn bergjes, wandelpaden, zon en bakkers met lekkere croissants. Als je er dan toch bent met je mtb, dan moet je er zelf wat leuks van maken. En zelf op zoek gaan is toch ook leuk!?!
Als ik TS zo lees is het met zijn mtb-ervaring een prima plek om wat ervaring op te doen met klimmen en dalen.

Hier staat nog het eea. :-D
viewtopic.php?f=12&t=111256&hilit=Anduze&start=120
Hoi Erwin,
Die post had ik ondertussen gevonden en ook al even contact met Jeroen gehad. Met de routes komt het dus wel goed.

Hij gaf wel aan dat goede banden en tubeless vereist was. Nu heb ik er Maxxis Ikon Exo 3C op liggen. Geen idee of dat een goede band is hiervoor. Ze zijn niet tubeless en de LBS heeft ook geen tijd meer om dat te doen helaas.
Geen idee of dat ook zelf te doen is en of dat nut heeft met deze banden.

Wat denk jij?
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Ik heb daar jaren met binnenbanden gereden zonder al teveel lek gereden te hebben.
Wat misschien een tussen optie is, om latex in de binnenband te doen. Wel 'dubbel zo zwaar' maar het kan helpen. Wel een ventiel met losse kern nodig. Bandendruk wat hoger ivm kans op snakebite op de soms scherpe stenen en gáán....

Of deze banden en jouw velgen geschikt zijn voor tubeless weet ik zo niet.
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

En MrG.... nog wat leuks gefietst?
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
MrG
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: di 27 juli 2021, 15:37
Mijn mountainbike: Cube LTD SL

Zeker nog mooi gereden. 2 keer rondje Anduze. Vanaf de camping meteen 300 hoogtemeters in de eerste 3 km. Totaal van de ronde was zo'n 28 km met 650 hoogtemeters. Was een route van Jeroen. T laatste stuk kreeg ik niet helemaal passend maar was sowieso al een overwinning om alleen te gaan.

Ook nog een keer naar Lezan geweest. Wel een wat langere aanrijroute over asfalt, maar dan eenmaal daar wel echt mooi om te rijden. Licht geprepareerde route met wat jumps en.een hele technische korte afdaling met nagetieve drop off. Die heb ik eerlijk gezegd niet durven doen. Op de tweede ronde idd ook lek gereden dus volgend jaar ga ik zeker zorgen voor tubeless. Op zich ook wel weer leuk om voor t eerst in the middle of nowhere je band moeten te vervangen.

Zit nu in Colera Spanje en heb vanmiddag nog een kort ritje gedaan bij 35 graden. Rustig starten om daarna een progressieve klim te krijgen. Helaas een klein stukje moeten lopen toen mijn achterband 2 keer doorslipte en ik vanuit stilstand niet meer aan kon zetten. Wel weer vet om met 50 in t uur over de gravelwegen nar beneden te stuiteren. Op 1 punt In de afdaling raakte ik met mijn achterband een flinke steen/rots en sloeg hij zeker een halve meter nar rechts. Gelukkig niet geremd en ging t allemaal goed. Adrenaline kick was wel enorm na die afdaling. Deze rit was kort maar krachtig en daar ga ik maandag nog een laatse keer op aanzetten.

Hen er in ieder geval geen spijt van dat ik de fiets heb meegenomen.

Allen nog dank voor t meedenken en de info.
Cube AIM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 506
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 12:00
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

Ik lees het nu pas helaas, ik zit in de buurt van Anduze op de camping in Cardet.
Ik had je wel een paar leuke routes kunnen laten zien in de omgeving.
In Lezan waar je bent geweest liggen inderdaad ook een paar leuke routes met wat leuke klimmetjes en afdalingen.
Veel plezier nog in Spanje en wellicht tot een volgende keer :-q
als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
TPeer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: do 15 oktober 2020, 20:45

Ik lees nu pas dat er nog mensen in Anduze zijn.
Zit op dit moment op de camping vlak bij Anduze.

Iemand nog zien om voor vrijdag een rondje te rijden?
Kom hier al jaren maar nog nooit op de mountainbike gezeten in deze omgeving. Dus ben niet heel bekend in de omgeving qua routes
Cube AIM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 506
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 12:00
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

TPeer schreef: di 17 augustus 2021, 09:13 Ik lees nu pas dat er nog mensen in Anduze zijn.
Zit op dit moment op de camping vlak bij Anduze.

Iemand nog zien om voor vrijdag een rondje te rijden?
Kom hier al jaren maar nog nooit op de mountainbike gezeten in deze omgeving. Dus ben niet heel bekend in de omgeving qua routes
Ik weet niet waar je zit in de buurt van Anduze maar ik kom hier ook al jaren, misschien kunnen we de volgende vakantie een keer wat afspreken om te fietsen. :-q
als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
TPeer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: do 15 oktober 2020, 20:45

Cube AIM schreef: vr 20 augustus 2021, 20:04

Ik weet niet waar je zit in de buurt van Anduze maar ik kom hier ook al jaren, misschien kunnen we de volgende vakantie een keer wat afspreken om te fietsen. :-q
Als we gaan zitten we altijd aan de noordzijde van Anduze.
Lijkt me leuk als we de volgende vakantie er eventueel weer zijn om af te spreken, als de vakanties samen vallen :P
Plaats reactie