Annecy

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Trailforks...
.. dat was er 10 jaar geleden nog niet.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

https://www.utagawavtt.com/
Wikiloc
Trailforks

Als je een GPS hebt een kaartje maken bij bb bikextracts.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2009
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Clusaz bikepark is leuk als je enduro tracks zoekt en is goed aan te rijden.
Gebruikersavatar
Gertjanw
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 2 september 2011, 18:35

Ik ben vorig jaar naar Les Gets gereden. was een klein uurtje en vond ik heel erg leuk voor 1 dag.
Als je tijd over hebt na je vakantie in Annecy, boek dan nog een paar dagen naar Verbier. Dat vond ik ook super gaaf!
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 294
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

Op Trailforks staan wat lokale tracks, waaronder 1 in Dingy-St-Clair en die is een dikke aanrader. Volgens de locals zou hij volledig fietsbaar moeten zijn, maar ik heb een stuk ge-hike-a-biked.
Superjeepee
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: za 30 juni 2012, 17:17
Mijn mountainbike: NS Snabb 150 1
Contacteer:

Hoi je kan bij station van Annecy een buskaart kopen die bus brengt je de hele dag naar de top van de Semnoz
https://www.sibra.fr/en/summer-lines

kan je paar keer leuke tracks vinden naar beneden.
als je vtt annecy intikt kom je ook veel gpxen tegen.
leuk gebiedje.
Bike the Power
Wildfire
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 11 oktober 2009, 19:18

Bedankt voor de tips! 👍🏻
Floating Rock
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 31 december 2021, 12:35

Ik zit daar ook deze vakantie, en zie al wat routes op https://www.utagawavtt.com/.
Zal de andere suggesties ook nog even bekijken.

Twijfel alleen nog over de XC (hardtail) of de Enduro. Langs de camping liggen 2 routes die AM/XC zijn gecategoriseerd, maar weet niet hoe dat werkt in Frankrijk. Tips?

Of toch de racer, vind het ook geweldig om een berg op te fietsen.

#keuzeStress
MMR Rakish (2020)
Canyon Spectral AL 6 (2022)
Wildfire
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 11 oktober 2009, 19:18

Heb ze beide bij, gezien de grote hoeveelheid keien als ondergrond (heb al een enkel als een tennisbaan) gaat de voorkeur helaad toch uit voor de reetfiets.
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

vorige week de hele week op de gravelaar rond Annecy gefietst.
Mooie paden en heel wat gravel gevonden. Ook sommige tamme mtb routes met uitzicht op de Mont Blanc waren schitterend op de gravelaar. Lekkere dagen op de Niner RLT gemaakt. En gezien het feit dat ik nog nooit alleen maar een gravelbike mee heb genomen op vakantie moest dit maar eens de eerste keer worden ;)

Aan de kant van de Col de Semnoz veel leuke, singletrack, afdalingen gezien vanaf de wegkant. Deze stonden geen van alle op de trailforks kaart.

Lijstje wat deze vakantie gedaan is.
Dag 1 rondje meer met een paar extra uitstapjes (42 km en 307 hm+)
Dag 2 Col de la Forclaz met onverharde uitstap naar La Tournette (40 km en 1246 hm+)
Dag 3 Montee de Somnoz en nog verder omhoog naar de Col de Leschaux. Zo'n krakiehelder weer dat de mont blanc door het frame te fotograferen was (die volgen nog wel een paar.) Terug via bovenzijde meer en nog even met kleding en al in het water gesprongen (73 km en 1414 hm+)
Dag 4 Col de l'Arpettaz en via de Route des Montagnes (mooi uitzicht op de Mt Blanc) naar de Col des Aravis om vandaaruit in de richting van La Clusaz terug te rijden. (97 km en 2174 hm+)
Dag 5 Rondje Annecy met Ega en een kapot bodylager, dat moest het lager nog maar even volhouden. (42 km en 135 hm+).

Thuis gegoogled hoe het lager van de body het makkelijkste zelf te wisselen is. Ging goed met de diepvries en warm water tip.
Verder geen enkele lekke band gereden en door super veel dorpjes met schitterende Alpenvergezichten gereden. :bier:
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Wildfire
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 11 oktober 2009, 19:18

Hmmm.. ik was er klaar voor maar mijn enkel verzwikt op die lekkere keien op de routes op de bergen.

Wil toch nog graag meer uit de omgeving halen dus
Ga het toch maar proberen met de dikke enkel.

Waar gaat jouw voorkeur naar uit, de Semnoz of de Col l,arpetaz?
Pat. schreef: zo 26 juni 2022, 10:59 vorige week de hele week op de gravelaar rond Annecy gefietst.
Mooie paden en heel wat gravel gevonden. Ook sommige tamme mtb routes met uitzicht op de Mont Blanc waren schitterend op de gravelaar. Lekkere dagen op de Niner RLT gemaakt. En gezien het feit dat ik nog nooit alleen maar een gravelbike mee heb genomen op vakantie moest dit maar eens de eerste keer worden ;)

Aan de kant van de Col de Semnoz veel leuke, singletrack, afdalingen gezien vanaf de wegkant. Deze stonden geen van alle op de trailforks kaart.

Lijstje wat deze vakantie gedaan is.
Dag 1 rondje meer met een paar extra uitstapjes (42 km en 307 hm+)
Dag 2 Col de la Forclaz met onverharde uitstap naar La Tournette (40 km en 1246 hm+)
Dag 3 Montee de Somnoz en nog verder omhoog naar de Col de Leschaux. Zo'n krakiehelder weer dat de mont blanc door het frame te fotograferen was (die volgen nog wel een paar.) Terug via bovenzijde meer en nog even met kleding en al in het water gesprongen (73 km en 1414 hm+)
Dag 4 Col de l'Arpettaz en via de Route des Montagnes (mooi uitzicht op de Mt Blanc) naar de Col des Aravis om vandaaruit in de richting van La Clusaz terug te rijden. (97 km en 2174 hm+)
Dag 5 Rondje Annecy met Ega en een kapot bodylager, dat moest het lager nog maar even volhouden. (42 km en 135 hm+).

Thuis gegoogled hoe het lager van de body het makkelijkste zelf te wisselen is. Ging goed met de diepvries en warm water tip.
Verder geen enkele lekke band gereden en door super veel dorpjes met schitterende Alpenvergezichten gereden. :bier:
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Wildfire schreef: zo 26 juni 2022, 14:45 Hmmm.. ik was er klaar voor maar mijn enkel verzwikt op die lekkere keien op de routes op de bergen.

Wil toch nog graag meer uit de omgeving halen dus
Ga het toch maar proberen met de dikke enkel.

Waar gaat jouw voorkeur naar uit, de Semnoz of de Col l,arpetaz?
Pat. schreef: zo 26 juni 2022, 10:59 vorige week de hele week op de gravelaar rond Annecy gefietst.
De Semnoz omhoog en dan sowieso verder via Leschaux is mooi maar heet via die kant. Je kunt ook de Leschaux omhoog via Annecy en dan rijdt je iets meer tussen de bomen.

Qua uitzichten en stille paden is de Arpetaz mooier maar ook wel een stukje steiler.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Plaats reactie