Routes in Denemarken.

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Jeroen1970
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 00:09

Ik ga volgende week naar Denemarken. Wie heeft er info over routes. Een linkje of boekje. Ik kan niet iets vinden op internet zoals " mtbroutes.nl" wat wij hier hebben.
Alvast bedankt.
Jeroen1970
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 00:09

Niemand???
holzfeller
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2100
Lid geworden op: za 22 mei 2010, 00:23

Ik maar gewoon eens gegoogeld op mtb routes denmark 8)

http://nl.wikiloc.com/routes/mountainbike/denemarken
Jeroen1970
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 00:09

Deze had ik gevonden maar krijg het idee dat dit geen uitgepijlde routes zijn, krijg verder nul info over start locatie e.d..
Zoek een site als. Mtbroutes.nl .
Ik heb ook geen gps ding oid dus kan ook helaas niets met dergelijke routes. Als je meer weet hoor ik het graag.
joostie338
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 330
Lid geworden op: do 22 april 2010, 20:22
Mijn mountainbike: MR, RnR x2 Grandone & ARTi

Jeroen1970
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 00:09

Joost je bent een held.. Ben benieuwd hoe je dit gevonden hebt. Heb redelijk lopen zoeken maar kreeg niet de juiste sites..
joostie338
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 330
Lid geworden op: do 22 april 2010, 20:22
Mijn mountainbike: MR, RnR x2 Grandone & ARTi

Ik heb er een tijdje gewoond en ken de taal enigszins, dat scheelt al een hoop met zoeken.
Ik heb zelf wel veel op Fyn gereden, daar kan je rond de Odensefjord en Fyns-hoved leuk fietsen, zonder al te veel planning. Grindpaadjes, karrensporen etc...
Jeroen1970
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 00:09

Kijk dat scheelt. Ik ga richting west kust. Kom vaak in klitmoller om te surfen en daar zijn drie routes. Maar zocht meer en heb ik nu gevonden.
Thanks.
cyclomania
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 323
Lid geworden op: do 13 juni 2013, 15:13
Mijn mountainbike: Canyon AL SLX 7.9

Ik ben naar Vejers geweest (westkust, net boven esbjerg) en daar ligt een leuke route door bos en duin. Super bewegwijzerd, en drie varianten. De basis route is goed te doen, maar als dat te veel is (kinders) dan is er een makkelijke (brede bospaden,grind) route, en daaromheen kringelt (single track) de zwarte route, welke ongeveer elke duin drie keer op en af gaat. Toen ik er was wel mul, maar de meeste zandstroken/klimmen zijn met houtsnippers gemengd en daarom goed te doen.
Al met al een betere route dan de meeste in NL
Daarna ook nog Sonderborg (oostkust) geweest, wel leuk biken (grind afgewisseld met blubber), maar niet zo'n mooie route als in Vejers.
Gebruikersavatar
Japanese Power
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: do 20 maart 2014, 22:50
Mijn mountainbike: Cube LTD 29 Green-Blue 2014

Komend voorjaar gaan we met 2 gezinnen met 10 man en 4 MTB's (voor 2 kids en 2 vaders) naar respectievelijk Zweden en Denemarken. Op 15 KM afstand van ons huis in DK ligt het Blåbjerg Klitplantage natuurgebied met daarin 3 routes, wit, groen en zwart. Denk dat het hetzelfde parcours is als Cyclomania bedoeld.

http://naturstyrelsen.dk/naturoplevelse ... rre-nebel/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
DrLivingstone
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 209
Lid geworden op: di 16 september 2003, 08:23
Mijn mountainbike: ..heeft maar 1 been!

Mountainbiken in Denemarken is dikke pret. Ik ben zelf nu twee maal aan de westkust geweest bij Blåvand.

Alle info + GPS tracks van de routes die ik daar gereden heb, vind je hier: http://mtbtrails.nl/mtb-trails-dk/mount ... denemarken
Have fun! Het is er prachtig!
Gebruikersavatar
Japanese Power
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: do 20 maart 2014, 22:50
Mijn mountainbike: Cube LTD 29 Green-Blue 2014

Pascal Rijzinga schreef:Alle info + GPS tracks van de routes die ik daar gereden heb, vind je hier: http://mtbtrails.nl/mtb-trails-dk/mount ... denemarken
Thxs voor de link, ik kende je pagina uit de periode dat je ermee begon maar ben hem uit het oog verloren. Wel top dat er in Blavand ook een officieel parcours is. Nu nog op zoek naar wat routes in Zweden, omgeving plaatsje Bolmen en het grote Bolmen-meer.
Gebruikersavatar
DrLivingstone
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 209
Lid geworden op: di 16 september 2003, 08:23
Mijn mountainbike: ..heeft maar 1 been!

ik kende je pagina uit de periode dat je ermee begon maar ben hem uit het oog verloren.
Das niet handig :D Staan sindsdien hoop nieuwe en prachtige routes bij :-q
carlosvdk68
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: do 11 september 2014, 02:11
Mijn mountainbike: Specialized s-Works HT 2018 Eagle, Salsa Beargrease carbon fatbike

Ik kom net terug uit de Blavand hoek (wij zaten in Grærup strand in een huisje)
De omgeving is adembenemend..
Ik heb de vaste route Bordrup Klitplantage 2 dagen gereden, je hebt dan de keuze in groen, blauw, en zwart op de route.
Groen is de kinderversie..beetje de grote paden van gravel in het gebied, blauw is (vind ik) de mooiste route, die loopt echt mooi vloeiend en is behoorlijk technisch, ik vergelijk het als mengeling tussen Schoorl en Horst..super dus.
De zwarte vond ik als XC rijder te veel vh goede..flinke drops van wel 1mtr met landingspunten op wortels..en afgrond ernaast..ik had geen zin in blessures.
Tevens heb ik in een morgen de vaste route van Blaadbjerg bezocht, die ligt op fietsafstand noordelijker..wat ik daar van vond kan ik nu nog moeilijk beschrijven..de meeste stukken lekker XC, met mooie verzorgde en super de super onderhouden (Bordrup trouwens ook!) singletracks, en zo ineens een afdaling die past in een downhill parcours..met drops van enkele meters..en andere zeer technische afdalingen vol met hoge wortels..ronduit voor experts hierin...ik ben best wel iets gewend maar heb de meeste afdalingen lopend afgelegd..bang voor blessures wederom (family ziet me aankomen in gips..)
Wat ook naast Bordrup een aanrader is, dat is het duinengebied richting en rond Vejers strand...super fietsgebied, en de stranden zelf ook! (als beton..) km's fietsen zonder iemand te zien..en natuurlijk de wegen/paden over het Kallermark schietterrein..wat een ruimte, en de bossen er omheen..eindeloos mooi atb gebied. (wel letten of het gebied 'open' is!)
Ook een aanrader is de gele paarden pijlen tracks te volgen vanaf Vejers strand, dat zijn mooie singletracks, en heb er geen spoor van paarden gezien in de week dat wij er waren.
Al met al een echte aanrader het totale gebied.
http://www.strava.com/athletes/cvanderkemp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://ridemymtb.com/Team-RideMyMTB/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
DrLivingstone
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 209
Lid geworden op: di 16 september 2003, 08:23
Mijn mountainbike: ..heeft maar 1 been!

Iedereen verbaasd zich over het MTBen in dat deel van Denemarken, maar ik ben er nu diverse malen geweest en weet net als jij nu beter.

Jij zat een stuk boven Blavand, waardoor Blaadbjerg voor jou behoorlijk dichter bij was. Het gebied rondom Blavand, wat ik ook op mijn website beschrijf, is een prachtig gebied om te MTBen.
De MTBroute in de Bordrup Klkitplantage is ook een wedstrijdparcours voor de Denen. Met regelmaat zijn er namelijk evenementen.

Heb je nog over de Kallesmærskheide kunnen MTBen? Dat is namelijk ook heel gaaf. Moet je wel geluk hebben met de NAVO oefeningen.
Plaats reactie