Livigno Italië

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mtbdriver
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4491
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 20:52
Mijn mountainbike: heeft jeuk
Contacteer:

Enkele maanden geleden kwam het idee opzetten om met enkele leden van de badeendencrew op fietsvakantie te gaan in het buitenland. Na wat zoek en speurwerk kwam Livigno, het Hans Rey mountainbike Walhalla, bovenaan op de lijst te staan.

Het idee was om met 8 personen een huisje te huren, echter werden dit twee appartementen voor 4 personen.
Door omstandigheden zijn we uiteindelijk met 6 man vertrokken; Evil Eve, Gijsjuh, Nightcrawl, Rapsac, Somers en ikzelf.

Zaterdagavond begon de vakantie met een hemelse BBQ, verzorgt door de Grillmaster himself Somers:
Afbeelding
Smaakte bijzonder goed :-q :bier:

Zondagmorgen in de vroegte vertrokken om op tijd in Livigno aan te kunnen komen.
Onderweg helaas aardig wat wegwerkzaamheden waardoor we al wat later waren dan gepland.
Net voordat we Italië inreden besloot er een bambi nog even voor een uur vertraging te zorgen in de tunnel, grote voordeel hiervan was dat we van het ontzettend geile geluid van een Jaguar XFR mochten genieten :o

Afbeelding
Wat een geluidje hier uit kwam, Halleluja 8)


Frontseat bij het wachten op Bambi:
Afbeelding


Met goed weer in Nederland vertrokken, echter des te dichter we bij onze eindbestemming kwamen des te lager de temperatuurmeter kwam te staan... en opeens was het 9 graden op de boordcomputer met ijsregen :-?

Afbeelding
BRRRRRR...


Eenmaal aangekomen in Livigno snel alles naar de appartementen gebracht en na een lekkere warme douche de eerste de beste local pub ingedoken waar we met z'n allen genoten hebben van het heerlijke eten en drinken.
De bediening was bijzonder snel, want er kwam een voetbalwedstrijd op tv :lol:

Maandag morgen zag het weer er heel anders uit, zonnig en met een aangename fietstemperatuur van net geen 25 graden.
De eerste fietsdag hebben we een korte route gereden van 36km met 1400hm's.
Eenvoudige route over voornamelijk bredere paden met hier en daar wat kleine stukken singletrack omlaag. Perfect om de prachtige omgeving goed te bekijken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Sorry Eva, kon het niet laten :lol: :winkie:

En opeens stond daar een Pony midden op het pad :tong

Afbeelding

Afbeelding


Na een korte afdaling mochten we weer verder omhoog, het pad werd nu steeds smaller en veranderde bijna in een singletrack :o
Steile klim:

Afbeelding

Afbeelding

Werkelijk waar prachtige omgeving:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Leuke groepsfoto, naar welke camera zullen we eens kijken? :D

Na omhoog komt omlaag:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


En na omlaag weer omhoog :roll: :lol:

Afbeelding

Afbeelding


Lekker dagje :-q
Laatst gewijzigd door mtbdriver op ma 21 juli 2014, 21:17, 7 keer totaal gewijzigd.
www.vaude.com

http://www.lukevanleeuwen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
mtbdriver
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4491
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 20:52
Mijn mountainbike: heeft jeuk
Contacteer:

De tweede dag was het de bedoeling om een eenvoudige korte route te gaan fietsen, zo'n 20km.
Makkelijke paden bergop en een leuke singletrack omlaag volgens de routebeschrijving... uhu :o :o

Bergop was dus NIET te doen, aan één stuk door steil omhoog en het ging kilometers door.
Extra motivatie was dat je in de brandende zon zonder beschutting het einddoel honderden meters boven je zag liggen en er constant een lift voorbij kwam waar we dus niet inzaten :lol: :roll:
Bij de tussenstop van de lift dus wel de lift gepakt :winkie: Pokke geklim op die hoogte, was even wennen.

Yep, als laatste boven 8)
Afbeelding


Boven op de berg nog even wat gespeeld :D
Afbeelding

Na de afdaling een korte pauze ingelast, waarna we zijn opgesplitst. Na één afdaling jeukte het behoorlijk, en mijn oog viel op een singletrack. Samen met Nightcrawl nog enkele hm's gemaakt, maar uiteindelijk werd het toch wel heel steil en er leek geen eind te komen aan het pad.
Na een kleine pauze besloten om via een bergrug gewoon omlaag te rijden. Supervet :-q



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Onder stond Bertha ons al op te wachten :-q :lol:
Afbeelding

Ze was bijzonder gecharmeerd van Sander, ze draaide meteen de kont naar 'm toe :tong

Afbeelding
Laatst gewijzigd door mtbdriver op ma 21 juli 2014, 20:33, 4 keer totaal gewijzigd.
www.vaude.com

http://www.lukevanleeuwen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
mtbdriver
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4491
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 20:52
Mijn mountainbike: heeft jeuk
Contacteer:

De derde dag was het tijd voor een grote ronde, 63km met 2300hm's.

Iedereen er klaar voor?
Afbeelding

De dag begon natuurlijk met klimmen... en dat klimmen duurde enkele uren. Wel meteen bijna 1500hm's gedaan.
Zijn we daar ook meteen weer vanaf :-q

Enkele afbeeldingen van de klim:
Afbeelding

Somers genoot ook erg van het klimmen:
Afbeelding

Afbeelding
Jahaa, daaronder, daar zijn we heeeeelemaal vanaf gekomen.


Als cameraman wordt je natuurlijk helemaal gestoord :-q Of was dat al? :-?
Afbeelding


Bijna boven :P
Afbeelding

Afbeelding


Eenmaal boven stond daar een vreetschuur :D
En die werd geplunderd 8)

Afbeelding

Je ziet de irritatie, "1500hm's op een Commencal Meta AM 29" BAH :winkie:
Afbeelding

Relaxmode "on"
Afbeelding


Nadat al het eten op was zijn we toch maar weer doorgefietst, en dat was een heel mooi pad, prachtig :D

Afbeelding

De dame "Evil Eve" liet wel even zien hoe dat moest, bergop. BRAAAAAAAAP :-q
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bunnyhop uphill :o
Afbeelding


Prachtige omgeving, echter de hoogte van 2500m+ zorgde ervoor dat je toch echt wel iets sneller buiten adem was.
Op een gegeven moment duurde het wel heel erg lang, bleek dat Eva in een bocht een was gevallen en zo het ravijn in schoot. Gelukkig ving ze het perfect op, maar het was wel even schrikken voor iedereen.

Afbeelding


De Bertha sporen, in de vorm van poep, lagen werkelijk waar overal... een waar bunnyhop paradijs :winkie:
Sander zijn Schwalbe Hans Dampf had er echter niet zo'n problemen mee :-q
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Eindelijk het hoogste punt gehaald, 2906m...

Afbeelding



En jawel, eindelijk... na omhoog komt altijd omlaag. YIHAAAA :-D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Alleen moest er tussendoor toch echt weer een stukje omhoog :( :-?

Afbeelding


25 graden, en dan kom je toch weer dat witte spul "sneeuw" tegen... :roll:
Afbeelding

Afbeelding


Snel weer omlaag :-q

Afbeelding

Afbeelding


Wel vermoeiend dat afdalen hoor, even pauze :bier:
Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding


Als het goed is zijn er ook bewegende beelden vastgelegd:
Afbeelding


De afdaling werd mooier en mooier :-q

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar aan al het moois komt helaas een einde, eenmaal onder moesten we nog een kleine 30km afleggen.
Deze kilometers zijn afgelegd deels over brede paden maar ook over prachtige singletracks, het laatste stuk mochten we nog een kleine 600m dalen via een geweldige singletrack afdaling door de bossen heen. Echt genoten van dit stuk ondanks dat we allemaal compleet gesloopt waren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Onderweg nog een titanium Litespeed tegen gekomen, bleek na een korte gebrekkige woordenwisseling in iets wat bij beide Duits moest zijn? een Hollander. Meteen vastgelegd op de foto natuurlijk.

Afbeelding






De vierde fietsdag wilden we de Bornio 3000 gaan rijden. Echter bleek daar zoveel sneeuw te liggen dat de liften niet werkten...
Daarom maar besloten om een lift- en bikeparkpas te kopen. Waar we zeer dankbaar gebruik van hebben gemaakt. SUPERVETTE ervaring. 5500m afgedaald op 35km, WOOHOO :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Meer foto's van de bikeparkdag zullen volgen, Gijsjuh heeft rond gerend met een spiegelreflex :o :D
Laatst gewijzigd door mtbdriver op ma 21 juli 2014, 20:39, 4 keer totaal gewijzigd.
www.vaude.com

http://www.lukevanleeuwen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Maar dan wel graag met vette foto's, die ik nu al hoopte te zien ;-)

update, dat komt zoals gewoonlijk weer helemaal goed :-q

Leuk filmpje Somers :-q

Maar Luke, dat Eve een Hollandse is wisten we al, maar ze rijdt op een Radon, niet op een Litespeed (verkeerd fotootje ge-upload denk ik)
Laatst gewijzigd door mud mate op di 22 juli 2014, 17:34, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Somers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1074
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 20:09
Mijn mountainbike: Megatractor
Contacteer:

DAG 1 Update
Film van dag 1 is hier te aanschouwen http://www.pinkbike.com/video/372268/" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat ik panorama pica's wel kan waarderen probeer ik ze regelmatig te maken. Niet altijd met evenveel kwaliteit, maar ze geven wel weer waar t om draait :)

Twee fotos met lopen en stilstaan. Hoewel de gemiddelde wedstrijdrijder en MTBdriver dit eigenlijk wel met minimaal 2 vingers in de neus moeten kunnen, was dit voor ons gewone stervelingen toch een pad te hoog en werd er dan ook zo nu en dan een helling op gelopen. Fotos hier zijn genomen nadat we al de bergen ingefietst waren en er dus in de verste omtrek geen 'beschaving' te bekennen was.
Afbeelding
Afbeelding


Uiteindelijk kom je dan hoger en hoger en vinden bomen het daar niet meer zo leuk. Plaatjes uit n boekje zullen we maar zeggen :)
Afbeelding


Welke puist dit is, is mij niet bekend, maar t was een alleraardigste genotsknots!
Afbeelding


Panorama pica naar het dal, met onderin allemaal maai achtige puntjes, wat dus schaap/geit achtigen waren. De groene maai is MTBdriver ;)
Afbeelding


Uiteraard even pica momentje bij het water!
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Somers op wo 23 juli 2014, 16:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Its not about the mile but about the smiles
http://www.boeitneet.nl
Gebruikersavatar
Somers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1074
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 20:09
Mijn mountainbike: Megatractor
Contacteer:

Dag 2 was een zeer vermakelijke tocht, op papier van A tot Z, in werkelijkheid een monster klim.....

Check it out - Tubduck @ Livigno 2014 Day 2 :bier:
http://www.pinkbike.com/video/372141/" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Somers op di 22 juli 2014, 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Its not about the mile but about the smiles
http://www.boeitneet.nl
Gebruikersavatar
Somers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1074
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 20:09
Mijn mountainbike: Megatractor
Contacteer:

En nog een. Geen pre pica, wel pre film, is een maat voor hoe gezellig het was zullen we maar zeggen
http://www.pinkbike.com/video/371734/" onclick="window.open(this.href);return false;
Its not about the mile but about the smiles
http://www.boeitneet.nl
nightcrawl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1270
Lid geworden op: ma 20 oktober 2008, 21:01
Mijn mountainbike: Niner Jet 9 RDO / Niner Air 9 RDO / YT Capra Pro Race 29 / YT Jeffsy Pro Race 29

Hoppa I believe i can fly. Luke the Superman @ Mottolino Bikepark

Afbeelding
Pedal damn it!!
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Luke: heb je de pony wel daar laten staan???
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Afbeelding

Altijd mooi wat in de Alpen voor 'small' door gaat. ;)

Ziet er uit als een leuke week, mooie foto's. Heb ook weer zin in de Alpen.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Gebruikersavatar
mtbdriver
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4491
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 20:52
Mijn mountainbike: heeft jeuk
Contacteer:

bouwpakket schreef:Luke: heb je de pony wel daar laten staan???
: Suprised :
Ehm...

Misschien? :-D
www.vaude.com

http://www.lukevanleeuwen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
theemutz
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2074
Lid geworden op: zo 8 juli 2007, 20:29

Goed bezig dames! Wat een hoogtemeters, ik word al moe als ik er aan denk.
casper937
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 711
Lid geworden op: ma 2 juni 2008, 20:38
Mijn mountainbike: Dekerf Implant Ti, GT Zaskar, Voodoo Bokor, GT LTS Thermoplast, Principia MacB & een Bonty

Gaaf hoor! Wij zijn daar ook geweest en in dat restaurantje daarboven hebben wij geloof ik ook gegeten. Die Alta Rezia staat gewoon echt nog een keer op mijn bucket list!
I may not be good, but at least I'm slow.
Gebruikersavatar
Somers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1074
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 20:09
Mijn mountainbike: Megatractor
Contacteer:

edit , dag 2 film gepost hierboven
Its not about the mile but about the smiles
http://www.boeitneet.nl
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Leuk verslag! Alleen die foto van die titanium fiets lijkt er veel op de foto die er boven staat :)
Plaats reactie