Lermoos/Ehrwald - Zugspitz Arena (Oostenrijk)

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Inmiddels weer thuis, allemaal bedankt voor de suggesties.
De laatste dagen vd week waren moeizaam, vanwege het slechte/wisselvallige weer was het moeilijk routes plannen.
Toch lekker gefietst en de tijd vloog voorbij.
Trail 601 van Grubigstein naar de Blindsee is toch wel de topper van deze regio.
Ook de trails van de trails vh Marienbergjoch naar Biberwier zijn super!
Niet het brede schotterpad, maar de trails door het bos.
Hier een linkje naar een filmpje (niet van ons).
Ook de tocht van Ehwald naar de Eibsee is de moeite waard, ook al gaat de terugweg over een regulier fietspad.
Na de asfaltklim moet je ff opletten dat je op de singletracks blijft, de route die we van internet hadden (gpsies?) volgde de tamme brede paden. Ogen openhouden en na de klim alleen nog maar de singletracks volgen is garantie voor veel plezier.
Voornamelijk de gopro en een budget actioncam gebruikt, dus ff wat stills plukken voordat ik hier plaatjes kan plakken.
Filmpjes monteren zal nog wel een eeuwigheid gaan duren, kweet niet of ik daar tijd en geduld voor kan vinden...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
hurck
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 419
Lid geworden op: ma 7 maart 2011, 11:17

Zijn er hier nog recente ervaringen? Ik had eigenlijk Nauders of Livigno op de radar staan voor deze zomervakantie toen ik dit tegen kwam. Dit is toch een kleine 100km minder rijden. Aangezien dit de noordkant van de Alpen is is de kans om minder weer hier misschien wel groter?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, precies dat.
Zoek bijv ff de klimaatinfo vd Zugspitze op en huiver...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
sjezer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: ma 21 augustus 2006, 18:13

Dan zou ik altijd voor Livigno kiezen, in alle genoemde plaatsen geweest, maar het Italiaanse leven en de omgeving vind ik persoonlijk in Livigno onverslaanbaar...
roger.canisius
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: di 24 april 2012, 12:23
Mijn mountainbike: CUBE 29er Stero 140 Super HPC/Focus JAM2 6.8 nine

De foto's zijn volgens mij vd Blindsee trail!
roger.canisius
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: di 24 april 2012, 12:23
Mijn mountainbike: CUBE 29er Stero 140 Super HPC/Focus JAM2 6.8 nine

Leuke trails:
- Barbara steig
- Blindsee trail
- trail rondom de Plansee
- Je kunt ook richting Neu Schwanstein rijden en dan richting de Königliche Jagd Hütte
- Het Mäuerle beklimmen (Transalp is hier langs gegaan)
-Panoramaweg rundfahrt
StefvanH
All rounder
All rounder
Berichten: 129
Lid geworden op: zo 17 februari 2019, 16:16
Mijn mountainbike: Deventer / Enschede

Heeft iemand een adres om een MTB (of racefiets) te huren in deze omgeving?
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

StefvanH schreef: ma 22 juli 2019, 21:51 Heeft iemand een adres om een MTB (of racefiets) te huren in deze omgeving?
https://www.nagele.cc/bike/rental-bike.html
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Even een vraag voor degene die bekend zijn met Lermoos.

Als je de Blindseetrail ( de upper en de lower ) gereden hebt, volgens trailforks eindig je dan in de buurt van de Mittersee.

Als je daarna weer terug naar Lermoos wilt, gaat dat dan via de weg / fietspad of loopt er een soort retour / connector trail door het bos ? is dat een 1/2 uur terug fietsen ofzo ? Ik kan dr een slecht beeld van krijgen op trailforks.

Als het een minuut of 10 terug fietsen is ofzo, dan kan je wel meerdere runs op een middag doen.

Iemand ervaring ?
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Ik heb die trails ook gedaan. Tijdje geleden maar volgens mij steek je de na de Mittersee de Fernpass autoweg over (of onder) en komt dan bij de WeissenSee en vandaar kun je over Bieberwier terug naar Lermoos. Is 6km en daalt 100 hoogtemeters af.

Er zijn wat opties om dat door het bos te doen maar er was niets als MTB route aangegeven toen ik er was. Maar op de (wandel)kaart wel te vinden. Zitten een paar leuke singletracks tussen met wat zoeken maar veel is Schotter en Forstwegen.

Er is daar vlakbij Hotel Mytirol nog een lift omhoog aan de andere kant van dat dal met best leuke (niet gepijlde) trails. Die lift is niet steil omhoog, is ook zelf goed te klimmen over de bredere paden en schotterwegen. En als bonus kun je vanaf daar ook doorrijden over onverhard de Fernpass over, veel Alpencross routes komen daar langs.

Enjoy!!
Laatst gewijzigd door Heckler40 op do 2 september 2021, 00:19, 1 keer totaal gewijzigd.
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Duidelijk verhaal 👍

Mijn plan / idee is om een aantal runs te maken op een middag kaart bijv.

Efkes 6 km terug fietsen op een trailbike of HT via een weg /pad wat aflopend / dalend is, is goed te doen om redelijk snel terug te komen naar de lift.
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 8 september 2014, 18:32
Deze vandaag gereden, Top!
Begrijp ik, ziet er geweldig uit! :-q :D
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

https://www.trailforks.com/ridelog/view/8589007/

wat ik me heug van 2 jaar geleden was het allemaal heel makkelijk om terug te komen zie ook de activiteit in een middag kun je alle trails wel doen denk ik.
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

@pieterw33 ziet er goed uit op die ridelog.

Gebruik van de Marienbergbahn is met aparte liftpas of combi kaart met de Grubigsteinbahn ?
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

Dit kon met de zelfde pas
Plaats reactie