Lermoos/Ehrwald - Zugspitz Arena (Oostenrijk)

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

:-q
Bike-chica
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 23 juli 2006, 13:41
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 910
Contacteer:

hurck schreef: ma 11 februari 2019, 11:44 Zijn er hier nog recente ervaringen? Ik had eigenlijk Nauders of Livigno op de radar staan voor deze zomervakantie toen ik dit tegen kwam. Dit is toch een kleine 100km minder rijden. Aangezien dit de noordkant van de Alpen is is de kans om minder weer hier misschien wel groter?
Recent: half juli. Dat was de tweede keer hier en beide keren met gierende banden 'weggevlucht' door het slechte weer.
Vraag mij niet: 'Man er uit of Scott er uit?' :lol: :bier:

https://www.gofundme.com/f/mountainbike-nl
Flierefluiter
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: za 19 september 2020, 07:46
Mijn mountainbike: Zwart met grijs......

Ik ben op zoek naar een leuke bike omgeving en mijn oog viel op Lermoos. Nu zie ik de Blindsee trail welke mij erg mooi lijkt.
Ik twijfel wel of deze voor mij te doen is. Ik kan op de flow trails (blauw) goed weg, soms kom ik op rode trails iets te kort aan vertrouwen...
Wie kan mij van meer info over deze en andere routes in omgeving Lermoos voorzien?
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Waar heb je de vertrouwens issues mee?

Die Blindsee is geen flowtrail, maar ook weer niet super technisch, wel steil hier en daar.
Goede remmen en een dropper post zijn wel een must.

Enjoy!!

is verder een mooi paadje hoor, die waterval in de achtergrond moet je ook oversteken 8)
Afbeelding
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29837
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Dat stukje, van waar je staat tot de waterval is lastig, en dan vooral tussen de oren.
Smal pad, afgrondje, uitzicht op het dal.
Afbeelding
Erg mooie trail.
Beneden rond een meer(Weisesee?) (wortels!) en dan via de Romerweg naar Biberwier.
Van Biberwier naar Lermoos is wat saai.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29837
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Grootste probleem in die regio is het onbestendige weer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mooie plaatjes TSTM van mooie trails.
ThaSingleTrackMastah schreef: do 9 september 2021, 03:04 via de Romerweg naar Biberwier.
Die Romerweg is dat het geitenpaadje voor wandelaars? Want die is op stukjes dan weer wel echt technisch.
En met het weer kun je ook geluk hebben, ik ben 2 keer geweest en beide keren mooi. YMMV

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29837
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

https://www.komoot.com/highlight/847683

Vanaf de Blindsee pak je het lagere stuk richting Biberwier.
Dat is niet heel lastig, maar ook geen Nederlands bospad.

Als je bij Biberwier helemaal naar boven gaat (lift en een stukje stevig trappen) dan kom je in het dal daarachter. Door 2x rechts te gaan kom je dan onderaan op de oude Fernpass (Romer weg, stuk vd Via Augusta) en dat is ook een leuke tocht. Geen spectaculaire afdalingen, maar je rijdt door het oude slot waar vroeger tol moest worden betaald en ze hebben wat balkons (northshore met vangrails :wink: ) gemaakt vanwaar je een mooi uitzicht hebt. Die kan je dan terug volgen tot Biberwier.

Wij hadden pech met het weer.
De week begon goed, maar toen een paar dagen in de regen gefietst en de laatste dag vanwege stortregens overgeslagen en eerder naar huis gegaan.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie