Lermoos/Ehrwald - Zugspitz Arena (Oostenrijk)

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

We gaan binnenkort een week naar Lermoos/Ehrwald/Biberwier, kortom de Zugspitz Arena.
Nu zijn er veel gps tracks op internet te vinden, maar die gaan vooral over brede schotter paden.
Heeft iemand een paar mooie tochten in die omgeving, met wat meer singletracks ?
Geen extreme dingen, maar het mag gerust XC+ zijn.
Liften onderweg ook geen bezwaar.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Reschenpas en Tegestal single trail gedaan met een Transalp vorig jaar, erg mooi! Heb er geen GPS track van, maar de klim en afdaling, vertrek vanuit Lermoos, Reschenpas omhoog, later lange steile klim, en Tegestal singletrail afdaling, waren machtig mooi.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Dat wordt een flinke rit, Reschenpass ligt op de grens met Oostenrijk en Italie...
Fernpass ?
Lermoos - Fernpass - Tegestal - Lermoos daar heb ik een track van, maar die is 111km, toch net iets te lang.
Afkorten gaat lastig met zo'n berg er tussen...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2737
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Bij Biberwier naar de top van de Grübigstein. Vanaf de top gaat er een gave singletrail bovenlangs die meren die je rechtsonder op de kaart ziet staan. Verder kun je ook onderlangs de meren naar de bovenkant van de Fernpass rijden, ook leuke tocht. Heb helaas alleen nog niets op GPS... (hadden we toen nog niet)

Moet eerlijk toegeven dat er leuke gebieden zijn om te fietsen. Uurtje verder doorrijden naar Mals, net over de Resschenpass, is het veel leuker. Onderaan iig een aantal foto's van de leukste afdaling. Verder vrij veel schotterpaden.

Kijk wel even naar het weer de komende dagen. We hebben zelf plannen voor het volgende weekend maar de voorspellingen zijn niet super.

Weer: http://www.bergfex.it/sommer/mals-burge ... /prognose/

Kaart Zugspitz Arena: Afbeelding

Hier wat foto's van onze trip toen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
StAlTiCa
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

ThaSingleTrackMastah schreef:Dat wordt een flinke rit, Reschenpass ligt op de grens met Oostenrijk en Italie...
Fernpass ?
Lermoos - Fernpass - Tegestal - Lermoos daar heb ik een track van, maar die is 111km, toch net iets te lang.
Afkorten gaat lastig met zo'n berg er tussen...
Fernpass inderdaad, foutje :oops: .
Je kunt ook in 1 dag, sportief, of 2 dagen, relaxed, om de Miemingerkette heen.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2737
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Och Fernpass of Resschenpass.. Ligt niet ver bij elkaar vandaan (met de auto dan :D). Rondom de Resschenpass is het wat mij betreft leuker fietsen.
StAlTiCa
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

owwwwk schreef:Bij Biberwier naar de top van de Grübigstein. Vanaf de top gaat er een gave singletrail bovenlangs die meren die je rechtsonder op de kaart ziet staan. Verder kun je ook onderlangs de meren naar de bovenkant van de Fernpass rijden, ook leuke tocht. Heb helaas alleen nog niets op GPS... (hadden we toen nog niet)

Moet eerlijk toegeven dat er leuke gebieden zijn om te fietsen. Uurtje verder doorrijden naar Mals, net over de Resschenpass, is het veel leuker. Onderaan iig een aantal foto's van de leukste afdaling. Verder vrij veel schotterpaden.

Kijk wel even naar het weer de komende dagen. We hebben zelf plannen voor het volgende weekend maar de voorspellingen zijn niet super.

Weer: http://www.bergfex.it/sommer/mals-burge ... /prognose/

Kaart Zugspitz Arena: Afbeelding
...
Grubigstein Blindsee, die track heb ik. Nu weet ik iig dat die de moeite waard is. :-q
Ik heb ik ook wat tracks over de Fernpass, dus dat gaat goed komen.
Hopelijk kunnen ze in het hotel ook wat tips geven.
Veel tracks gevonden, maar wat zijn de krenten in de pap...

Over de locatie, er zijn betere spots, maar dit was een compromis, mocht namelijk niet te veel geld kosten, niet te lange reis enz enz.
De Zugspitze is zo'n beetje de eerste Alp die je tegenkomt, dus korte reistijd.
Voorgaande jaren kwamen we telkens in de knoop met de reistijd, nu dus geen oponthoudt op de Fernpas, want we slaan voor de pas af ;)
We zitten in McTirol, voorheen Cube hotel. Ik ben benieuwd.

We hadden het eerst andersom gedaan, de "mooiste" trails en daar de vakantie omheen organiseren.
Dat liep behoorlijk in de papieren.
Het is een reis met de fietsclub en voor alle deelnemers is dit iets voor erbij, niet dé vakantie.
Maar de Duitsers staan bekend om hun Schotter en we zitten erg dicht bij Duitsland. Dat moeten we zoveel mogelijk zien te vermijden, dus alle info is welkom.

Mooie foto's btw.
Als we dit dagelijks tegenkomen hebben we niets te klagen :bier:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
sjezer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: ma 21 augustus 2006, 18:13

Het Ehrwald bij Lermoos ziet er heel sprookjesachtig uit (check google eens), vandaar richting Mittenwald via het Gaistal. Lunch bij Tillfussalm. Hebben we tijdens transalp ooit gedaan.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Bedankt voor de tip.
Ik heb een track gevonden die zo verloopt en dan via Garmisch ten noorden vd Zugspitze weer terug.
ik denk dat het stuk dat jij beschrijft wel het mooiste is, op de terugweg is het landschap vlakker.
Maar die is afgekeurd door de rest vd groep wegens te veel km's en hm's :((
Maar een beetje cruisen bij Ehrwald kan natuurlijk altijd.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Dit is de Tegestal singletrail waar ik het hierboven over had.
http://www.gps-tour.info/de/touren/detail.88687.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Een echte highlight van 'onze' Vasa Transalp! (Die begon vanuit Mittenwald, dus het Gaistal kan ik inderdaad ook van harte aanbevelen).
Desnoods rij je met de auto naar de voet van de fantastische klim, op het kaartje bij 'Brunnwald', en rij je na de fantastische afdaling over de grote weg terug naar de start van de klim.
Mooist en zwaarts is op en neer naar Ehrwald, maar dat is misschien iets teveel van het goede voor een gemiddelde rijder.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

He, das een "nieuwe" voor mij, bedankt !
Ik had een stuk van deze track wel, maar dan als onderdeel van een tour van 111km.
Dat is teveel vh goede, tenzij we halverwege zouden overnachten.
"Jouw" track is een stuk korter en met een heen en terugweg naar Biberwier nog net te doen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Hij is echt mooi:
Eerst een zeeeer steile lange klim (22 blad erg lekker!) tot een soort 'tunneltje' halverwege, waar je kunt hergroeperen en uit kunt blazen. Daarna een iets geleidelijker verlopende klim naar een plateau, en na een riviertje oversteken klim je weer hoger langs de berghelling. Op een gegeven moment een fraai uitzicht naar de meertjes beneden je, vanaf een soort Alpenweitje. Dan een hele lange afdaling langs de bergwand, links afgrond, en dan op een gegeven moment het bos in en verder naar beneden. De uitdaging: nergens afstappen, naar boven niet, maar ook naar beneden niet :-q .
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

owwwwk schreef:Bij Biberwier naar de top van de Grübigstein. Vanaf de top gaat er een gave singletrail bovenlangs die meren die je rechtsonder op de kaart ziet staan. Verder kun je ook onderlangs de meren naar de bovenkant van de Fernpass rijden, ook leuke tocht. Heb helaas alleen nog niets op GPS... (hadden we toen nog niet)

Moet eerlijk toegeven dat er leuke gebieden zijn om te fietsen. Uurtje verder doorrijden naar Mals, net over de Resschenpass, is het veel leuker. Onderaan iig een aantal foto's van de leukste afdaling. Verder vrij veel schotterpaden.

Kijk wel even naar het weer de komende dagen. We hebben zelf plannen voor het volgende weekend maar de voorspellingen zijn niet super.

Weer: http://www.bergfex.it/sommer/mals-burge ... /prognose/

Kaart Zugspitz Arena: Afbeelding

Hier wat foto's van onze trip toen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Deze vandaag gereden, Top!
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2737
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Is idd erg leuke route.

Mocht je nu andere vergelijkbare routes vinden dan hoor ik graag van je
StAlTiCa
P-J
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 221
Lid geworden op: vr 28 september 2007, 20:49

Kijk even op bikeguiding zugspitzarena. Elke ochtend vanaf 0930 uur met de gidsen van Georg mee vanuit Lermoos. Voor elk niveau.
Plaats reactie