MTB-en in de buurt van Alicante

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Gebruikersavatar
Hans_vanLeerdam
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 521
Lid geworden op: ma 24 mei 2010, 00:27
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel Si 2017 - Koga X29-Runner

Woon sinds december 2014 in Alicante en vroeg me af of er nog meer Nederlanders of Belgen (of andere Nederlands-taligen) in de buurt wonen die elk weekend de omgeving onveilig maken met hun MTB.
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Een erg mooie omgeving om te biken! En erg benijdbaar dat je daar mag wonen :-q
Ikzelf woon daar niet, maar kom wel geregeld in Calpe (3 t/m 5 x per jaar....familie woont daar :winkie: )
Ik mtb dan ook regelmatig mee met de locale mtb-ers uit Villa Joyosa, een dorpje tussen Benidorm en Alicantie in. Fantastische omgeving en zeer ideaal om te mtb.

Hier wat linkjes van mijn ritjes aldaar....

http://www.pinkbike.com/video/430984/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pinkbike.com/video/431182/" onclick="window.open(this.href);return false;

De mannen biken 4 x per week, gemiddeld 30 km's en 600 hoogtemeters per keer....
Van het voorjaar ben ik er weer om heerlijk te mtb-en :winkie: :-q
Gebruikersavatar
Hans_vanLeerdam
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 521
Lid geworden op: ma 24 mei 2010, 00:27
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel Si 2017 - Koga X29-Runner

Leuke filmpjes en erg herkenbaar terrein. Ik fiets vaak richting Busot en Aigues en daar is het dezelfde ondergrond. Als je weer eens in de buurt hebt en zin heb om een rondje samen te gaan fietsen, stuur me dan maar een PB-tje. Ik rij meestal een rondje van 50KM met rond de 750hm.
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Dat is goed! Waarschijnlijk in maart/april ben ik er weer :-q
Gebruikersavatar
con66
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 26 september 2011, 12:57
Mijn mountainbike: Salsa spearfish
Contacteer:

Al een aantal jaren komen wij in voor- en najaar in Villajoyosa (tussen Benidorm en Alicante).
We huren in Villajoyosa redelijk goede mountainbikes en trachten een week lang dagelijks te fietsen in het achterland. We maken afstanden van 30 km met circa 500 hm. Elk jaar vinden we we nieuwe paadjes, of rijden we een keer mee met een spanjaard.

Favoriete spots zijn Playa Torres en hoog in de heuvels van de Cantal.

vorig jaar heb ik een filmpje samengesteld wat een mooi overzicht van het terrein geeft: https://youtu.be/RAwc0KBz96c

voor vragen en routes, stuur een pb

Groetjes
Con
"Mountain Biking, It's not about the miles, it's about the smiles"
Rij met mij mee op
Instagram @mtb_con of YouTube https://www.youtube.com/channel/UC4eOTt ... WmezjjBHDA
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

con66 schreef: do 16 april 2020, 14:35 Al een aantal jaren komen wij in voor- en najaar in Villajoyosa (tussen Benidorm en Alicante).
We huren in Villajoyosa redelijk goede mountainbikes en trachten een week lang dagelijks te fietsen in het achterland. We maken afstanden van 30 km met circa 500 hm. Elk jaar vinden we we nieuwe paadjes, of rijden we een keer mee met een spanjaard.

Favoriete spots zijn Playa Torres en hoog in de heuvels van de Cantal.

vorig jaar heb ik een filmpje samengesteld wat een mooi overzicht van het terrein geeft: https://youtu.be/RAwc0KBz96c

voor vragen en routes, stuur een pb

Groetjes
Con
Het is idd echt super fietsen daar! Kom daar sinds 2015 elk jaar wel (heb familie wonen in Benissa). Helaas door Corona dit jaar niet geweest. Ik fiets met de locale mtb club "Los Potencias" uit Villajoyosa mee. Echt gaaf want ik kom op plekken die ik zelf nooit zou vinden.
Wie weet kom ik jullie daar wel een keer tegen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Leuk. Woon zelf ook in die buurt, "iets" noordelijker, bij Valencia.
Ben een keer met Shaggadelic
en de locals meegereden, leuke gasten. En ook een mooie omgeving daar.
Ik bof maar.

Afbeelding

Afbeelding
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Ik hoop dat het een beetje mee gaat zitten wat betreft corona perikelen enzo.... Als het door gaat ga ik 18 januari weer naar mijn familie in Calpe. Heb Gert-Jan (uit Alfaz del PI) al laten weten dat ik kom. Ben dan ook 10 dagen daar en wil zoveel mogelijk met de mannen uit Villajoyosa gaan mtb-en.

fingers crossed :wink:
Classic Biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 237
Lid geworden op: di 28 november 2017, 19:04

Als ik op google maps kijk dan lijkt het achterland van Benidorm-Calpe een stuk groener te zijn dan bij Alicante. Betekent dit dat de trails en uitzichten daar mooier zijn of zijn er andere factoren die daar een rol in spelen?

Overigens zag ik bij Trailforks dat er rond Valencia nog veel meer routes liggen. Is dat gebied dan nog weer mooier om te mountainbiken?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Bij Alicante begint de woestijn.
Soort van.
Dus ik zou naar het noorden kijken, niet naar het zuiden.

Bij Valencia in het achterland is ook veel leuks te beleven. (woon er zelf).
Bergen zijn er wat minder stijl, dus eenvoudiger klimmen.
Veel van het groen rondom Valencia (in de dalen) zijn trouwens sinaasappel boomgaarden :wink:

Wel opletten in de winter, boven 500m ligt wel eens sneeuw, boven 1000m zelfs regelmatig.
Uiteraard is niets veranderlijker dan het weer :wink:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Miel74
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 14 november 2012, 21:09
Mijn mountainbike: Mondraker Foxy

Classic Biker schreef: do 23 december 2021, 16:45 Als ik op google maps kijk dan lijkt het achterland van Benidorm-Calpe een stuk groener te zijn dan bij Alicante. Betekent dit dat de trails en uitzichten daar mooier zijn of zijn er andere factoren die daar een rol in spelen?

Overigens zag ik bij Trailforks dat er rond Valencia nog veel meer routes liggen. Is dat gebied dan nog weer mooier om te mountainbiken?
Voordeel van het achterland van Benidorm is dat de bergen vrij snel de lucht in gaan. Nog een voordeel van dit is dat de bewoonde wereld vlakbij een diversiteit aan trails liggen. Je kunt zo vanuit je "vakantiehuis" de trails op! Bij Alicante is het wat vlakker maar vergis je niet, een stukje landinwaarts ligt sierra Maigmo en rond Ibi en Tibi liggen zeer mooie trails. (btw, spanjaarden gebruiken over het algemeen veel meer wikiloc dan trailforks) Mocht je interesse hebben in een rondje achterland Benidorm dan hoor ik dat graag!
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Wij staan in ieder geval te popelen om weer die kant op te gaan.
Zal aan dit topic proberen te denken als we er heen gaan.
De hoek bij Girona zijn ook aardig wat mooie trials.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Heb er in ieder geval erg veel zin in. Heb een andere fietskoffer aangeschaft, de oude was eigenlijk net iets te krap. Nog negen dagen wachten en dan lekker biken in villayojosa en omgeving :-q
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

:-q
Uit nieuwsgierigheid, welke koffer heb je (en welke had je)?

Ik heb een Evoc en die komt met de LTHT gevaarlijk dicht in de buurt vh max. gewicht.
Laatste keer m'n vieze fietskleding in de fiets koffer en toen moest ik m'n bij het inchecken een beetje optillen door stiekem een punt vd koffer met m'n tenen op te tillen :-D
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

ThaSingleTrackMastah schreef: zo 9 januari 2022, 21:44 :-q
Uit nieuwsgierigheid, welke koffer heb je (en welke had je)?

Ik heb een Evoc en die komt met de LTHT gevaarlijk dicht in de buurt vh max. gewicht.
Laatste keer m'n vieze fietskleding in de fiets koffer en toen moest ik m'n bij het inchecken een beetje optillen door stiekem een punt vd koffer met m'n tenen op te tillen :-D
Ik heb deze:

https://www.wielersport-expert.nl/thule ... rce=google

Hiervoor een harde koffer van B&W. https://www.bol.com/nl/nl/p/b-w-bike-bo ... 021750250/
Was iets wat te krap. Echter nooit problemen gehad met gewicht. Neem altijd extra kleding en gereedschap mee.
De nieuwe is wat ruimer en nog lichter. Zit standaard een bike standaard in. :-q Wat weer handig is zodat je je fiets ter plekke kunt opbouwen/onderhouden.
En deze kun je ook makkelijker opbergen omdat je deze in tegenstelling tot de B&W compact kunt opvouwen.
Plaats reactie