West Canada (o.a. Whistler)

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Noin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 523
Lid geworden op: zo 12 november 2006, 13:49

Vorige week twee dagen in Canmore (+/- 1 uur rijden van Calgary; 20 min van Banff) gemountainbiked. Was best leuk. Op beide dagen een fiets gehuurd bij het Canmore Nordic Center (die waren overigens best ok; een Rocky Mountain Thunderbolt A30; schakelde en remde prima; de vork was wel een beetje een pogo-stick, en het kom niet zo lekker als het XC racemonster dat ik gewend ben. Maargoed, heb me er toch wel op kunnen vermaken). Wat betreft de trails:

Beide dagen bij het Nordic Center gereden (Ik wilde dag 2 eigenlijk nog wat andere trails rijden, maar die waren dicht vanwege een recent incident van een hardloper met een beer). De meeste trails zijn daar blauw, een paar zwarte trails, waaronder een aantal die in het parcours van het canadeese XCO kampioenschap van vorig jaar zaten), en een kort stukje double-black diamond (ook in het XCO parcours).

De blauwe trails varieren van iets van UHR achtig tot al behoorlijke worteltapijten + stenen, maar zijn over het algemeen niet erg steil. Daar kun je je best prima op vermaken en risico op vallen valt allemaal wel mee. Gezien ik in mijn eentje was was dat opzich wel fijn.

De zwarte (black diamond) afdalingen hebben doorgaans redelijk wat wortels en zijn een stukje steiler dan de blauwe trails. Het was droog, en dat was eigenlijk allemaal nog steeds prima en zonder problemen te rijden. Zeker leuke stukken! Als het nat zou zijn worden deze toch al wel een stukje trickier denk ik. De zwarte klimmen buiten het XCO-rondje waren simpelweg steil, grind omhoog. Er zaten ook twee zwarte klimmen in het XCO lusje waar je over een partij stenen omhoog moest rijden; die waren wel serieus lastig (en kreeg het niet voor elkaar om ze te rijden). Zoals ik al aangaf was de fiets die ik mee had nu niet echt een klimgeit, maar ik denk dat ik er ook op mijn eigen fiets een hele kluif aan gehad zou hebben. Wel tof dus :)

Het stukje double-black diamond was ook leuk, maar wel heel kort. Stukje steile rockgarden direct gevolgd door een drop van een cm of 50; landing idioot steil. Tof :).

Kortom; je kunt je er best prima vermaken :).
Plaats reactie