Midden-noorwegen. 85 gpstracks + kaart

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
SietseF
All rounder
All rounder
Berichten: 127
Lid geworden op: zo 24 november 2013, 13:38
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro

Hallo allemaal :D

In de komende periode ga ik op vakantie naar Noorwegen. Tijdens mijn zoektocht naar XC tracks merkte ik dat je via internet veelal bij bikeparks of downhill plekken uitkomt, dit is leuk maar niet waar ik alleen naar zoek. Ik kwam de site http://www.trailguide.net" onclick="window.open(this.href);return false; tegen, deze was voor mij erg helpvol. Vooral locals plaatsen hier tracks. Omdat ik nog niet precies (wel ongeveer) weet waar ik precies zal zijn tijdens de vakantie (ben ook van anderen afhankelijk) en ik niet afhankelijk van internet wil zijn, heb ik aan de hand van die site een kaart (in .jpg format) gemaakt die uitgeprint kan worden of met een telefoon of laptop bekeken kan worden. Daarnaast heb ik de gpx bestanden gedownload. De beschrijvingen van elke route en hoe je er komt (zoals aangegeven door de uploader) heb ik in een document geplaatst. Dit heb ik voor mijzelf gedaan maar ik wil het graag met een ieder delen die het kan gebruiken. :-D

Op de kaart zie je de beginpunten, de moeilijkheid en de lengte van de 85 tracks. Onder aan dit bericht staat een kaart waar de routes op mijn kaart zich ongeveer bevinden. Het is vooral het gebied boven (noordoostelijk) de Hardangervidda. Met bekende plaatsen als Geilo, Gol, Hemsedal, Nesbyen etc en minder bekende plaatsen.
De tracks zijn vooral in de provincie Buskerud, enkele in Telemark en nog wat tracks bij de plaats Voss
Noordelijkste routes zijn bij de Golsfjellet
Zuidelijkste route is bij Åmot

De tracks verschillen in moeilijkheid (groen,blauw,rood en zwart) en lengte (0.5 km tot 54.7 km)
Door in te zoomen op de kaart zie je de lengte en het beginpunt. Door in het register document of in het document van de dichtstbijliggende plaats of gebergte te kijken, vind je naam van de track. Daar kun je dan de beschrijving bijvoorbeeld eerst van bekijken of het gpx bestand inladen. De beschrijving vind je in het document van de dichtstbijliggende plaats of gebergte.

Alles is in een zipbestand (9.2 mb groot) te downloaden van:
http://s000.tinyupload.com/index.php?fi ... 5117325161" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.filedropper.com/gpxenkaart-middennoorwegen_1" onclick="window.open(this.href);return false;
Mochten de links het om een manier niet doen, stuur mij dan een berichtje. Dan los ik het op (als ik niet op vakantie ben :lol: .

NB:
-De beschrijvingen zijn in het Engels, meeste waarschijnlijk door google vertaald. Wel goed bruikbaar, maar hou er rekening mee.
-Het is mogelijk dat er nieuwe tracks geupload worden die hier niet bijgevoegd zijn. Het is niet mijn plan om mijn bestanden (actief) te bijwerken, mogelijk voor een latere vakantie eens.
-Op de site zijn ook soms afbeeldingen te zien bij de tracks, die zijn niet bijgevoegd.
-Ik heb geprobeerd zo accuraat mogelijk te zijn in de kaart, het is mogelijk dat er fouten in zitten. Zorg daarom altijd dat je een andere kaart of gps bij je hebt.

Ik hoop dat ik in ieder geval iemand er mee heb kunnen helpen :-q

Hier zijn de tracks ongeveer (dit is niet de accurate kaart):
Afbeelding
Henrik
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 15 augustus 2004, 15:42
Mijn mountainbike: Groen en zwart!

Je vergeet nog te melden dat er een onderverdeling is in 'Trails' en 'Downhill' tracks. :wink:

Zelf vorige week terug gekomen uit Noorwegen en o.a. Trailguide gebruikt voor een aantal tripjes.
Tip van flip: op dat moment waren sommige delen van de tracks bij Geilo die wat hoger (+1100m gok ik) liggen nog vrij nat. Prima te doen maar wel een bende hier en daar.

Verder zijn de blauwe 'Trail' routes veelal bredere paden. Geen probleem als je dat voor ogen hebt en fantastisch mooi wil 'xc-en', het zijn schitterende trails!
Ben je echter op zoek naar uitdagende technische trails en afdalingen, sla ze over. Groen en zwart niet tegen gekomen, rood erg veel plezier op gehad!
SietseF
All rounder
All rounder
Berichten: 127
Lid geworden op: zo 24 november 2013, 13:38
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro

Je hebt gelijk over de downhill/trail onderscheiding. Helaas kwam ik hier pas halverwege achter, dit heb ik dus niet verwerkt in mijn document.
Bedankt voor de tips en toevoeginge, erg welkom!
SietseF
All rounder
All rounder
Berichten: 127
Lid geworden op: zo 24 november 2013, 13:38
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro

Begrepen dat de links niet meer werken.
Hier een nieuwe: http://www.filedropper.com/gpxenkaart-middennoorwegen" onclick="window.open(this.href);return false;
Mocht die het op verloop van tijd niet meer doen, stuur mij een pb en dan stuur ik je zsm de bestanden :D
SpeederG1974
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: ma 27 mei 2013, 09:53
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 7.0, projectje in aanbouw

@SietseF ik ben geïnteresseerd in je kaarten. Kan je een linkje plaatsen?
Gebruikersavatar
Kets
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 13 november 2006, 20:06
Mijn mountainbike: Specialized Epic

Als er meer info is over XC tracks in zuid/midden Noorwegen hoor ik het graag. Ga over twee week die kant op. :-)
worstkaas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 527
Lid geworden op: wo 23 april 2014, 12:36
Mijn mountainbike: Canyon Lux 2019

Ik heb ook interesse.
Zit over 2 weken in Bergen
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Hoe doen jullie het met de bikes, huren jullie daar ter plekke? Of nemen jullie ze mee in het vliegtuig. Is dat een beetje te doen?
Sneeuwmonster
SietseF
All rounder
All rounder
Berichten: 127
Lid geworden op: zo 24 november 2013, 13:38
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro

Excuus, ik verwachte een mail te krijgen bij reactie. dit was niet het geval. Bij nieuwe interesse deel ik het weer :-D
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

Ik overweeg ook naar Noorwegen te gaan deze zomer. Heb je de bestanden toevallig nog?
Netromsa
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: vr 21 augustus 2009, 14:20
Mijn mountainbike: cube en een trek

@sietse

Kun je ajb de files opnieuw online zetten? Thanks!
SietseF
All rounder
All rounder
Berichten: 127
Lid geworden op: zo 24 november 2013, 13:38
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro

Plaats reactie