Sölden, Oostenrijk

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
ThijsvdWoude
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 26 november 2018, 13:45
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 6.0

ThijsvdWoude schreef: vr 19 juli 2019, 20:50 Morgen ga ik voor het eerst in een bikepark rijden, in bikerepublic sölden. Hebben jullie nog tips, tricks en aanraders voor me? Mijn planning was om morgen een fully te huren, en daarmee eerst een aantal blauwe (flow)trails te doen waarna die oh zo mooie Ollweite Line me toch ook wel heel gaaf lijkt! Als het me goed bevalt ga ik volgende week misschien nog terug met m'n Scout. :-D

Een (paar) dag(en) bikepark stonden al sinds december 2018 op t lijstje dus kijk er erg naar uit! Maar een beetje spannend is het toch wel als je in je eentje als 15 jarige voor de eerste keer een bikepark gaat rijden... :winkie: :-{
Goh, die 1e keer bikepark is alweer 1.5 jaar geleden :o.
Ik weet nog dat ik daar stond, starend naar het bonnetje van de verhuur waar ik bike, helm, bescherming etc huren moest :o , of het moment dat ik een lekke band had en geholpen werd door een paar polen... Man wat een dag was dat he! Toen mezelf beloofd ooit nog eens terug te gaan; met een eigen bike dan wel!

Goed nieuws! Van 14 t/m 28 Juli aanstaande zomervakantie zit ik daar weer! En deze keer dus met eigen fiets, helm, bescherming etc. :bier:
"If you don't push the boundaries and fail at the limit of your capacities, you're not learning." :lol:
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1458
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Mooi vooruitzicht :-q
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Hmmm, deze staat bij mij, nu ik de fiets er voor heb (en nog de leeftijd :bier: ), bij deze ook op de Bucket list.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Appartementje geboekt 1 tot 5 juli. De voorpret kan beginnen. :bier:

vibemaker schreef: wo 13 januari 2021, 00:05 Hmmm, deze staat bij mij, nu ik de fiets er voor heb (en nog de leeftijd :bier: ), bij deze ook op de Bucket list.
Dus hup begin juli ook die kant op. 8)
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Dice Oldskool schreef: wo 13 januari 2021, 00:14 Appartementje geboekt 1 tot 5 juli. De voorpret kan beginnen. :bier:

vibemaker schreef: wo 13 januari 2021, 00:05 Hmmm, deze staat bij mij, nu ik de fiets er voor heb (en nog de leeftijd :bier: ), bij deze ook op de Bucket list.
Dus hup begin juli ook die kant op. 8)
Ja, dat is wel heel aanlokkelijk Afbeelding
ThijsvdWoude
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 26 november 2018, 13:45
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 6.0

vibemaker schreef: wo 13 januari 2021, 00:15
Ja, dat is wel heel aanlokkelijk Afbeelding
Dus ik zie je 12 juli daar weer?😜
"If you don't push the boundaries and fail at the limit of your capacities, you're not learning." :lol:
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Ervan uitgaande dat reizen dan weer mogelijk is, is de kans groot dat de Missus en ik daar dan ook zijn :)
We gaan eerst naar de Pasportes de Soleill, dan ergens iets tussen Morzine en Solden in, waarschijnlijk een paar dagen Livigno en dan nog een paar dagen Solden, gewoon omdat dat vorige jaar zo goed beviel :bier:
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Jurf schreef: za 16 januari 2021, 23:17
We gaan eerst naar de Pasportes de Soleill, dan ergens iets tussen Morzine en Solden in, waarschijnlijk een paar dagen Livigno en dan nog een paar dagen Solden, gewoon omdat dat vorige jaar zo goed beviel :bier:
Ja hoor, baas boven baas. :-q
ThijsvdWoude
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 26 november 2018, 13:45
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 6.0

Wordt steeds gezelliger :bier:
"If you don't push the boundaries and fail at the limit of your capacities, you're not learning." :lol:
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Dice Oldskool schreef: za 16 januari 2021, 23:39 Ja hoor, baas boven baas. :-q
Een fietsende vriendin he, dat scheelt. :wink:
Voor wie het nog niet doorheeft, elke relatie is gewoon een puntensysteem waarmee je ze kunt verdienen en kwijtraken.
heb je de juiste dan scoor je makkelijk en heb je aardig wat wisselgeld. Sta je chronisch in de min, tja wat doe je dan nog bij elkaar :roll: .
In mijn geval: Gaan we nu naar de oceaan om een paar weken te surfen, wat mijn grote liefde is, dan kost dat punten.
In de UK vaak nog wel redelijk te compenseren met wat tripjes naar Avon Forrest, Bikepark Wales en een avondje smakkelijk happen.
Een fietsvakantie vind zij super en kunnen we samen doen, dus daar win ik weer punten mee.
Dus schat, we gaan naar de Alpen....voor jou! :bier:
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

De een gaat op fietsvakantie om zijn opgenomen relatiepunten te compenseren, een ander moet daarvoor verplicht mee naar de IKEA, Primark en H&M. :~

Lang leve de lockdown. :winkie:
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Als je die alle drie op 1 dag doet vind ik dat wel bijna Whistler/Moab waardig!
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Hmm, jullie maken me wel lekker...en ik heb ook genoeg punten om te gaan :winkie:
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

ThijsvdWoude schreef: za 16 januari 2021, 22:33
vibemaker schreef: wo 13 januari 2021, 00:15
Ja, dat is wel heel aanlokkelijk Afbeelding
Dus ik zie je 12 juli daar weer?😜
Nou, als je tussen 1 en 5 juli komt is de kans groter :winkie: :-q
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

TenZNL schreef: zo 17 januari 2021, 10:29 Hmm, jullie maken me wel lekker...en ik heb ook genoeg punten om te gaan :winkie:
Volgens mij zijn de exacte spelregels nooit duidelijk vastgelegd, maar er bestaat wel een sterk vermoeden dat punten een beperkte houdbaarheid hebben, dus bij voldoende zou ik gewoon gaan!
Ik doe het natuurlijk alleen maar om de R.v.B. te plezieren :winkie:
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Plaats reactie