Sölden, Oostenrijk

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

Ah kijk dat valt nog best mee. Thanks voor de info! Had al een gps gevonden van iemand voor de klim :-q
Gebruikersavatar
Wootism
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: za 13 juni 2020, 13:51
Mijn mountainbike: Een blauwe

Ah toevallig dat ik dit topic nu tegen kom :D
Gisteren gearriveerd in Sölden! Erg goede eerste indruk, mooi verzorgd gebied!

Zit hier tot 11 juli, dus wellicht kom ik jullie nog wel tegen!

Proud member of #TeamOnbenul.nl
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Wootism schreef: zo 27 juni 2021, 08:52 Ah toevallig dat ik dit topic nu tegen kom :D
Gisteren gearriveerd in Sölden! Erg goede eerste indruk, mooi verzorgd gebied!

Zit hier tot 11 juli, dus wellicht kom ik jullie nog wel tegen!
Zaterdag 03-06: Dutch day @ Sölden
Gebruikersavatar
Wootism
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: za 13 juni 2020, 13:51
Mijn mountainbike: Een blauwe

TenZNL schreef: zo 27 juni 2021, 09:13
Wootism schreef: zo 27 juni 2021, 08:52 Ah toevallig dat ik dit topic nu tegen kom :D
Gisteren gearriveerd in Sölden! Erg goede eerste indruk, mooi verzorgd gebied!

Zit hier tot 11 juli, dus wellicht kom ik jullie nog wel tegen!
Zaterdag 03-06: Dutch day @ Sölden
Ah thanks! Ik ben erbij :)

Proud member of #TeamOnbenul.nl
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Even een "volgpost" :wink: (wat info opdoen om de definitieve bestemming te bepalen). Het moet met een trail-XC bike te doen zijn, maar als ik zo wat filmpjes zie moet er wel een selectie te maken zijn die te doen is.
carbon bike, titanium collarbone...
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Nespresso schreef: do 29 juli 2021, 20:16 Even een "volgpost" :wink: (wat info opdoen om de definitieve bestemming te bepalen). Het moet met een trail-XC bike te doen zijn, maar als ik zo wat filmpjes zie moet er wel een selectie te maken zijn die te doen is.
Geen probleem, in ons groepje zaten 2 hardtails (waarvan 1 nog nooit een bikepark had gereden) en die hebben zonder smoesjes alle blauwe en rode trails gereden.
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Gelukkig hier moderne geometrie 120mm full-suspensions. Maar op filmpjes zie je bijna iedereen met 140mm+. Wel wat gewend op b.v. Gran Canaria en daar zaten best wat pittige technische afdalingen in.
carbon bike, titanium collarbone...
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Het mooie in Solden is dat de trails echt goed aangelegd zijn. Technisch uitdagend genoeg maar op blauw en rood vooral ook heel betrouwbaar. De trail does not bite you in the a**e zolang je bij een paar blinde bochten en drops niks idioots doet (bij een paar van die blinde bochten staat ook een bordje).

Ik zou wel een paar stevige trail banden monteren, passend voor hoe hard je naar beneden wilt gaan.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Nespresso schreef: do 29 juli 2021, 21:22 Gelukkig hier moderne geometrie 120mm full-suspensions. Maar op filmpjes zie je bijna iedereen met 140mm+. Wel wat gewend op b.v. Gran Canaria en daar zaten best wat pittige technische afdalingen in.
Op de filmpjes, ja maar daar hebben we ook hele groepen XCers gezien (ja zelfs in lycra, zonder pads en 65+)
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Wij zagen ook iemand met een kleuter op zo'n shotgun seat voorop de Giggijoch trails naar beneden rijden :lol:

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
RoelC
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 815
Lid geworden op: do 22 april 2004, 22:21
Mijn mountainbike: SC Tallboy / SC Nomad

Rij hier nu al de hele week op een SC Tallboy (120mm achter, 130mm voor) en heb inmiddels alle trails gedaan. De shaped lines zijn geen enkel probleem. Meer veerweg zal vast wat comfortabeler zijn, met name als je de wat ruwere trails op snelheid wil rijden, maar het heeft mij niet echt tegengehouden. Op een aantal (zwarte) natural lines heb ik een paar keer een aantal meter gelopen om over wat dikke rotsen in een stijle afdaling heen te komen. Met wat meer veerweg had ik dit wellicht wel aangedurfd. Al met al ga je je hier met een trail fully zeker vermaken en je grenzen verleggen :-q
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

E.e.a. gelezen hier op 't forum, websites bekeken en 't gaat Sölden worden in september. Nog wel even een Fox Ranger broek kopen voor over de lycra bibshorts anders val ik wel erg uit de toon :winkie:
carbon bike, titanium collarbone...
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Nespresso schreef: zo 1 augustus 2021, 18:24 E.e.a. gelezen hier op 't forum, websites bekeken en 't gaat Sölden worden in september. Nog wel even een Fox Ranger broek kopen voor over de lycra bibshorts anders val ik wel erg uit de toon :winkie:
Zelfs dat valt wel mee (ik heb er een aantal gezien die in full body armor, knee- & elbowpads en een full face uitgerust waren en daaronder gewoon lycra aanhadden...) maar als bescherming is het wel beter :wink:
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 379
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

Ik heb craft wielren onderbroeken. Ideaal ook voor wanneer we zoals nu op fiets vakantie zijn met de sport fietsen. Ik vind dat zo suf in wielrenkleding dan.
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Eerste 'volledige' video van Olm Volle met Jasper Jauch, Korbinian Engstler, ...

https://www.youtube.com/watch?v=DMEonD4tENA
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Plaats reactie