Sölden, Oostenrijk

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Gebruikersavatar
Josvvliet
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 23:33
Mijn mountainbike: YT Jeffsy Pro

Afgelopen weekend 1 dagje Solden gedaan. Was niet gepland, ik was er om een C1 Alpine cursus te doen met de NKBV maar ik moest afhaken met een acute hernia. Lopen ging niet meer, raar genoeg fietsen wel (als ik maar voorover buig).
had mijn fiets gelukkig bij me, dus 1 dagje spelen. Uk vond het echt geweldig. over het algemeen misschien niet de meest gave flows of features maar je bent zoooo lang naar beneden aan het rijden, dat maakt het wel bijzonder. Ik vind de smalle paadjes met toch redelijk steile afgrond naast je soms wat intimiderend maar dat zal wel tussen mijn oren zitten :-D
Mooiste vond ik de 6010: op 2500m beginnen en dan heel lang stone gardens en jumps, echt gaaf rijden!
Ik zou er best nog een keer terug willen, maar zoals anderen al aangeven:2, max 3 dagen dan heb je alles wel gezien.
YT Jeffsy 2020
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Iemand heeft familiepark erg letterlijk genomen :lol:
Afbeelding
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

ik zag het idd, niet echt slim, helemaal niet op dat stuk. paar vervelende klappers gezien op de scherpe stenen daar
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
Dennis17e
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 437
Lid geworden op: wo 8 december 2021, 10:35
Mijn mountainbike: Propain Hugene & RAAW Madonna

Afgelopen week voor de eerste keer in Sölden geweest. Wat een omgeving! :winkie:

De Ollweite Line en Teare Line zijn wel de hoogtepunten al kan je je ook op de blauwe lijnen goed vermaken met alle tafels en drops als je een beetje snelheid houd.

Eerste keer Teare Line:
Nukeproof Scout 290 | Propain Hugene | RAAW Madonna V2.2 | Forbidden Druid |

#TeamOnbenul
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 442
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

Gaaf filmpje!
Wietze.V
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 7 november 2018, 15:48
Mijn mountainbike: Staat meestal rechtop

Ik ben vanaf zondag 2 weekjes in de buurt van Solden en wil 1 of 2 daagjes het bikepark meepakken. Zijn er nog andere daar die samen willen rijden is wel zo gezellig? :-q
Ik rijdt denk ik vooral rode trails, maar wil wel ook wel zwarte proberen. Ben alleen niet zo van het springen :roll:
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

ik ben er van 25-29/08
Bird Aeris 9 blurple
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Ik ben hier wel geweest met de Camper in April.

Deze zomervakantie (volgende week) gaan we met de tent. Overwegen naast de franse alpen nu ook weer oostenrijk, maar heb je hier wel wat te zoeken met XC fietsen? Draaien de liftjes het hele jaar?
Who needs roads when there's dirt
Wietze.V
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 7 november 2018, 15:48
Mijn mountainbike: Staat meestal rechtop

novaterra schreef: di 16 augustus 2022, 21:25 ik ben er van 25-29/08
Had jou trouwens nog een PB gestuurd, denk niet dat je die hebt gezien :wink:
Deze donderdag samen rijden?
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

idd, wij komen donderdag middag pas aan. dan wordt het niet meer wat ben ik bang
Bird Aeris 9 blurple
Wietze.V
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 7 november 2018, 15:48
Mijn mountainbike: Staat meestal rechtop

Vrijdag kan ook nog wat mij betreft 8) Zie dat er vanaf 18u misschien hitte onweer komt, maar dat zal wel goedkomen dan. Laat maar weten :-q
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

twowheeler schreef: di 23 augustus 2022, 11:03 Ik ben hier wel geweest met de Camper in April.

Deze zomervakantie (volgende week) gaan we met de tent. Overwegen naast de franse alpen nu ook weer oostenrijk, maar heb je hier wel wat te zoeken met XC fietsen? Draaien de liftjes het hele jaar?
Hangt af van wat voor XC fiets je hebt / set-up van de bike is en wat je skills zijn ?
Er zijn daar veel flow trails, dat is met een xc bike ook wel te doen lijkt mij zo, en even je zadelpen wat verder in je frame laten zakken ( als je zonder dropper rijd ) geeft je wat meer ruimte om te bewegen op je fiets.
Wil je daar meerdere trails pakken naast de flowtrails dan zou ik wat banden met meer noppen + stevigere casing meenemen ( ga er nu vanuit dat je een licht rollend / weinig nop bandje hebt ) voor wat extra grip / vertrouwen en ook wel lekker als het wat natter word.

Liften draaien zeker niet het hele jaar voor de bike`s, maar nog wel als jullie daar zijn.

Suc6.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Als je de Nederlandse bandjes verwisselt voor wat grover rubber, dan kom je een heel eind, mits je oplet welke trails je kiest.

En je hebt om die hoek ook nog Ischgl en Fisch/Landers/Serfaus.
Liften draaien tot half september?
(even de websites checken)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

marcomtb1972 schreef: di 23 augustus 2022, 23:11
twowheeler schreef: di 23 augustus 2022, 11:03 Ik ben hier wel geweest met de Camper in April.

Deze zomervakantie (volgende week) gaan we met de tent. Overwegen naast de franse alpen nu ook weer oostenrijk, maar heb je hier wel wat te zoeken met XC fietsen? Draaien de liftjes het hele jaar?
Hangt af van wat voor XC fiets je hebt / set-up van de bike is en wat je skills zijn ?
Er zijn daar veel flow trails, dat is met een xc bike ook wel te doen lijkt mij zo, en even je zadelpen wat verder in je frame laten zakken ( als je zonder dropper rijd ) geeft je wat meer ruimte om te bewegen op je fiets.
Wil je daar meerdere trails pakken naast de flowtrails dan zou ik wat banden met meer noppen + stevigere casing meenemen ( ga er nu vanuit dat je een licht rollend / weinig nop bandje hebt ) voor wat extra grip / vertrouwen en ook wel lekker als het wat natter word.

Liften draaien zeker niet het hele jaar voor de bike`s, maar nog wel als jullie daar zijn.

Suc6.
Ik een Canyon Nerve met voor en achter Mountainkings, andere een grandcanyon met de standaard banden (vrij dikke Schwalbes dacht ik).

We houden de mogelijkheid zeker open, al zijn de weersvoorspellingen nu niet zo top.
Who needs roads when there's dirt
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

twowheeler schreef: wo 24 augustus 2022, 16:08
marcomtb1972 schreef: di 23 augustus 2022, 23:11

Hangt af van wat voor XC fiets je hebt / set-up van de bike is en wat je skills zijn ?
Er zijn daar veel flow trails, dat is met een xc bike ook wel te doen lijkt mij zo, en even je zadelpen wat verder in je frame laten zakken ( als je zonder dropper rijd ) geeft je wat meer ruimte om te bewegen op je fiets.
Wil je daar meerdere trails pakken naast de flowtrails dan zou ik wat banden met meer noppen + stevigere casing meenemen ( ga er nu vanuit dat je een licht rollend / weinig nop bandje hebt ) voor wat extra grip / vertrouwen en ook wel lekker als het wat natter word.

Liften draaien zeker niet het hele jaar voor de bike`s, maar nog wel als jullie daar zijn.

Suc6.
Ik een Canyon Nerve met voor en achter Mountainkings, andere een grandcanyon met de standaard banden (vrij dikke Schwalbes dacht ik).

We houden de mogelijkheid zeker open, al zijn de weersvoorspellingen nu niet zo top.
De nerve is een 110 / 120mm veerweg xc / tour bike volgens mij. Mountainking is voor rijders die niet " pushen " een prima rollende band heb ik ervaren, wil je wat meer ( je gaat afdalen / bochtjes draaien / snelheid gaat wat omhoog ) dan zou ik als ik jullie was investeren in Magic Mary voorband ( ik ben een fan van deze band ) en achter bijv. een big betty of ook een Magic Mary en dan beide in een soft compound. Gaat je veel grip / remkracht / vertrouwen / betere ride geven denk ik. Kost je +/- 90 euri per bike en gaat denk ik bij jullie wel 3 mtb seizoenen mee. Doen :bier:

Voor jullie als XC riders is misschien de NON lift zijde een leuke plek, zelf omhoog trappen en dan single trail naar beneden, maar heb niet helemaal helder of dat blauwe / rode / black trails zijn, ff checken van te voren is aan te raden of het wat is voor jullie.
Enjoy
Plaats reactie