Sölden, Oostenrijk

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Ik ben met TenZNL hierboven. Ik vond Solden afwisselend en erg fijn, ik vermaakte me uitstekend op zowel de shaped lines als de Leiterberg.

Ja die natuurlijke trail is mooi technisch rijden maar die rode lijnen bevielen mij prima, en ook van de blauwe flow stukken kan ik nog wel genieten. Er mochten best wat meer technische features als de rockgarden op de Ollweite Line zijn, maar toen ik daar was toch vooral heel erg genoten. De Nene hebben we trouwens uit het programma gehaald vanwege regen, maar de rode en blauwe lijnen bleken ook in de regen nog goed te doen.

Janmmer voor de ervaren piloten dat de aangewezen zwarte DH trail afgesloten was voor verbouwingswerken. En de opmerking van Cheetah over bijtrappen op minder steile verbindingen tussen de features herken ik ook wel. Maar eerlijk gezegd weet ik dat aan mijn gebrek aan commitment en/of skills om hogere exit speeds te halen 8)

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Volgens mij heb ik toch echt alleen wat over de blauwe lijnen gezegd*1, *2 (ondanks dat Engstler er aanzienlijk sneller over zal gaan, blijf ik daarbij) en dat:
a) je niet echt 'efficient' de interessante/uitdagende kunt rijden, bijvoorbeeld voor een Zaahe Line van 600m ben je het 10-voudige onderweg,
b) bij de lift wordt eigenlijk nauwelijks tot geen keuze gegeven, waardoor je een Eebme of Harbe Line vaak rijdt; naar mijn mening zijn ook binnen blauw dat niet de meest interessante stukken (weinig verval, 1 overduidelijke lijn, veel rechte stukken en nauwelijks hindernissen). En iedereen wordt er dus over gestuurd met niet of nauwelijks mogelijkheden tot inhalen...

*1 da's mijn constatering, o.a. aan de hand van mijn vergelijk met blauwe tracks in bijvoorbeeld Frankrijk & Italie
*2 ik deel pieterw33 z'n aanvulling specifiek voor de Ollweite Line
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Jurf schreef: di 31 augustus 2021, 22:38 Als je echt skills hebt kan ik me voorstellen dat je gaat vervelen, maar voor mindere goden zoals ik is het top/moeilijk zat.
+1

Wat voor mij ook echt meetelt is het totaalplaatje van zo'n tripje. Gezelschap, omgeving, horeca. Ieder zijn ding natuurlijk maar ik ga sowieso mijn stempelkaart nog verder afwerken daar.
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Het was ook zeker geen commentaar. We zijn er nu een paar keer geweest, en elke keer weer iemand mee gehad die geen bikepark ervaring had. Einde van een lang weekend rijden die heren alle trails in het park en alle natuurlijke trails(buiten de fernar). Dat is het mooie van daar, je kunt rustig opbouwen en einde van een lang weekend kun je alles speingen incl alles bij de Zaahe line
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Nee weet ik Joost, was ook echt niet zo opgevat. Zoveel mensen zoveel wensen. Ik heb echt niets met jumplines en een ander kan daar geen genoeg van krijgen. Gelukkig hebben we nog wat te kiezen met ons allen.
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

Nog een van de favorieten dan op film:

intro foutje is geen black diamond natuurlijk
Afbeelding
Laatst gewijzigd door pieterw33 op wo 1 september 2021, 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Afbeelding2021-09-01_12-09-11 by Joost Nijland, on Flickr

zelfde trail, maar dan paar mtr verder
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

Het laatste bochtje :D
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Flinke noppen 😉. Ik ga het ervaren volgende week (of bjj slecht weer de AquaDome 😂)
carbon bike, titanium collarbone...
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

pieterw33 schreef: wo 1 september 2021, 12:22 Het laatste bochtje :D
En dan gelijk die k*t asfaltklim omhoog...dat was toch wel een beetje anticlimax :cry:
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

pieterw33 schreef: wo 1 september 2021, 11:56 Nog een van de favorieten dan op film:

intro foutje is geen black diamond natuurlijk
Afbeelding
En als ik het goed begrijp hierboven is dit samen met de zogenoemde Fernar een van de lijnen die natuurlijk is?
(Heb je die ook op film?)
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Dutch schreef: do 2 september 2021, 04:43En als ik het goed begrijp hierboven is dit samen met de zogenoemde Fernar een van de lijnen die natuurlijk is?
Afbeelding
Dutch schreef: do 2 september 2021, 04:43(Heb je die ook op film?)
Zie "Show your video"....
pieterw33 schreef: di 31 augustus 2021, 09:14 Nu we het hebben over alleen naar beneden rammelen :D

deze trail vorige week in de vakantie nog alleen naar beneden gerammeld. Wel de live GPS aangezet en gedeeld met de vriendin.

https://www.youtube.com/watch?v=PfokoRZuMUM

"Promo" film (in het Duits) vanuit verschillende hoeken...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Dutch schreef: do 2 september 2021, 04:43
pieterw33 schreef: wo 1 september 2021, 11:56 Nog een van de favorieten dan op film:

intro foutje is geen black diamond natuurlijk
Afbeelding
En als ik het goed begrijp hierboven is dit samen met de zogenoemde Fernar een van de lijnen die natuurlijk is?
(Heb je die ook op film?)
Edit...., bericht van cheeta niet goed gelezen....
De 676 is een leuk stukje om van de gaislachkogel lift naar het mittelstation te komen om naar de ollweite te gaan(die was dicht door sneeuw afgelopen zondag......)
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

novaterra schreef: do 2 september 2021, 06:51
Edit...., bericht van cheeta niet goed gelezen....
De 676 is een leuk stukje om van de gaislachkogel lift naar het mittelstation te komen om naar de ollweite te gaan(die was dicht door sneeuw afgelopen zondag......)
klopt wel grappig trailtje, heb deze en de Rettenbachalm Trail 1 x gedaan. Heb het daar wel bij gehouden te veel klimmen voor in het Bikepark
(vakantie maakt lui? :D )
TenZNL schreef: wo 1 september 2021, 21:57 En dan gelijk die k*t asfaltklim omhoog...dat was toch wel een beetje anticlimax :cry:
Haha yup leuk klimmetje. Die klimmetjes in de trail zelf zijn ook leuk :D
Dutch schreef: do 2 september 2021, 04:43
En als ik het goed begrijp hierboven is dit samen met de zogenoemde Fernar een van de lijnen die natuurlijk is?
(Heb je die ook op film?)
Heb de Stille zeite ook nog gedaan dit zijn ook allemaan "Natural" trails hier heb ik ook nog 2 filmpjes van, hier de Jägers Notweg Trail dat is wel gelijk de moeilijkste. Was de eerste afdaling van de dag had beter gekund. Is vooral moeilijk door de krappe switchbacks.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Net teruggekomen uit Solden en een prachtige week gehad: slechts 1 dag regen waarop we wat hebben gewandeld en de kadootjes voor het thuisfront hebben kunnen kopen. Voor de rest alleen maar ☀️: korte mouwen en korte broekenweer. Ik denk dat we daar goed mee zijn weggekomen. Zoals novaterra en TheSingleTrackMastah al schreven: volgende keer toch wat eerder gaan. Voordeel: lekker rustig op de trails 😁

Als iemand zonder bikepark ervaring kan ik me aansluiten bij de mening van TenZNL en Heckler40: als je van Harry Slinger op de UHR houdt, dan kom je hier aardig aan je trekken 😉. Flink de bochtentechniek kunnen bijschaven en eindelijk wat tafeljumps kunnen oefenen. (Maar die ene zwarte drop met rotsblok en houten vlonder op de Teare toch maar links laten liggen). Na een 2 daagjes flowtrails was de Leiterberg trail een mooie afwisseling en die rockgardens op de Ollweite vond ik persoonlijk wel een hoogtepuntje. Uiteindelijk zo’n beetje alle trails behalve de zwarte (wel de Nene) en die paar rode helemaal links op de kaart gepakt.

Met t gezin zou ik hier nog wel eens naar teruggaan om een paar daagjes biken mee te pakken. Uiteindelijk rijd je wel vaak dezelfde trails. De volgende dedicated bike-week met mijn broer wordt wel weer een ander gebied.
carbon bike, titanium collarbone...
Plaats reactie