Finale Ligure, Italië

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
bob.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 21:21
Mijn mountainbike: Radon Jealous & Transition Patrol

Dennisvdb schreef: di 7 juli 2020, 17:59 Da's dezelfde firma als ik had, alleen zat jij op de camping van hun?
Nee, het is echt fysiek een ander bedrijf. Vanaf de camping worden eigen shuttle diensten aangeboden, met eigen gidsen.
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Is een dochteronderneming. Logo is ook hetzelfde. Ik had 3 gasten in de shuttle die daar de hele week verbleven.
Gebruikersavatar
Chemini
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 171
Lid geworden op: ma 2 november 2015, 20:05
Mijn mountainbike: Commencal Meta AM HT

Ik overweeg om hier in de winter een weekje te gaan rijden. Iemand ervaring met het klimaat rond kerst en oudjaar?
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Bij Nato Base kan sneeuw liggen rond die tijd. Een ander gebied ook, maar daar ken ik de naam niet meer van.
Gebruikersavatar
Chemini
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 171
Lid geworden op: ma 2 november 2015, 20:05
Mijn mountainbike: Commencal Meta AM HT

Hmm, oke. Dan moet het misschien toch maar later / eerder, de trails rondom de Nato base zijn wel een must eigenlijk.
Gebruikersavatar
DuReal
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 907
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 18:51

Chemini schreef: do 9 juli 2020, 09:31 Ik overweeg om hier in de winter een weekje te gaan rijden. Iemand ervaring met het klimaat rond kerst en oudjaar?
Is tricky; je hebt best wel kans op slecht/koud weer rond die tijd. Als je gebonden bent aan een vooraf te plannen week dan zou ik het zuidelijker zoeken (Malaga, Madeira). Anders gewoon gaan wanneer het goed weer is.
bob.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 21:21
Mijn mountainbike: Radon Jealous & Transition Patrol

Chemini schreef: do 9 juli 2020, 09:31 Ik overweeg om hier in de winter een weekje te gaan rijden. Iemand ervaring met het klimaat rond kerst en oudjaar?
Bovenstaande berichten in acht genomen, heb ik mogelijk geluk gehad. Maar ik ben er afgelopen kerst/nieuwjaar geweest en het was heerlijk. Overdag in shorts kunnen fietsen en niks gezien wat ook maar op sneeuw lijkt.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Afgelopen winter was mild.
Finale staat onder invloed van de Alpen en de Middellandse zee.
Het kan vriezen en het kan dooien.
Een week lang kijken hoe de sneeuw valt is geen leuke fietsvakantie.
Zelfde geldt voor Zona Zero aan de voet vd Spaanse Pyreneeen.

Verder naar het zuiden is het geen probleem.
Woon zelf in Valencia en hier kan je de hele winter met korte broek en korte mouwen op pad.
Maar geen shuttle of lift...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Ik heb het specifiek nog gevragen aan de shuttle sjauf, die zei dat het in de winter regelmatig sneeuwde. Leek me wel iets om met Kerst heen te gaan maar dan ga ik liever naar La Palma.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Ik heb er ooit persoonlijk sneeuw gezien in maart.
Niet direct aan de kust maar hoger in de heuvels wel.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
bob.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 21:21
Mijn mountainbike: Radon Jealous & Transition Patrol

Aha, dan hebben we geluk gehad afgelopen winter :-D
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Als je wilt afzakken naar de zon en je wilt shuttles, dan kan ik je malaga aanraden. Zijn 2 bedrijfjes actief. Zelf daar een week in de regen gereden, dat was gewoon pech. Normaal droog en prima weer.

Zie verslagje viewtopic.php?f=12&t=138961&p=2361552&h ... a#p2361552
Gebruikersavatar
Chemini
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 171
Lid geworden op: ma 2 november 2015, 20:05
Mijn mountainbike: Commencal Meta AM HT

Bedankt voor alle feedback mannen. Ik ga even mijn plannen heroverwegen, hopelijk kunnen we iets regelen dat ik eerder of later die kant op kan.

Ik heb wel een sterke voorkeur voor een bestemming die met de auto nog te bereiken is dus Malaga valt voor nu af. Volgens mij is het verder wel een brute bestemming dus misschien ooit in de toekomst nog :-q
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Misschien is Punta Ala (Italië, zuidwest Toscane) nog een optie. Ook uplift mogelijkheden. Zelf nooit geweest.

En grote kans dat je Nino Schurter en zijn broer en vader daar treft. Die schijnen daar te overwinteren.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

In Costa Blanca valt wel een uplift te regelen, alleen wordt het wat lastig voor 1 persoon.
Maar meestal is er wel meer volk.


Of je doet een roadtrip via de bikeparks met uplift.
Zo doen wij het regelmatig.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Plaats reactie