Finale Ligure, Italië

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
sanrays
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 5 juni 2016, 18:13

Ik zat in hotel Internazionale. Een prima 3 sterren hotel aan de boulevard met prima eetgelegenheden in de buurt en t strand voor de deur!
Ik had mijn eigen fiets mee achterop de auto. Wat betreft met het vliegtuig mee. Kan prima natuurlijk. Ik zou de fiets wel in een stevige bikebag of doos doen. Er zijn genoeg huur mogelijkheden in FL!
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Ziet er super uit. Is geen bikepark toch maar gewoon buitentrails die waarvoor je een shuttlebustrip kan boeken? Net zoals Gardameer.
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

MVMVML schreef: ma 14 oktober 2019, 09:57 Ziet er super uit. Is geen bikepark toch maar gewoon buitentrails die waarvoor je een shuttlebustrip kan boeken? Net zoals Gardameer.
is inderdaad geen bikepark. Je kunt hele dagen met gids boeken of single uplifts. Ik zou zeker de eerste dagen met gids doen, tot je de trails weet te vinden. Reken dan met 50€ per dag.

Trails worden snel behoorlijk pittig, is geen gebied voor beginners.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

odp schreef: ma 14 oktober 2019, 10:04
MVMVML schreef: ma 14 oktober 2019, 09:57 Ziet er super uit. Is geen bikepark toch maar gewoon buitentrails die waarvoor je een shuttlebustrip kan boeken? Net zoals Gardameer.
is inderdaad geen bikepark. Je kunt hele dagen met gids boeken of single uplifts. Ik zou zeker de eerste dagen met gids doen, tot je de trails weet te vinden. Reken dan met 50€ per dag.

Trails worden snel behoorlijk pittig, is geen gebied voor beginners.
Ja zag de video's en foto's. Komt goed, heb ook boven Gardameer gereden, dat ziet er vergelijkbaar uit zo te zien. :-q
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

MVMVML schreef: ma 14 oktober 2019, 10:27
odp schreef: ma 14 oktober 2019, 10:04

is inderdaad geen bikepark. Je kunt hele dagen met gids boeken of single uplifts. Ik zou zeker de eerste dagen met gids doen, tot je de trails weet te vinden. Reken dan met 50€ per dag.

Trails worden snel behoorlijk pittig, is geen gebied voor beginners.
Ja zag de video's en foto's. Komt goed, heb ook boven Gardameer gereden, dat ziet er vergelijkbaar uit zo te zien. :-q
Dan moet het wel goed komen :)
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

wij hebben trouwens bij deze twee geboekt:

http://www.cascinadelgroppo.com/en/ Sonia is fantastisch en damn wat een skills met het busje plus trailer. Haar gids Wally is een baas met heel veel goeie tips en een goed gevoel voor de verschillende skill levels binnen een groep. Sonia mag samen met 4 andere bedrijven als enige op een nieuw gedeelte aan trails vanaf de Natobase komen. Wij vonden die trails niet heel leuk, maar is mss een optie voor mensen die wat meer afwisseling willen.

https://www.nikiradservice.com/ Niki is blijkbaar een van de snelste jongens in Finale, according to een paar andere gidsen die we hebben gesproken. Tijdens onze dagen was hij de shuttle driver en had ie een relaxte Duitser als guide in dienst.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

odp schreef: ma 14 oktober 2019, 11:27 wij hebben trouwens bij deze twee geboekt:

http://www.cascinadelgroppo.com/en/ Sonia is fantastisch en damn wat een skills met het busje plus trailer. Haar gids Wally is een baas met heel veel goeie tips en een goed gevoel voor de verschillende skill levels binnen een groep. Sonia mag samen met 4 andere bedrijven als enige op een nieuw gedeelte aan trails vanaf de Natobase komen. Wij vonden die trails niet heel leuk, maar is mss een optie voor mensen die wat meer afwisseling willen.

https://www.nikiradservice.com/ Niki is blijkbaar een van de snelste jongens in Finale, according to een paar andere gidsen die we hebben gesproken. Tijdens onze dagen was hij de shuttle driver en had ie een relaxte Duitser als guide in dienst.
Ook overnacht in die 1e?
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

MVMVML schreef: ma 14 oktober 2019, 11:29
odp schreef: ma 14 oktober 2019, 11:27 wij hebben trouwens bij deze twee geboekt:

http://www.cascinadelgroppo.com/en/ Sonia is fantastisch en damn wat een skills met het busje plus trailer. Haar gids Wally is een baas met heel veel goeie tips en een goed gevoel voor de verschillende skill levels binnen een groep. Sonia mag samen met 4 andere bedrijven als enige op een nieuw gedeelte aan trails vanaf de Natobase komen. Wij vonden die trails niet heel leuk, maar is mss een optie voor mensen die wat meer afwisseling willen.

https://www.nikiradservice.com/ Niki is blijkbaar een van de snelste jongens in Finale, according to een paar andere gidsen die we hebben gesproken. Tijdens onze dagen was hij de shuttle driver en had ie een relaxte Duitser als guide in dienst.
Ook overnacht in die 1e?
Nee, zijn er wel langs gefietst, Hadden de laatste dag 3 Zwitsers in de shuttle die wel regelmatig bij Sonia ook de overnachting boeken en die waren er heel erg over te spreken. Je ligt dan 15 tot 20 autominuten van Finale, daarvoor wel prachtig in de natuur.

Wij hebben via booking een appartement midden in Finala geboekt, vonden we voor een eerste keer leuker. Meteen restaurants/barretjes voor de deur en het strand op 100 meter.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

odp schreef: ma 14 oktober 2019, 11:48
MVMVML schreef: ma 14 oktober 2019, 11:29

Ook overnacht in die 1e?
Nee, zijn er wel langs gefietst, Hadden de laatste dag 3 Zwitsers in de shuttle die wel regelmatig bij Sonia ook de overnachting boeken en die waren er heel erg over te spreken. Je ligt dan 15 tot 20 autominuten van Finale, daarvoor wel prachtig in de natuur.

Wij hebben via booking een appartement midden in Finala geboekt, vonden we voor een eerste keer leuker. Meteen restaurants/barretjes voor de deur en het strand op 100 meter.
Ja dat laatste is eigenlijk wel beter ja. :lol:
En dan vertrek je met de shuttlebussen gewoon vanaf het stadje zelf lijkt mij?
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

MVMVML schreef: ma 14 oktober 2019, 11:55
odp schreef: ma 14 oktober 2019, 11:48

Nee, zijn er wel langs gefietst, Hadden de laatste dag 3 Zwitsers in de shuttle die wel regelmatig bij Sonia ook de overnachting boeken en die waren er heel erg over te spreken. Je ligt dan 15 tot 20 autominuten van Finale, daarvoor wel prachtig in de natuur.

Wij hebben via booking een appartement midden in Finala geboekt, vonden we voor een eerste keer leuker. Meteen restaurants/barretjes voor de deur en het strand op 100 meter.
Ja dat laatste is eigenlijk wel beter ja. :lol:
En dan vertrek je met de shuttlebussen gewoon vanaf het stadje zelf lijkt mij?
meeste shuttles vertrekken rond Final Borgo, het oude historische centrum van Finale. Wij moesten vanaf de Piazza in Finale iedere ochtend 5 minuutjes fietsen tot de shuttles.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

odp schreef: ma 14 oktober 2019, 11:59
MVMVML schreef: ma 14 oktober 2019, 11:55
Ja dat laatste is eigenlijk wel beter ja. :lol:
En dan vertrek je met de shuttlebussen gewoon vanaf het stadje zelf lijkt mij?
meeste shuttles vertrekken rond Final Borgo, het oude historische centrum van Finale. Wij moesten vanaf de Piazza in Finale iedere ochtend 5 minuutjes fietsen tot de shuttles.
Klinkt bekend, in Riva del Garda was dat ook zo. Daar kon je dan ook bij 1 vd vele bikeshops langs een bepaalde straat opstappen:

Afbeelding
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Hoe gaat dat eigenlijk met zo’n shuttle service? Ga je dan 1x omhoog of kan je meerdere keren? En moet je dan wachten op anderen die langzamer afdalen of andere trails kiezen?

#never been there #never done that :oops:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

hanjovdberg schreef: di 15 oktober 2019, 15:46 Hoe gaat dat eigenlijk met zo’n shuttle service? Ga je dan 1x omhoog of kan je meerdere keren? En moet je dan wachten op anderen die langzamer afdalen of andere trails kiezen?

#never been there #never done that :oops:
je kiest hele dagen of single uplifts. Bij de hele dagen heb je in Finale eigenlijk altijd een gids. Je rijdt samen de zelfde trail en wacht op bepaalde punten op elkaar. Afhankelijk van je groep en trails zaten we tussen de 6 en 9 keer in de shuttle op een dag.

De single uplifts moet je alles zelf regelen, je wordt alleen tot een bepaald punt gebracht.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

hanjovdberg schreef: di 15 oktober 2019, 15:46 Hoe gaat dat eigenlijk met zo’n shuttle service? Ga je dan 1x omhoog of kan je meerdere keren? En moet je dan wachten op anderen die langzamer afdalen of andere trails kiezen?

#never been there #never done that :oops:
Zal eraan liggen hoe hoog ze je brengen. Bij Gardameer gingen we naar de Tremalzo-top, die was een meter of 1700 en via heel wat slingerdeslang singletracks omlaag naar Riva del Garda. Daar deden we wel een paar uur over dus dat was 1 x omhoog.
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

Wij hadden iedere dag tussen de 2500 en 3500 dieptemeters, waarvan dus 90% op trails.
Plaats reactie