Onontdekt mountainbikeparadijs Slovenië!

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mark081
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 19 september 2010, 12:34
Contacteer:

Ik heb al een tijdje niets meer gepost, dus maar even een korte update.

De winter is toch nog gekomen, maar niet zoals vorig jaar. Dus op 1 of 2 weken na, gewoon de hele winter door kunnen mountainbiken. Uiteraard niet in de Alpen, maar in centraal Slovenië en zuidelijker. Zoveel mooie trails te vinden, dat alles hier niet te posten valt....

Slovenië is een land van grote verschillen op erg kleine afstand.
Deze video is gemaakt in 1 weekend. Zaterdags skiën (op uurtje rijden van mijn huis), op zondag mountainbiken met 24 graden (ook uurtje van mijn huis). https://www.facebook.com/mark.westmaas. ... 761730083/

Heb jij al plannen om naar Slovenië te komen? Nee??? Waarom niet? Ik ben benieuwd.....

Afbeelding
MTB-addict verhuisd naar Slovenië omdat we in NL geen bergen hebben ;)

Meer weten over biken in Slovenië?
Vriendjes worden op Facebook?
Alleen plaatjes kijken op Instagram?
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

In oktober naar bikenomad.
Je filmpje maakt hongerig !
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
mark081
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 19 september 2010, 12:34
Contacteer:

tiewrap schreef: zo 7 april 2019, 22:36 In oktober naar bikenomad.
Je filmpje maakt hongerig !
Je hebt bij de verkeerde geboekt :roll: , maar vooruit :lol: Geintje :wink: .....en oktober duurt nog heeeeeeeel erg lang. Bikenomad is top, alleen jammer dat alles in Slovenië erg ver bij hun vandaan is aangezien ze op de grens met Oostenrijk zitten in een afgelegen en lastig toegankelijk gebied.... Bijvoorbeeld de locaties van mijn filmpje is 2,5-3 uur bij hen vandaan (zowel ski als mtb) Gelukkig zitten wij in Ljubljana en is alles voor ons max '1 uurtje' rijden (op bikenomad na dan.... :lol: )

Oktober is vaak supermooi, in Koroska (noord) kan het al kouder zijn, maar in het zuidelijker deel van Slovenië biken we regelmatig met strakke blauwe luchten, 20-24 graden, een heerlijk zonnetje en prachtige herfstkleuren tot ver in oktober en zelfs nog in november.

Ik hoop binnenkort een paar dagen met Anej te rijden en ik ben er sowieso in september een paar dagen.
MTB-addict verhuisd naar Slovenië omdat we in NL geen bergen hebben ;)

Meer weten over biken in Slovenië?
Vriendjes worden op Facebook?
Alleen plaatjes kijken op Instagram?
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

Ha Mark .. ik zou op 23 , 24 en 25 Juni en dag kunnen rijden in het noorden van Slovenie. Ik verblijf dan een paar dagen in omgeving van Villach. Ik hoor het wel !
Gebruikersavatar
mark081
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 19 september 2010, 12:34
Contacteer:

jeroentune schreef: ma 8 april 2019, 20:35 Ha Mark .. ik zou op 23 , 24 en 25 Juni en dag kunnen rijden in het noorden van Slovenie. Ik verblijf dan een paar dagen in omgeving van Villach. Ik hoor het wel !
Cool! Stuur me tegen die tijd even een pb'tje of contact even via mijn FB (snelste).
Kunnen we wellicht wat afspreken! Kranjska Gora trails (niet bikepark) of ergens anders.
MTB-addict verhuisd naar Slovenië omdat we in NL geen bergen hebben ;)

Meer weten over biken in Slovenië?
Vriendjes worden op Facebook?
Alleen plaatjes kijken op Instagram?
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Ben wel heel benieuwd naar zijn werk, als t net zo mooi is als ie zegt......

Er is dan een week van eo-mtb-ing, ik mag herexamen doen.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
mark081
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 19 september 2010, 12:34
Contacteer:

tiewrap schreef: ma 8 april 2019, 21:53 Ben wel heel benieuwd naar zijn werk, als t net zo mooi is als ie zegt......

Er is dan een week van eo-mtb-ing, ik mag herexamen doen.
Het werk wat ze gedaan hebben is gewoon prachtig. De trials, de mijn (nu iets makkelijker gemaakt, maar nog steeds alleen voor zeer ervaren enduro bikers) en de farm zijn super.

Succes met je herexamen.....ik had a begrepen dat er maar een paar geslaagden waren.
MTB-addict verhuisd naar Slovenië omdat we in NL geen bergen hebben ;)

Meer weten over biken in Slovenië?
Vriendjes worden op Facebook?
Alleen plaatjes kijken op Instagram?
Trek8000slr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 5 oktober 2009, 21:02
Mijn mountainbike: Cannondale F29 carbon 2 X0, Merida O'nine team issue 26"XO/XT, Cube GTC Agree Pro

Hoi Mark,

mijn gezin en ik gaan deze zomer emigreren naar Oostenrijk en wonen in de regio Villach. Belangrijkste redenen zijn bergen, natuur, cultuur en mentaliteit.

Mijn jongste zoon en ik zijn echte mtb-ers hij rijdt ook wedstrijden.
Als we een beetje gesetteld zijn maak ik graag een keer een afspraak om te kijken wat voor moois je ons kunt
bieden.

Gr Paul
Gebruikersavatar
mark081
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 19 september 2010, 12:34
Contacteer:

Trek8000slr schreef: do 11 april 2019, 18:22 Hoi Mark,

mijn gezin en ik gaan deze zomer emigreren naar Oostenrijk en wonen in de regio Villach. Belangrijkste redenen zijn bergen, natuur, cultuur en mentaliteit.

Mijn jongste zoon en ik zijn echte mtb-ers hij rijdt ook wedstrijden.
Als we een beetje gesetteld zijn maak ik graag een keer een afspraak om te kijken wat voor moois je ons kunt
bieden.

Gr Paul
Ha Paul,

Wat tof dat jullie emigreren! De regio Villach is ook heel erg mooi en de bergen die de grens Oostenrijk-Slovenië vormen is erg indrukwekkend!! Herkenbare redenen die je aanvoert om het 'anders' te gaan doen.

Laat maar horen wanneer je wilt biken in Slovenië. Of op 1 dag in drie landen tegelijk......Oostenrijk, Slovenië en Italië op dezelfde dag 8)
Je kunt me altijd bereiken via PB of onderstaande links. Succes met de verhuizing alvast!
MTB-addict verhuisd naar Slovenië omdat we in NL geen bergen hebben ;)

Meer weten over biken in Slovenië?
Vriendjes worden op Facebook?
Alleen plaatjes kijken op Instagram?
Trek8000slr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 5 oktober 2009, 21:02
Mijn mountainbike: Cannondale F29 carbon 2 X0, Merida O'nine team issue 26"XO/XT, Cube GTC Agree Pro

mark081 schreef: vr 12 april 2019, 11:54
Trek8000slr schreef: do 11 april 2019, 18:22 Hoi Mark,

mijn gezin en ik gaan deze zomer emigreren naar Oostenrijk en wonen in de regio Villach. Belangrijkste redenen zijn bergen, natuur, cultuur en mentaliteit.

Mijn jongste zoon en ik zijn echte mtb-ers hij rijdt ook wedstrijden.
Als we een beetje gesetteld zijn maak ik graag een keer een afspraak om te kijken wat voor moois je ons kunt
bieden.

Gr Paul
Ha Paul,

Wat tof dat jullie emigreren! De regio Villach is ook heel erg mooi en de bergen die de grens Oostenrijk-Slovenië vormen is erg indrukwekkend!! Herkenbare redenen die je aanvoert om het 'anders' te gaan doen.

Laat maar horen wanneer je wilt biken in Slovenië. Of op 1 dag in drie landen tegelijk......Oostenrijk, Slovenië en Italië op dezelfde dag 8)
Je kunt me altijd bereiken via PB of onderstaande links. Succes met de verhuizing alvast!
Thanx we houden contact
Gebruikersavatar
mark081
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 19 september 2010, 12:34
Contacteer:

De zomer is nu eindelijk begonnen en de hogere temperaturen zijn erg welkom na de vele regen in mei.....

Het wordt dus weer lekker rijden komende maanden!!! Het bikeseizoen loopt door tot ver in oktober en dan komen de prachtige herfstkleuren weer op!!! Ben jij er ook bij??

Afbeelding

Afbeelding
MTB-addict verhuisd naar Slovenië omdat we in NL geen bergen hebben ;)

Meer weten over biken in Slovenië?
Vriendjes worden op Facebook?
Alleen plaatjes kijken op Instagram?
dverhaar
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: do 20 juni 2019, 08:47
Mijn mountainbike: Cube Attention SL 2019

Erg mooi en gastvrij land, vorig jaar geweest met de familie tijdens ons rondje balkan (17 landen in 3 weken in onze brandweerbus). Toen nog geen MTB in bezit maar sinds 3 weken hebben mijn dochter en ik allebei een Cube gekocht om voorzichtig te proeven aan het MTB-en.
Als ik deze plaatjes zo zie en je verhalen lees moeten we zeker weer een keer terug, maar dan met de MTB achterop de bus, al zal het voor ons misschien snel te extreem zijn. :P
Leef snel, sterf jong, dan ben je een mooi lijk.
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

dverhaar schreef: wo 17 juli 2019, 21:43 Erg mooi en gastvrij land, vorig jaar geweest met de familie tijdens ons rondje balkan (17 landen in 3 weken in onze brandweerbus). Toen nog geen MTB in bezit maar sinds 3 weken hebben mijn dochter en ik allebei een Cube gekocht om voorzichtig te proeven aan het MTB-en.
Als ik deze plaatjes zo zie en je verhalen lees moeten we zeker weer een keer terug, maar dan met de MTB achterop de bus, al zal het voor ons misschien snel te extreem zijn. :P
Zonder meer een prachtig land. Over het algemeen zijn de vaste (XC) routes goed te doen voor beginnende mtb’ers. Voor het meer extreme werk ben je aangewezen op GPS-routes of een gids.
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Gebruikersavatar
mark081
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 19 september 2010, 12:34
Contacteer:

Voor wie niet alleen plaatjes, maar ook bewegend beeld wil zien.....

Check mijn kanaal https://www.youtube.com/channel/UCm7shd ... cywgoLsuuA
Afbeelding

Directe links naar Slovenië filmjes:
- Krvavec Bike park, Rock 'n Flow Trail https://youtu.be/Lg_WMjhowbo

- Robidišče single trails https://youtu.be/mcJJKeSkj7Y
MTB-addict verhuisd naar Slovenië omdat we in NL geen bergen hebben ;)

Meer weten over biken in Slovenië?
Vriendjes worden op Facebook?
Alleen plaatjes kijken op Instagram?
Gebruikersavatar
mark081
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 19 september 2010, 12:34
Contacteer:

Enrico schreef: zo 21 juli 2019, 21:56 Zonder meer een prachtig land. Over het algemeen zijn de vaste (XC) routes goed te doen voor beginnende mtb’ers. Voor het meer extreme werk ben je aangewezen op GPS-routes of een gids.
Ik ben nog wel even benieuwd waar en welke vaste XC routes je op doelt :~
MTB-addict verhuisd naar Slovenië omdat we in NL geen bergen hebben ;)

Meer weten over biken in Slovenië?
Vriendjes worden op Facebook?
Alleen plaatjes kijken op Instagram?
Plaats reactie