Mtb bestemming met lift access

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Gebruikersavatar
Mrr
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: vr 15 maart 2019, 19:36

boeiend! Ik plande zelf eens op de winterberg te gaan kijken.. mss is dat wat?
Kaasopjepannenkoek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: do 15 november 2018, 14:55
Mijn mountainbike: Vitus Sentier VRS

It giet oan! Oh nee, das de elfstedentocht.
Komende week zullen wij de Vogezen verblijden met een bezoekje.
Bikepark Lac Blanc en la Bresse staan op de to-do-shitlist.
We willen tevens graag wat xc/enduro stijl achtige routes rijden. GPS is onderhand een optie. Hebben jullie nog goeie suggesties?
Heb al wat mooie verslagen gelezen van Markpatat. Lijkt mij geweldig. Kun je die routes van Strava downloaden btw? Of is dat niet mogelijk?(ben hier nog een newby in... :oops: )
Juh!
Kaasopjepannenkoek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: do 15 november 2018, 14:55
Mijn mountainbike: Vitus Sentier VRS

Had gekund. Maar maakt niet uit okay :wink:
Juh!
Gebruikersavatar
markindealpen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: vr 7 april 2017, 21:07
Mijn mountainbike: UHR

Geen tips over de Vogezen, maar in google chrome kun je een extensie plaatsen die t mogelijk maakt een gpx van strava te downloaden.
Propain Tyee AL
Kona Big Honzo DL
{Canyon Spectral AL }
Kona Rove st
{Cube ltd pro}
Kaasopjepannenkoek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: do 15 november 2018, 14:55
Mijn mountainbike: Vitus Sentier VRS

Nieuw jaar, nieuwe kansen!
Dit jaar met z'n drieën op pad. Zondag 21-6 nog even een dagje Pinkpop meepakken (Gojira en Guns 'n roses nog even bewonderen) en dan door naar...iets wat circa 10 uren rijden vanaf Landgraaf ligt. We willen de gehele week gewoon lekker biken!
Een maat van mij heeft het idee opgevat om wellicht deel te nemen aan de marathon in de Kitzbüheler Alpen. Op zich een erg leuk sportief doel, maar op een of andere manier trekt dat gedeelte van Tirol mij niet echt? Kan ook maar weinig toffe trails vinden in dat gebied, lijkt het. Heeft er iemand ervaring met dit gebied en de marathon aldaar?
Verder zijn de wensen ongewijzigd, dat is minus bikepark. Ben er achter dat ik toch meer een trailrider ben, dan een downhiller. :roll:
Van welk gebied gaat jullie hart sneller kloppen en waarschijnlijk dan het mijne ook?
Juh!
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Je gaat de verkeerde kant op:
Schotland en Wales zijn trailheaven
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Kaasopjepannenkoek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: do 15 november 2018, 14:55
Mijn mountainbike: Vitus Sentier VRS

:D :D :-q
Behoort ook nog tot de mogelijkheden. 2 jaar geleden in South Wales geweest en was Epic idd.
Juh!
Dennis Punt
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: zo 11 februari 2018, 15:22
Mijn mountainbike: Pipedream Moxie

Latsch, Italie. Hele jaar rijden met lift.
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Dennis Punt schreef: do 20 februari 2020, 23:51 Latsch, Italie. Hele jaar rijden met lift.
Daar ligt toch sneeuw in de winter? Is Zuid Tirol
Dennis Punt
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: zo 11 februari 2018, 15:22
Mijn mountainbike: Pipedream Moxie

Kan, maar meestal prima rijden. Enduro Mag test daar vaak in januari. Boven soms wat sneeuw maar onder prima.
Gebruikersavatar
MCV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: di 9 februari 2010, 22:25
Contacteer:

Het is wel een beetje doorgassen van uit het noordelijke deel van Nederland, maar.... heb je al gedacht aan Livigno (it).

Wij komen er nu al een paar jaar en het is elke keer weer genieten. Livigno kent 2 bike parken (Mottoline en Carosello3000)
en dan ook nog eens heeeeel veeeel trails. Het dorp is echt MTB minded, er zijn vele mountainbike vriendelijke hotels, restaurants
en zelfs een flink aantal fietsenzaken. (ook verhuur).

Omdat Livigno op ca.1800m ligt is het eind mei nog wel kans op wat sneeuw op de paden... En check idd nog wel even of de
liften naar de 2 bike parken open zijn, anders moet je telkens omhoog fietsen :P

Check anders mijn YouTube kanaal, daar staan een 2 tal series van filmpjes met onze MTB avonturen in Livigno :-q
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

MCV schreef: vr 21 februari 2020, 21:51 Het is wel een beetje doorgassen van uit het noordelijke deel van Nederland, maar.... heb je al gedacht aan Livigno (it).

Wij komen er nu al een paar jaar en het is elke keer weer genieten. Livigno kent 2 bike parken (Mottoline en Carosello3000)
en dan ook nog eens heeeeel veeeel trails. Het dorp is echt MTB minded, er zijn vele mountainbike vriendelijke hotels, restaurants
en zelfs een flink aantal fietsenzaken. (ook verhuur).

Omdat Livigno op ca.1800m ligt is het eind mei nog wel kans op wat sneeuw op de paden... En check idd nog wel even of de
liften naar de 2 bike parken open zijn, anders moet je telkens omhoog fietsen :P

Check anders mijn YouTube kanaal, daar staan een 2 tal series van filmpjes met onze MTB avonturen in Livigno :-q
Zelfs begin juli kan er nog wat sneeuw op de trails liggen. Afgelopen jaar geweest. Mottolino is het bikepark, waarbij blauw goed te doen is, rood ook maar wat pittiger en van zwart alleen de korte trails gepakt (Sic 58 niet, teveel jumps). Carrosello is een trailpark met veel lange en snelle trails, waarbij ook zwart te doen was. Op de zwarte route "Enduro" moesten we 20 meter lopen, de rode "Bikers United" was nog net niet legaal open, bovenaan paar keer tussen sneeuwwallen door, maar prima te rijden. Federia, aan de achterzijde van de berg en laatste trail van de Tutti Fruti Epic was ook net open, met in begin ook nog wat over sneeuw.
Fietsen kunnen in alle liften omhoog, kost je zo'n 40 euro per dag voor onbeperkt gebruik. Gezien de hoogte (klimmen van 1800 naar 2800 meter) zeker aan te raden.
Maar was echt fantastisch daar! Mooie omgeving, vriendelijke mensen, bikesfeer, mooie trails. Aanrader!
Plaats reactie