Mountenbiken in midden zweden

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
emeel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: do 4 oktober 2018, 14:15
Mijn mountainbike: Giant Trance

SietseF schreef: zo 1 augustus 2021, 13:36 De provincie Dalarna heeft wel echt aan de weggetimmerd als het gaan om mountainbike routes, en dan met name XC/cross country.
Zelf heb ik dit jaar in Idre en Rorbäcksnäs gefietst, allebei erg leuk. Idre was nog wat meer in aanbouw.
Op deze site kun je per plaats een beschrijving van de routes lezen. https://www.visitdalarna.se/en/biking/d ... osscountry

Ook nog een deel van de Jämtlandstriangel gefietst (andere provincie dus), die was wel erg pittig.
Stunning schreef: za 7 augustus 2021, 11:23 Dalarna is echt top om te rijden. Mooie XC / Trail routes en in de skigebieden ook downhill :winkie:

Persoonlijk vind ik het vele malen leuker rijden dan in de Alpen, of zelfs de Ardennen.
Klinkt top. Zijn vakantieplannen aan het maken. Hebben jullie in dalarna ( Idre en Rorbäcksnäs) toevallig nog op leuke familie campings gestaan? Liefst in de buurt van een aantrekkelijk trailnetwerk.

Campings op andere plekken tussen gotenborg, de grote meren en dalarna zijn ook meer dan welkom.
SietseF
All rounder
All rounder
Berichten: 127
Lid geworden op: zo 24 november 2013, 13:38
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro

Nee sorry. Alleen maar op plekjes in de vrije natuur gestaan!
Plaats reactie